کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گاف جدید بایدن: ۳۶سال معاون رئیس‌جمهور بودم

29 مهر 1400 ساعت 22:53

رئیس‌جمهور آمریکا در گافی جدید، در یک سخنرانی گفت که به مدت 36 سال به عنوان معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده با قطار در رفت و آمد بوده است.


به گزارش جهان نیوز، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی روز چهارشنبه خود در گافی جدید گفت که وی به مدت ۳۶ سال به عنوان معاون رئیس‌جمهور در رفت و آمد بوده است. 

گاف جدید بایدن در سخنرانی وی در «اسکرانتون» پنسیلوانیا مطرح شد و بار دیگر رئیس‌جمهور آمریکا را به سوژه کاربران در فضای مجازی تبدیل کرد. 

بایدن گفت: من به مدت ۳۶ سال به عنوان معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده پس از کشته شدن همسر و دخترم هر روز [با امترک (شرکت راه‌آهن آمریکایی) ] در رفت و آمد بودم، به خانه می‌رفتم تا خانواده‌ام را ببینم، (این روند) هرگز متوقف نشد.
 
همسر اول بایدن، «نیلیا» و دختر نوزادشان نائومی در تصادف رانندگی در سال ۱۹۷۲ جان باختند. در آن زمان بایدن سناتور دلاور بود.
وی پس از چند دهه حضور در سنا، از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ معاون باراک اوباما رئیس‌جمهور اسبق آمریکا بود.

بایدن ۷۸ ساله در دوران حضورش در سنا و کاخ سفید سابقه مسافرت مداوم با خط آهن امترک بین واشنگتن و خانه‌اش در ویلمینگتون دلاور را دارد. بایدن به اسکرانتون جایی که در آن متولد شد سفر کرده بود تا از برنامه اقتصادی خود که باعث اختلاف بین دموکرات‌ها در کنگره شده، دفاع کند.

گاف‌ها و ضعف حافظه جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از زمان روی کار آمدنش بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و منتقدانش را واداشته در سلامت روان و قابلیت‌های ذهنی او تردید کنند. 

«رانی جکسون» پزشک سابق کاخ سفید که هم‌اکنون یکی از نمایندگان کنگره آمریکا است، پیش‌تر ضمن ابراز نگرانی از سلامت روانی رئیس‌جمهور ایالات متحده، پیش‌بینی کرد که بایدن قبل از پایان دوران ریاست‌جمهوری خود مجبور به استعفا شود.

فاکس نیوز نیز اخیراً گزارش داد در کتاب جدید «باب وودوارد» و «رابرت کاستا» خبرنگاران واشنگتن پست با عنوان «خطر» (Peril) گفته شده که دستیاران بایدن عمداً رئیس‌جمهور را برای ممانعت از گاف دادن او، از رویدادهای بدون متن یا مصاحبه‌های طولانی دور نگه می‌دارند. این دستیاران شامل «ران کلاین» رئیس کارکنان کاخ سفید و «آنیتا دان» مشاور بایدن می‌شوند.

در این کتاب ذکر شده آن‌ها این اثر را «دیوار» اطراف بایدن در تلاش برای مقابله با «تمایل وی به زودخشمی و اشتباهات کلامی گاه به گاه» توصیف کرده‌اند. 

به گزارش فاکس نیوز، علیرغم  این تلاش‌ها، اظهارات نادرست رئیس‌جمهور آمریکا همچنان ادامه داشته است.


کد مطلب: 779592

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/779592/گاف-جدید-بایدن-۳۶سال-معاون-رئیس-جمهور-بودم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com