جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۹
۳

چگونه کسب و کارمان را اینترنتی کنیم؟

سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 779321
چگونه کسب و کارمان را اینترنتی کنیم؟
با توجه به تغییر اکوسیستم بازاریابی و نحوه رفتار مشتریان در جامعه امروزی و پیشرفت تکنولوژی اینترنت ، رفتار ما هم باید با توجه به این تغییر متفاوت شود. تخمین زده می شود که 2.14 میلیارد نفر در سراسر جهان کالا را به صورت آنلاین خریداری می‌کنند و 63 درصد از موارد خرید به صورت آنلاین آغاز می شود.در این مقاله از تیم نبض مارکتینگ به توصیه های ضروری از جمله سئو ، افزایش ترافیک سایت و انواع کانال های اینترنت می‌پردازیم که بتوانیم برای این کار اقدام کنیم.

چرا کسب و کار اینترنتی؟
وقتی صحبت از انجام تجارت می شود ، تنها چیزی که ثابت است تغییر است. برای کسب صلاحیت در بازار ، بسیار مهم است که مشاغل نیازهای مشتریان خود را بدانند و نوآور باشند. هر شغلی روش خاص خود را برای انجام کارهایی که ممکن است سالها ، حتی دهه ها کار کرده باشد دارد. اما لزوماً این روشها برای شما در طولانی مدت عمل نمی کند . زیرا این جهان دائماً در حال تغییر است. تقاضای مشتریان نیز با گذشت زمان تغییر می کند. بهترین زمان برای درک زمان تغییر ، قبل از تغییر است. اگر منتظر هستید تا مشتریان تان به شما بگویند آنلاین شوید ، دیگر دیر شده است. آنها را از دست داده اید.

همانطور که گفتیم در این دنیای دیجیتالی، رفتار خرید مشتریان نیز تغییر می کند و این امر باعث می شود که مشاغل برای دسترسی بیشتر به مشتریان و افزایش دیده شدن آنها در بازار ، آنلاین شوند. اگر از ساختن وب سایت و بازاریابی کسب و کار خود از طریق رسانه های اجتماعی و کانال های آنلاین راحت نیستید ، انتقال تجارت آنلاین یک کار دلهره آور است. خوشبختانه تخت جمشید یک روزه ساخته نشده است و کسب و کار آنلاین شما نیز مجبور نیست چنین باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به جلو ادامه دهید.

تحقیقات بازاریابی خود را انجام دهید
نکته ای که باید به موقع رعایت کنید این است که نیازهای بازاریابی یک شغل آفلاین بسیار متفاوت از نیازهای بازاریابی مشاغل آنلاین است. ظاهراً شما در حال حاضر در مشاغل آفلاین خود مشتری دارید و برخی از آنها ممکن است به مشتریان آنلاین منتقل شوند. اما شما باید تکنیک های مختلف بازاریابی را در اینترنت نیز بیاموزید. این ممکن است شامل رسانه های اجتماعی ، تبلیغات ، پرداخت هزینه برای مشتریان بالقوه یا فقط کار برای ایجاد حضور قدرتمند در اینترنت باشد. قبل از اینکه بتوانید بازاریابی آنلاین را شروع کنید ، باید بدانید که چه گزینه هایی وجود دارد و برای کسب و کار شما مناسب است. انجام تحقیقات بازاریابی مفصل همچنین به درک موثر نیازها و تقاضای مشتریان شما در مورد تجارت شما کمک می کند.

وبسایت شخصی خود را بسازید
هنگام تغییر تجارت آفلاین خود به آنلاین ، ایجاد یک وب سایت جدید باید اولین قدم باشد. وب سایت شما برند تجاری شما است و ساختن وب سایت شما به این معنی است که با شروع کسب و کار اینترنتی خود بهترین قدم را بردارید. اطمینان حاصل کنید که هنگام ایجاد وب سایت اشتباهات ساده را به حداقل برسانید و اصول اولیه مانند غلط های  املایی و نگارشی را بررسی کنید. مطمئن شوید که همه لینک ها کار می کنند. یک کارآفرین آنلاین باید درک کند که اعتبار کسب و کار به اندازه کیفیت وب سایت است.

