کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تخته بردهای شیشه‌ای

26 مهر 1400 ساعت 10:42


تخته بردهای شیشه ای جدیدترین نوع وایت برد ها هستند. وایت برد های شیشه ای ظاهری زیبا و جذاب به هر مکانی می‌دهند. امروزه از تخته بردهای شیشه ای در محیط‌های آموزشی و شرکت‌ها استفاده می‌شود. بسیاری از طراحان داخلی برای دکوراسیون داخلی از این بردها استفاده می‌کنند. تخته بردهای شیشه ای با بیش از ۲۰۰ کد رنگ و یا حتی رنگ‌های درخواستی انحصاری شما به هر اندازه ای قابل تولید است. بر اساس تحقیقات به دست آمده رنگ‌ها به خوبی می‌توانند بر بهره وری دانش آموزان و کارمندانی که از تخته های رنگی استفاده می‌کنند، تاثیر داشته باشند. طراحان داخلی و همچنین روانشناسان مدت‌ها روی تاثیر رنگ‌ها بر استفاده کنندگان وایت برد های شیشه ای تحقیق کرده اند. تا بتوانند از قدرت رنگ‌ها برای تاثیر گذاری بیشتر استفاده کنند.

یکی از بهترین امتیازات و مزایای استفاده از این تخته گلس بردهای رنگی، براحتی پاک کردن اثر ماژیک از روی تخته برد است که در بردهای دیگر این کثیفی بارها و بارها بروی آن‌ها باقی می‌ماند. رنگ شیشه ها اغلب از پلی اورتان روغنی کوره ای و به صورت مات است، استفاده از این نوع رنگ به این دلیل است که از انعکاس خورشید جلوگیری می‌کند. این پوشش رنگی میزان رفلکس نور را کاهش می‌دهد. شیشه ها کاملا Float با ضخامت حدودی 5 میل، صیقلی و بدون خط و خش و انحنا می‌باشند که استانداردهای لازم را دارند.
 
انواع تخته وایت برد شیشه ای

 
جنس وایت برد شیشه ای رنگی
برای ساخت وایت برد شیشه ای رنگی از شیشه های سکوریت نازک و مقاوم در رنگ‌های زیبا و جذاب استفاده می‌نمایند و در ادامه جای پیچ‌های نصب بر روی آن تعبیه می‌گردد. و دلیل اینکه این نوع تخته خاصیت مغناطیسی دارد این است که صفحه فلزی بکار رفته در پشت کالربرد دارای خاصیت مغناطیسی است. تخته بردهای شیشه ای رنگی کاربرد زیادی در مراکز آموزشی، منازل، دفاتر اداری، شرکت‌ها و مکان‌های دیگری که به بردهای نوشتاری نیاز دارند. این بردها در واقع جزء تجهیزات آکوزشی محسوب می‌شوند که طرفداران زیادی در مراکز آموزشی دارند. بردهای شیشه‌ای دوام زیادی دارند، آن‌ها از شیشه‌های حرارت دیده که همان شیشه‌های سکوریت است ساخته می‌شوند که از شیشه‌های عادی چند برابر مقاومت بیشتری دارند و در شرایط برابر با سایر بردها از مقاومت و طول عمر بالاتر برخوردار می‌باشند.
 
ویژگی های تخته بردهای شیشه ای
تخته بردهای شیشه ای مقاومت بیشتری نسبت به انواع دیگر تابلو‌ها دارند. این نوع برد‌ها به دلیل استفاده ساده از شیشه صاف و امروزی، ظاهری فوق العاده مدرن و شیک دارند. در حالی که به دلیل شفافیت آن قابلیت آویختن در هر محیطی را دارند. این تابلو‌ها به دلیل سبک معاصر خود، برای بهبود دیزاین در دفاتر عالی هستند. وایت برد‌های شیشه ای در رنگ‌های زیادی تولید می‌شوند. در مجموعه‌ای از اندازه‌ها در دسترس هستند. قرار دادن اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف آن‌ها در کنار هم می‌تواند روشی بسیار خلاقانه برای تزیین دفتر یا کلاس درس شما باشد در حالی که تخته‌ها هنوز عملکرد خود را حفظ می‌کنند.

مجموعه عکسنگ بردهای مغناطیسی را تولید نمی‌کنند چرا که بردهای غیرمغناطیسی امتیاز بیشتری نسبت به آن‌ها دارند از جمله این مزایا این است که: کاربرد تخته بردهای شیشه ای
تخته بردهای شیشه ای کاربرد فراوان در محیط‌‌های مختلف دارد. از وایت برد شیشه‌ ای در مکان‌‌های مختلف جهت امور زیادی استفاده می‌شود. برای هر مکانی یک نوع گلس برد مخصوص با ابعاد و اندازه و جنس خاصی کاربرد دارد. یکی از مکان‌هایی که استفاده زیادی دارد، در محیط‌‌های آموزشی از جمله مدارس، دانشگاه‌ ها و موسسات آموزشی است که از آن به جای تخته‌ های گچی قدیمی استفاده می‌شود و هم ظاهری شیک برای محیط آموزش فراهم می‌کند و هم از ضررهای تخته‌ های گچی جلوگیری می‌کند.

