کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهترین راه برای خرید کتاب کمک درسی چیست؟

26 مهر 1400 ساعت 14:42

این روزها بازار خرید کتاب‌های کمک درسی حسابی داغ هست. همیشه شروع سال تحصیلی همراه با دغدغه دانش آموزان و والدین آنها برای خرید کتاب کمک درسی همراه بوده است.


این روزها بازار خرید کتاب‌های کمک درسی حسابی داغ هست. همیشه شروع سال تحصیلی همراه با دغدغه دانش آموزان و والدین آنها برای خرید کتاب کمک درسی همراه بوده است. در این شرایط معمولاً اطرافیان و دوستان دانش‌آموزان که نتایج خوبی در سال‌های قبل گرفته‌اند، توصیه‌هایی را برای انتخاب کتاب کمک درسی ارائه می‌دهند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که تجربیات شخصی در زمینه خرید کتاب کمک درسی قابل تعمیم به دیگران نیست، و هر فرد باید با توجه به شرایط و ویژگی‌های خودش در این زمینه تحقیق کند تا بتواند انتخاب مناسبی داشته باشد. در این مقاله کوتاه و مفید، قصد داریم نکات مهمی که برای خرید کتاب کمک درسی باید به آنها توجه کرد را با هم مرور کنیم.



هدفتان از خرید کتاب کمک آموزشی چیست؟
اولین نکته‌ای که برای خرید کتاب کمک درسی باید به آن توجه داشت، هدف از خرید آن است. دانش آموزانی که سطح دانش و تسلط پایین‌تری نسبت به یک درس یا یک موضوع درسی دارند، باید کتاب‌های درسنامه را خریداری کنند تا علاوه بر توضیح تشریحی موضوع، با فراهم کردن تمرینات و سؤالات مختلف و متنوع به بهبود تسلط دانش آموز به موضوع به آنها کمک کند. دانش آموزانی که تسلط نسبی به موضوع دارند، باید کتاب‌های تمرین و نکات درسی را خریداری کنند تا به تسلط بیشتر در درس به آنها کمک کند؛ در پایان دانش آموزانی که با مفاهیم و نکات درسی به خوبی آشنایی دارند، و می‌خواهند با انواع سؤالات و آزمون‌ها آشنا شوند، باید انواع کتاب‌های آزمون‌های تستی و تشریحی را خریداری کنند تا تمرینات آنها در سطوح مختلف آزمون‌ها تکمیل شود. بعد از تعیین هدف خود از خرید کتاب کمک درسی، به موارد زیر باید توجه کرد:

  1. بهترین زمان برای خریداری کتاب کمک درسی
سعی کنید کتاب‌های کمک درسی خود را به محض دریافت کتاب‌های درسی و مشخص شدن لیست‌های خواندن خود خریداری کنید، این موضوع به برنامه‌ریزی مناسب و دقیق جهت مطالعه کتاب کمک درسی کمک شایانی می‌کند. حواستان به پیشنهادهای خرید کتاب کمک درسی با تخفیف و ارسال رایگان باشد، ولی از خرید زودهنگام پرهیز کنید. چون علاوه بر احتمال تغییر در محتوای کتاب های درسی، احتمال مناسب نبودن آن کتاب نیز وجود دارد.
  1. انتخاب دقیق نوع کتاب کمک درسی
گاهی اوقات یک کتاب کمک درسی در قالب‌های مختلف از جمله کتاب‌های الکترونیک، نسخه‌های جزوه‌ای، نسخه‌های معلمان، نسخه‌های بین‌المللی، نسخه‌های خاص دانشگاهی یا حتی cd چاپ می‌شود. معمولاً تفاوت‌های قابل توجهی در اطلاعات ارائه شده در هر نوع وجود دارد، اما بهتر است قبل از خرید دقت کنید که کدام برای شما مناسب‌تر است.
 