وب سایت خود را زود فاش نکنید
ساختن وبسایت با کیفیت بالا و جذاب زمان زیادی را می طلبد . بنابراین هنگام تصمیم گیری برای انتقال تجارت خود به صورت آنلاین باید صبور باشید. فاش کردن حضور آنلاین جدید شما در صورت عدم آمادگی منطقی نیست. اغلب اوقات ما برای آنلاین بودن عجله می کنیم و با صفحات تست نشده و حتی اشتباهات آشکار ظاهر می‌شویم. خود را به زحمت نیندازید ، اما برای توسعه یک وب سایت با کیفیت بالا وقت بگذارید . حتی اگر این بدان معناست که از شرکت یا شخص دیگری بخواهید تا در این روند به شما کمک کند.

بسیار ساده باشید
این اولین چیزی است که باید هنگام شروع تجارت آنلاین خود به آن توجه کنید. بسیاری از مشاغل هنگام حرکت آنلاین خود بیش از حد در همه چیز زیاده روی می کنند. برای پروموت کردن محصولات و سرمایه گذاری هنگفت در تبلیغات  به دنبال هر بستری در رسانه های اجتماعی هستند.نیازی نیست برای دیده شدن در وب به دنبال بپا کردن طوفان گسترده در رسانه های اجتماعی ، نمایشگرهای تعاملی و محتوای دائما در حال تغییر بروید. وب سایت ها و برند های پیچیده ای که بصورت آنلاین مشاهده می کنید ، در وهله اول کل فرایند را ترسناک به نظر می رسانند. لازم نیست پیچیده باشید ، فقط تمیز، دقیق و مناسب مشتریان خود باشید. با یک طراحی ساده و حرفه ای شروع کنید و در صورت تمایل به مرور زمان پیچیده تر شوید. گوگل یکی از موفق ترین وب سایت های تمام دوران است و اگر دقت کنید فقط شامل لوگو و نوار جستجو است. به خاطر داشته باشید که وقتی صحبت از راه اندازی کسب و کار آنلاین می شود ، اثربخشی مهمتر از کارآیی است.

تدوین برنامه ای برای نگه داری و بروزرسانی
مردم وقتی به فکر مهاجرت به تجارت آنلاین هستند کمی هیجان زده می شوند. آنها می خواهند سود آورترین وب سایت تجاری اینترنتی را با همه ویژگی های جالب بسازند. این عالی است ، اما مهمترین چیز این است که ثابت قدم باشید. داشتن وب سایت جدید کافی نیست. باید آن را حفظ کنید. هیچ منطقی در ایجاد وب سایت وجود ندارد که ممکن باشد در آینده از آن نگهداری نکنید. ایجاد وب سایت ، سرمایه گذاری یکباره نیست .برای انجام عملیات و عملکردهای آنلاین باید دائماً روی آن سرمایه گذاری کنید. قیمت ها و توضیحات باید اضافه و به روز شوند. اطلاعات قدیمی باید حذف شوند و اطلاعات جدید در سایت به روز شوند. فواصل منظمی را برای بررسی و نگهداری وب سایت تنظیم کنید. اطلاعات قدیمی یا لینک های خراب را از مشتریان دور کنید.

بنابراین ، یکی از نکات مهم مشاغل آنلاین ، برای نگهداری وب سایت است . بنابراین هنگام ساخت وب سایت ، فقط باید ویژگی هایی را اضافه کنید که می توانید در دراز مدت آن ها را مدیریت و حفظ کنید.

در فرآیند پرداخت ها کوتاهی نکنید
اگر قصد فروش آنلاین دارید ، سه عنصر مهم برای فروش وجود دارد.این موارد  تصویر محصولات، توضیحات و فرایند پرداخت است.اغلب صاحبان وب سایت بر روی تصاویر و توضیحات عالی تمرکز می کنند و پس از پرداخت ، مشتریان خود را از دست می دهند.

شما باید بتوانید اطمینان حاصل کنید که مشتریان به وب سایت شما اعتماد دارند و مطمئن شوید که اطلاعات آنها در امان است. با پردازنده های پرداخت معتبر کار کنید و انتظار داشته باشید هزینه این کارمزد را هم پرداخت کنید.

برای موفقیت بلند مدت هر کسب و کاری ، ایجاد اعتماد در مشتریان ضروری است. سعی کنید تا حد امکان فرآیند پرداخت در وب سایت خود را ساده کنید. اکثر مشاغل هزینه های پنهانی را برای محصول خود اضافه می کنند که به وضوح در قیمت محصولات ذکر نشده است. این اعتماد مشتریان شما را از بین می برد و احتمال دارد که آنها در آینده از شما خرید نکنند. به مشتریان خود وفادار باشید و تجربه خرید آنها را در وب سایت خود بهینه کنید.