از دیگر کاربردهای تخته وایت برد شیشه‌ ای مدرن، کاربرد آن در ادارات، موسسات، شرکت‌های مهندسی و خدمات است که با استفاده از آن می‌‌توانند برنامه‌های مختلف، طرح و نقشه‌های مهندسی خود را بر روی این تخته برد شیشه ای اجرا نمایند و جلوه‌های زیباتری به فضای کاری می‌دهند. با داشتن وایت برد شیشه‌ ای در منزل می‌‌توانید برنامه‌های روزانه، هفتگی و ماهانه و لیست کارهای خود را جهت یادآوری و برنامه ریزی بهتر بر روی آن داشته باشید و یا قبوض و رسیدها و حتی عکس‌های خود را با آهنربا روی آن نصب کنید.
 
مزایای تخته بردهای شیشه ای
استفاده از تخته بردهای شیشه ای مزایای زیادی دارد که برخی از آن‌ها را برای شما شرح خواهیم داد:
 
ظاهر و تنوع رنگی
قبل از هر چیز ظاهر تخته بردهای شیشه ای مهم است. این محصولات درست است که یک ابزار آموزشی هستند، برای دکوراسیون داخلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهم می‌باشد. ظاهر تخته بردهای شیشه ای با وایت بردهای معمولی تفاوت بسیاری دارند. آن‌ها معمولا انوع مختلفی دارند و شما می‌توانید تخته ای انتخاب کنید که مناسب با دفتر کار، منزل و یا محیط آموزشی شما باشند.
 

از مزایای خیلی مهم بردهای شیشه ای می‌توان به تنوع رنگی آن‌ها اشاره کردکه در ۲۰۰ رنگ وجود دارد. شما حتی رنگ‌های درخواستی خود را به صورت انحصاری نیز می‌توانید سفارش دهید. از رنگ کوره ای پلی ارتان در این محصول استفاده می‌شود. که در برابر رطوبت و اشعه نور خورشید مقاومت بسیاری دارند.
 
کیفیت بالای تخته بردهای شیشه ای
تخته بردهای شیشه ای اط کیفیت بالایی برخوردار هستند. چرا که در این بردها از شیشه سکوریت استفاده می‌شود. شیشه سکوریت استفاده شده در این محصول و مرغوبیت مواد اولیه کیفیت تخته وایت برد شیشه ای را تضمین می‌کند. گلس بردها تمامی استانداردهایی که یک محصول باید در هنگام تولید رعایت کند را دارا می‌باشد.
 
ایمنی بالا
نکته ای مهمی که درباره  تخته گلس بردهای رنگی وجود دارد که مردم اکثرا نگران این موضوع می‌باشند ایمنی در این محصولات می‌باشد. چرا که به دلیل شیشه ای بودنش حتما باید ایمنی اش حفظ شود. که خوشبختانه با توجه به استفاده از شیشه های سکوریت در این محصول کاملا این نکته رعایت شده است. انواع مختلفی شیشه وجود دارد که در گلس بردها از نوع شیشه های گرما دیده و انواع ترکیب‌های شیشه های تقویت شده، سخت شده و با ایمنی بالا در استفاده می‌شود تا افراد نگران شکستن این گلس بردها نباشند.
 
نگهداری آسان از تخته بردهای شیشه ای
به دلیل اینکه در این تخته بردها از موادی خاصی استفاده می‌شوند، نیازی به نگهداری زیادی ندارند. سطح روی گلسبرد از مواد غیر متخلخل ساخته شده است، یعنی به سادگی جوهر به داخل شیشه نفوذ نمی‌کند و با یک اسفنج یا ابر ساده جوهر ماژیک پاک می‌شود. با این حال بهتر است نوشته‌ها به مدت زیاد روی تخته بردهای شیشه ای نمانند.
 
ضد خش بودن و پایداری رنگ تخته بردهای شیشه ای
کیفیت ساخت و مواد اولیه مرغوبی که در ساخت این تخته وایت برد استفاده شده منجر شده تا یک محصول بی نقص ساخته شود و در طولانی مدت طولانی دچار خط و خش نشود. یکی از مهمترین مزایای گلس برد ها ضد خش و خط بودن آن‌ها است. اگر به تخته بردهای معمولی دقت کرده باشید، بعد از مدتی دچار خط و خش می‌شوند و جوهر ماژیک روی تخته باقی می‌ماند. آن‌ها در اثر یک ضربه کوچک دچار فرو رفتگی می‌شوند. در صورتی که وایت برد های شیشه ضد خش و ضد ضربه می‌باشند.
 

البته این نکته را در نظر داشته باشید که گلس برد ها انواع مختلفی دارند و در برخی از آن‌ها ممکن است ضد خش و ضد ضربه نباشند. همچنین رنگ به کار رفته در تخته وایت برد های شیشه ای پلی اورتان است که یک رنگ کوره ای است و در طولانی مدت کمرنگ یا بی رنگ نمی‌شود و در برابر اشعه خورشید و رطوبت نیز مقاوم است.
 