  1. نسخه جدید یا قدیمی کتاب کمک آموزشی؟
از آموزگار خود بپرسید که آیا نسخه قدیمی برای شما مناسب است یا نسخه جدید. بیشتر نسخه‌های قدیمی فقط چند تفاوت جزئی مانند افزودن چند نمودار یا تغییر شماره صفحه یا فرمول دارند. با این حال، در برخی موارد تغییرات مهمی در کتاب‌های پایه تحصیلی شما رخ می‌دهد، که بهتر است از نسخه جدید کتاب‌های کمکی استفاده کنید. بسته به نحوه استفاده شما یا معلم از این کتاب، ممکن است نسخه قدیمی با نیاز‌های شما مطابقت بیشتری داشته باشد و حتی از نظر مالی هم برای شما به صرفه‌تر باشد.
  1. دقت به کیفیت محتوای کتاب
کتاب انتخابی خود را را ورق بزنید و به‌طور تصادفی چند صفحه از آن را بخوانید. سپس از خودتان بپرسید که: در صورتی‌که پاسخ شما به این سؤالات مثبت است، به احتمال زیاد کتاب کمک درسی که انتخاب کرده‌اید، برای شما مناسب است.
  1. نحوه سفارش و خرید کتاب
برای خرید کتاب‌های کمک آموزشی دو روش خرید حضوری و خرید اینترنتی وجود دارد. البته در حال حاضر و با توجه به وضعیت موجود، خرید اینترنتی ارجحیت دارد. سعی کنید کتاب‌ها را از فروشنده‌ای که نزدیک شماست خریداری کنید. نه تنها مسافت کوتاه حمل و نقل برای محیط زیست بهتر است، بلکه هرچه کتابفروش به شما نزدیکتر باشد، کتاب‌های شما سریعتر به‌دست شما می‌رسند. برای خریدهای اینترنتی به یاد داشته باشید که برای تعطیلات و تاخیر‌های احتمالی برنامه‌ریزی کنید. در هر دو مورد به تخفیف‌های انتشارات و کتاب فروشی‌ها توجه کنید.
  1. انتخاب جامع
آخرین و مهمترین نکته‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد، انتخاب جامع است. منظورمان از انتخاب جامع این است که بین کتاب‌های کمک درسی مختلف یک درس که ناشران مختلف چاپ و ارائه کرده‌اند، به انتخاب یک کتاب بسنده کنید. کتاب‌های مختلف را با هم مقایسه کنید، از فهرست مطالب گرفته تا سال چاپ، نسخه چاپ و نویسنده. در انتها یک کتاب را انتخاب کنید. دلیل این کار را به شما می‌گوییم. شما با انتخاب چند کتاب کمک درسی در یک موضوع و از انتشارات مختلف، در مدیریت زمان برای خواندن همه آنها دچار مشکل خواهید شد. علاوه بر این هزینه خرید چند کتاب هم موضوعی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد.



نکته پایانی
این موضوع را به خاطر داشته باشید که افراد موفق لزوماً منابع متعددی نداشته‌اند! بلکه از منابع در دسترس شان بهترین بهره‌برداری را کرده‌اند. برنامه‌ریزی صحیح در خواندن کتاب کمک درسی و تسلط کامل به مطالب، آزمون‌ها و تست‌های یک منبع شما را به موفقیت نزدیک می‌کند.
فروشگاه‌های اینترنتی زیادی وجود دارند که انواع کتاب‌های کمک آموزشی را با قیمت‌های مناسب و تخفیف ویژه به فروش می‌رسانند. اما اگر از ما بخواهید که یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی کتاب را به شما معرفی کنیم، قطعاً فروشگاه اینترنتی فرآموز (https://faramoz.com/) را به شما پیشنهاد خواهیم داد. زیرا این فروشگاه اینترنتی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای خرید انواع کتاب باشد. تنوع کتاب‌های موجود در این فروشگاه بسیار زیاد است، و می‌تواند خیالتان راحت باشد که از یک فروشگاه اینترنتی معتبر خرید می‌کنید. می‌توانید تمامی خریدهای مورد نظرتان را به آسانی و با اطمینان خاطر خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی فرآموز با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه فروش انواع کتاب‌های کمک درسی، کتاب‌های دانشگاهی و کتاب‌های آموزش زبان، همواره موفق به کسب رضایت مشتریان و محصلان عزیز شده است.


کد مطلب: 779245

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/779245/بهترین-راه-خرید-کتاب-کمک-درسی-چیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com