از رهبران الهام بگیرید
اگر تازه وارد در دنیای آنلاین هستید ، انتظار رقابت با سایت های بزرگ مثل دیجی کالا یا علی بابا کمی غیرواقعی است. این بیزینس های بزرگ مدتی است که در فضای آنلاین حضور دارند و سهم بسیار خوبی از بازار را در اختیار دارند. البته ، شکی نیست که شما نمی توانید شرکت های پیشرو در بازار را شکست دهید.اما با این حال ، می توانید از روش دسترسی آنها به مشتریان و سایر تکنیک های بازاریابی شبکه ای آنلاین که آنها استفاده می کنند ، الهام بگیرید. به جای مبارزه برای موقعیت بازار در میان قوی ترین رقیبان بازی ، بستری برای یادگیری ایجاد کنید یا حتی از برنامه های فروش وب سایت های تأسیس شده برای راه اندازی وب سایت خود استفاده کنید. تا آنجا که کسب و کار اینترنتی پردرآمد شما نگران کننده است ، توصیه می کنم از رهبران بازار پیروی کنید.

تدوین استراتژی بازگشت و بازپرداخت
هنگام خرید آنلاین ، ممکن است متوجه شوید که مشاغلی که محصولات خود را در اینترنت می فروشند باید دارای سیاست بازپرداخت باشند. این یک راه خوب برای ایجاد اعتماد در مشتریان برای محصولات شما است.مشتری چیزی را آنلاین می خرد و راضی نیست. استراتژی بازپرداخت و بازگشت شما چیست؟ فقط مبادله؟ بازگشت پول؟ این را زودتر برنامه ریزی کنید و با یک سیاست مناسب آماده باشید.

تعادل قیمتی را حفظ کنید
در قیمت گذاری دقت کنید. آنلاین بودن اغلب به معنی ارائه هزینه های کمتر یا پیشنهاد موارد ویژه است. در حالی که این استراتژی ها می تواند مشتریان را به خود جلب کند ، اما زیاده روی در آن می تواند در نهایت شما را بی سود کند یا نتواند از ویژگی خاصی که برای دیگران ارائه کرده اید بهره ای به شما برساند. این امر به ویژه هنگامی صادق است که قیمت های آنلاین شما به طور قابل ملاحظه ای کمتر از قیمت فروشگاه شما باشد و تعادل آن حفظ نشود.
 
اطمینان حاصل کنید که محصولات آنلاین خود را به طور مناسب قیمت گذاری کنید و این می تواند فروش شما را افزایش دهد و پایه ای قوی برای تجارت شما ایجاد کند. اگر به نحوی استراتژی قیمت گذاری خود را اشتباه بگیرید ، عواقب آن وحشتناک خواهد بود .زیرا در نهایت مشکلات غیرقابل حل برای تجارت خود ایجاد خواهید کرد.

 طیف وسیعی از استراتژی ها برای قیمت گذاری محصولات وجود دارد. اگرچه ، هیچ استراتژی ثابت شده برای موفقیت واحد یا قطعی برای انواع محصولات ، بازارها و مشاغل وجود ندارد. قیمت گذاری محصولات شما شامل در نظر گرفتن اجزای خاصی مانند مخاطب هدف شما ، ردیابی رقبای شما ، ایجاد تعادل بین قیمت و کیفیت است. خبر خوب برای شما این است که هنگام قیمت گذاری محصولات خود انعطاف پذیری بالایی دارید ، اما در برخی موارد ، این خبر بدی نیز محسوب می شود.

سئو کنید
سئو و بهینه سازی سایت احتمالا از مهم ترین قدم های اینترنتی شدن کسب و کار شما باشد.سئو در اصل با اقدام بهینه سازی سایت شما به افزایش رتبه سایت تان در موتورهای جستجو که مهم ترین آن ها گوگل است ، کمک می‌کند.بزرگترین مزیتی که سئو می‌تواند داشته باشد این است که شما با سرمایه گذاری ابتدایی در این بخش ،می‌توانید به افزایش ترافیک سایت تان به صورت ارگانیک برسید.این به معنای آن است که سایت شما به صورت طبیعی و بدون نیاز به صرف هزینه تبلیغات در مقیاس گسترده تری جلوی چشمان مشتریان احتمالی تان قرار می‌گیرد.