تخته بردهای شیشه ای فاقد فریم هستد
یکی دیگر از مزایای تخته بردهای شیشه ای این است که فاقد فریم می‌باشند. فاقد فریم بودن این بردها باعث شده است که جذابیت ظاهری زیادی داشته باشند. علاوه بر آن با کنار هم قرار دادن گلس بردها می‌توان تخته وایت برد را بزرگ تر کرد و یا اینکه از برد شیشه ای به عنوان یه پارتیشن استفاده نمود.
 
طول عمر بالا و حمل آسان
تخته بردهای شیشه ای نسبت به بردهای قدیمی خود عمر بالاتری دارند و آن هم بخاطر کیفیت و مواد مصرفی است که در هنگام تولید استفاده می‌شود. اما از نگهداری صحیح آن قافل نشوید. حمل تخته بردهای شیشه ای آسان است چرا که وزن آن‌ها به نسبت کم است. اما نوع مغناطیسی این گلس بردها با توجه به استفاده ورق فلزی کمی بالاتر است. در نوع پرتابل آن‌ها با توجه به چرخ‌های روانش، حمل آن را آسان‌تر می‌کند و به راحتی می‌توان آن را از محلی به محل دیگر انتقال داد.
 
سطح صاف و سیقلی
سطح صاف و سیقلی یکی از مزایای خیلی مهم تخته بردهای شیشه ای است که نوشتن بر روی آن ساده و روان می‌باشد. بنابراین با استفاده از این بردها سرعت نوشتن بالا می‌رود و زیبا نویسی نیز در این صورت افزایش پیدا می‌کند. نوشتن بر روی سطح تخته برد های شیشه ای بسیار لذت بخش است.
 
تنوع در سایز بندی تخته بردهای شیشه ای
برد شیشه ای تنوع سایز نیز دارد. و شما می‌تواند با توجه به فضایی که دارید سایز وایت بردتان را انتخاب کنید. و یادتان باشد بدون در نظر گرفتن متراژ محلی که می‌خواهید وایت برد را در آن قرار دهید، اقدام به خرید آن نکنید. برای خرید تخته بردهای رنگی زیبا و سفارشی می‌توانید از فروشگاه عکسنگ دیدن نمایید.
 
نگهداری آسان و پاک شوندگی بالا
مزیت دیگر این تخته بردهای شیشه ای این است که بلافاصله بعد از نوشتن روی تخته وایت برد شیشه ای نیازی به پاک کردن آن نیست، چرا که ماندن جوهر ماژیک روی آن تاثیر منفی ندارد و می‌توان با شیشه پاک کن یا مواد پاک کننده دیگر آن را دوباره مانند روز اولش تمیز نمود. و دلیل این خاصیت استفاده از شیشه سکوریت در تولید این محصول می‌باشد. به همین دلیل نگهداری آن نیز بسیار آسان می‌باشد. این محصولات برعکس تخته وایت بردهای قدیمی سطح صافی دارند و میزان پاک شوندگی آن‌ها بالا می‌باشد.
 
مناسب هر دکوراسیون
از مزایای مهم دیگر تخته برد شیشه‌ای این است که به راحتی می‌توان آن را با هر دکوراسیونی هماهنگ نمود. چرا که این محصولات ظاهر مدرن و لوکس دارند و همچنین از تنوع رنگی بالایی نیز برخوردار می‌باشند. قطعا پس از خرید، تخته برد شیشه ای عضو جدا نشدنی دکوراسیون منزل یا اداره شما خواهند شد.
 
نصب گلس بردها
گلس بردها در سایزهای مختلف طراحی و تولید می‌شوند، به همین علت حتی در فضاهای محدود نیز قابل کاربری هستند. بردهای شیشه‌ای می‌توانند در فضای اشتراکی در محلی که تمام کارکنان به آن دسترسی داشته باشند نصب می‌شود. 

روش نصب این نوع از وایت برد بسیار ساده می‌باشد. به این صورت که با یراق اسپیسر یا یراق فیکس پوینت می‌توانید گلس برد را نصب نمایید. ابعاد یراق الات وایت برد تنوع زیادی دارند و به صورت استوانه ای به قطر 3 سانت و ارتفاع 5 سانت است که شیشه را به دیوار یا سطح مورد نظر وصل می‌کند.

در بعضی موارد می‌توان گلس برد را به صورت چسپی نیز نصب نمود که در این صورت بیشتر از چسپ سیلیکون استفاده می‌نمایند که در این حالت دیگر هیچ سوراخی روی شیشه وجود ندارد. در روش چسپی این کار به صورت ثابت انجام میشود و شما دیگر قادر به کندن و انتقال آن به محل دیگر نمی‌باشید.

به جز تخته بردهای رنگی مجموعه عکسنگ قادر به تولید شیشه‌های با درج لوگو، پنل‌های شیشه بین کابینتی و یا طرح‌های مختلف و کادرهای مختلف تخته برد و یا همچنان جداول مورد نیاز شما در مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها و شرکت‌ها و مدارس و حتی منازل شخصی‌ شما می‌باشد.


کد مطلب: 779209

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/779209/تخته-بردهای-شیشه-ای

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com