جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۶

گروسی: خواستار دیدار با وزیر خارجه ایران هستم

سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 779381
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به «فایننشال تایمز» گفت وی فوراً نیاز دارد که با وزیر امور خارجه ایران برای بحث در خصوص پیشنهادات به منظور تقویت برنامه نظارت «شکننده» این نهاد در ایران، دیدار و گفت‌وگو کند.
گروسی: خواستار دیدار با وزیر خارجه ایران هستم
به گزارش جهان نيوز، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» گفت وی فوراً نیاز دارد که با «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای بحث در خصوص آنچه وی پیشنهادات به منظور تقویت برنامه نظارت «شکننده» این نهاد در ایران خواند، دیدار و گفت‌وگو کند. 

گروسی گفت: من هنوز نتوانسته‌ام با وزیر خارجه [جدید] ایران صحبت کنم. باید در سطح سیاسی این تماس را داشته باشم. این امر ضروری است. بدون آن، ما نمی‌توانیم یکدیگر را درک کنیم. 

به نوشته فایننشال تایمز، وی در شرایطی که مذاکرات برای احیای برجام متوقف شده، کفت که اقدامات «موقتی» برای نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران دیگر «کامل» نیست. 

گروسی همچنین به‌رغم تایید صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران در گزارش‌های متعدد ارائه شده از سوی نهاد تحت نظارت وی، گفت ایران چند ماه با داشتن مواد کافی برای سلاح اتمی فاصله دارد، اما افزود که فکر نمی‌کند تهران به دنبال آن باشد. 

وی با این ادعا که زمان به اصطلاح گریز هسته‌ای به طور مداوم در حال کاهش است زیرا ایران اورانیوم بیشتری با سانتریفیوژهای کارآمدتری غنی می‌کند، افزود خواستار آن است که دوربین‌های فعال در تسا کرج مجدد نصب شوند. 

مدیرکل آژانس اتمی در ادامه ادعایش، گفت: این مسئله در خصوص کرج وجود دارد و من روی آن کار می‌کنم. (اقدامات) موقت ما  به طور جدی تحت تأثیر قرار گرفته بنابراین کامل نیست. اما بی‌ارزش هم نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور در جهان است.
ایران با دردست داشتن قرآن از هیچ قدرتی ترس ندارد.
Iran, Islamic Republic of
نتیجه مذاکرات وین تاکنون صفر!
سرگیری مذاکرات وین دیگر هیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم ایران و کشور ندارد و تاکنون نداشته است.
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به رافائل گروسی بی ادب مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
۱۴۰۰/۰۷/۲۸ - ۰۰:۲۲
اتهامات رژیم صهیونیستی جنایتکار درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران، کاملاً پوچ، بی ربط و بی اساس است.
و این درحالی است که برنامه هسته ای رژیم صهیونیستی تهدیدی برای منطقه خاورمیانه و جهان است ولی متاسفانه تاکنون آمریکا سه کشور اروپایی، آژانس و دیگر سازمان های بین المللی هیچ عتراضی به این برنانه هسته ای رژیم صهیونیستی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran, Islamic Republic of
به نظرم وزارت خارجه تماس هاش را براساس رتبه افراد قرار بدهد مثلا معنی ندارد وزیر خارجه با یک مدیرکل دیدار کند یک نفر رتبه سوم را برای این کارها معرفی کنند
Iran, Islamic Republic of
کلا مذاکرات برجام دورهای ۱۰ تا ۳۰ ساله ترسیم کرده بود ۱۰ سالش رفته خیلی باید مراقب باشید بعضی کارها دیگه بی مورد هست ضمن اینکه زودتر دربیارید ببینید دولت قبل چه تضمین هایی داده
Denmark
هنوز غوره نشده میخواد مویز بشه .!