از آن جایی که سئو سایت قطعا پیچیده است و نیاز به استراتژی های مختص به خودش را دارد ، پیشنهاد می‎‌‌کنیم برای بهنیه سازی سایت خود حتما با یک شرکت سئو مشورت کنید.تیم خلاقیت نبض مارکتینگ با ارائه مشاوره رایگان هم آماده پاسخ گویی به سوالات شما خواهد بود.
 

بررسی امکانات شبکه های اجتماعی
اگر فکر این که از همه شبکه های مجازی استفاده بکنید باعث وحشت شما می‌شود ، دست نگه دارید و فعلا استراحت کنید.این امکان وجود دارد که کسب و کار اینترنتی شما بدون استفاده از شبکه های اجتماعی رشد داشته باشد.اما بعد از این که اصول اولیه را رعایت کردید ، شبکه های اجتماعی می‌تواند پلن دوم شما برای پیشرفت تجارت آنلاین تان باشد. رسانه های اجتماعی بهترین مدل برای بازاریابی خدمات شما و همچنین برندسازی سازمان شما است.

به کمک شبکه های اجتماعی می‌توانید با صاحبین کسب و کارهای مختلف و اینفلوئنسر ها ارتباط برقرار کنید و تعامل داشته باشید.این کار باعث می‌شود که آن ها یا به طور رایگان شما را به مخاطبین خود معرفی کنند یا با تبلیغات پولی ،خدمات و محصولات تان را معرفی کنند.

در نهایت این کار باعث افزایش فروش سازمان شما می شود. همچنین می توانید تخفیف های ویژه ای را در چندین شبکه اجتماعی ارائه دهید تا بازدیدکنندگان را به وب سایت تجاری خود برسانید و از مزیت افزایش سئو هم بهره ببرید. اما از ارسال محتوای با کیفیت و جذاب اطمینان حاصل کنید.

از ابزار های موجود استفاده کنید
گوگل مجموعه کاملی از ابزارها را طراحی کرده است که به مدیران وب و صاحبان مشاغل کمک می کند تا مشتریان خود و فعالیت وب سایت خود را درک کنند. آنها تنها ابزارهای موجود نیستند. کمی تحقیق کنید تا ببینید از چه برنامه هایی می توانید در شروع با کمترین هزینه برای افزایش حضور وب خود استفاده کنید. انتقال کسب و کار آفلاین به کسب و کار اینترنتی می تواند کمی گران باشد.زیرا باید هزینه ابزارهای مختلف را بپردازید. در سطح اولیه ، می توانید با استفاده از ابزارهای موجود که استفاده از آنها رایگان است ، آن را مقرون به صرفه کنید.

برای رشد مقیاس کسب و کارتان آماده باشید
همیشه خود را برای بهترین سناریو آماده کنید. کسب و کار کوچک شما ممکن است تقریباً یک شبه با یک کسب و کار بزرگ روبرو شود و شما باید آماده رسیدگی به آن را داشته باشید. حتی اگر موفقیت آنقدر ناگهانی به دست نیاید ، کسب و کار شما با افزودن یک بعد کاملا جدید به احتمال زیاد رشد کرده و تغییر می کند. این ممکن است به معنی تغییر و رشد ساختاری کسب و کار شما در آینده نیز باشد.

یک وبسایت واکنشگرا طراحی کنید
همانطور که وب سایت خود را توسعه می دهید و آن را نه تنها برای حال حاضر بلکه برای آینده هم ساده و در دسترس و قابل استفاده قرار دهید. یک وب سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا به طور خودکار با اندازه صفحه نمایش تغییر می کند و با توجه به تعداد زیادی از مشتریان احتمالی که از طریق موبایل و تبلت خرید می کنند ، ایده خوبی است که از ابتدا یک وب سایت ریسپانسیو داشته باشید تا از ایجاد وب سایت تخصصی برای انواع شرایط مختلف جلوگیری کنید. وب سایت شما هرچه بیشتر پاسخگو باشد ، بیشتر برای مشتریان شما جذاب خواهد بود.

ایجاد لیست ایمیل کاربران
همان لحظه که وب سایت خود را راه اندازی می کنید ، باید در حال جمع آوری آدرس ایمیل و اطلاعات مشتریان احتمالی باشید. کوپن ارائه دهید ، از مشتریان بخواهید هنگام خروج ثبت نام کنند ، در نظرسنجی شرکت کنند یا خبرنامه ایمیل ارائه دهند. هرچه آدرس ایمیل بیشتری داشته باشید ، با پیشنهادات ویژه و اطلاعات جدید می توانید به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

لیستی از ایمیل هایی که می توانید برای شخصی سازی مشتریان به کار ببرید و به شما کمک می کند تا بازاریابی خود را برای مشتریان شخصی سازی کنید ، جمع آوری کنید.

برای تبلیغات هزینه کنید
در حالی که می توان با حداقل سرمایه گذاری از طریق اینترنت درآمد کسب کرد ، اما این می‌تواند راه سختی باشد. اگر سالها تجربه ساخت و بازاریابی وب سایت ها را داشته باشید ، انجام آن بسیار آسان تر می‌شود. در مورد یک کسب و کار جدید ، باید انتظار این را داشته باشید که در این بخش از کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید همانطور که در ابتدا در تبلیغات آفلاین فعالیت می کردید. مشتریان باید بتوانند وب سایت شما را بیابند ، و ممکن است مجبور باشید برای این امر هزینه کنید.

چشم خود را از ROI  برندارید
هنگام پرداخت ، همیشه مراقب ROI خود باشید.ROI  در واقع به معنای نرخ بازگشت سرمایه شما می‌‌باشد که در قسمت های مختلف بازاریابی خرج کردید و توقع دارید توسط سود به شما برگردند. ممکن است بتوانید در ابتدا با تمرکز کم تری روی نرخ بازگشت سرمایه ، ضرر کنید . اما هیچ شغلی بدون سود به طور نامحدود دوام نمی آورد . به ویژه یک تجارت کوچک با بودجه محدود باشد. صرف هزینه های اضافی آنلاین برای بازاریابی و توسعه وب سایت بسیار ساده است. غافلگیر نشوید زیرا یادگیری این درس بسیار گران است.

بازار آنلاین می تواند دلهره آور باشد ، اما نباید شما را بترساند. اگر یک کسب و کار آفلاین موفق دارید ، هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید از قدرت اینترنت برای توسعه و رونمایی تجارت خود بصورت آنلاین استفاده کنید. شما فقط باید آنقدر شجاع باشید که بتوانید اولین قدم را امتحان کنید.

اولین قدم را محکم بردارید
در این مقاله نبض مارکتینگ برخی از موثرترین نکات را برای تغییر تجارت آفلاین خود به صورت کسب و کار اینترنتی را با شما به اشتراک گذاشت. در این عصر مدرن ، آنلاین بودن برای هر شغلی که می خواهد به حداکثر مشتریان دسترسی داشته باشد ، ضروری است. شما باید تحقیقات بازاریابی خوبی انجام دهید تا بتوانید به طور موثر یک برنامه و هدف برای تجارت خود ایجاد کنید. بنابراین ، می توان گفت که دنیای آنلاین مملو از فرصت های تجاری اینترنتی است که می تواند نشان دهنده موفقیت برای هر شغلی باشد.
 

تیم خلاقیت نبض مارکتینگ با دارا بودن کارشناسان و متخصصین کاربلد که راه را رفته و بلد هستند ، مفتخرند که شما را در این مسیر همراهی کنند و با ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ به رشد تجارت آنلاین شما کمک کنند.شما می‌توانید برای مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی نبض مارکتینگ با شماره 02188815943 تماس حاصل کنید تا در این روند قدم خود را محکم تر بردارید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سمانه
Iran, Islamic Republic of
ممنون از مطلب مفیدتون.یک سوال داشتم.چطور بفهمیم که سایت به سئو یا گوگل ادز نیاز داره؟
امیر
Iran, Islamic Republic of
من قبلا با نبض مارکتینگ کار کردم و طی مدتی که پروژه من رو انجام دادند همین سوال برام پیش اومد و وقتی ازشون پرسیدم گفتند این بستگی به شرایط و موضوع سایت خودتون داره. اگر میتونید انقد هزینه کنید و سایتتون بهش نیاز ضروری داره اینکار رو انجام بدید وگرنه میتونید هروقت خواستید به این موضوع بپردازید
سامان خاکباز
Iran, Islamic Republic of
من مدتیه میخوام شغل خودم را آنلاین کنم و نمیدونم ریسک بکنم و به این شرکت کار رو بسپارم یا نه. کسی هست تجربه داشته باشه و کسب و کارش رو اینترنتی کرده باشه؟ کدوم شرکت برای اینکار بهتره؟