جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۴

طرح سازمان طب اسلامی ایرانی در کمیسیون بهداشت رد شد

يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۱
کد مطلب: 779167
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از رد طرح تشکیل «سازمان طب اسلامی ایرانی» در این کمیسیون خبر داد.
طرح تشکیل سازمان طب اسلامی ایرانی رد شد
به گزارش جهان نيوز، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، بااشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون و بررسی طرح تشکیل سازمان طب اسلامی ایرانی اظهار داشت: در این جلسه پس از بررسی طرح مذکور، این طرح به دلیل مغایرت با برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی نظام و اشکالات موجود در متن آن، به اتفاق آراء رد و پرونده آن فعلا بسته شد.

وی همچنین با اشاره به حضو سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این جلسه و ارائه گزارش واکسیناسیون دانش آموزان و برنامه بازگشایی مدارس و آموزش‌های حضوری گفت: واکسیناسیونی که در خصوص دانش آموزان انجام می‌شود مصوب کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کروناست و بر اساس گزارش سرپرست وزارتخانه، حدود 60 درصد دانش آموزان 12 تا 18 سال با واکسن سینوفارم واکسینه شده‌اند و طبق پژوهشی هم که دانشگاه تهران انجام داده، مشخص شده عوارض این واکسن بسیار کم و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در پژوهش دانشگاه تهران این نکته هم آمده است که 29 کشور جهان از جمله برخی کشورهای اروپایی واکسیناسیون افراد 12 تا 18 سال را شروع کرده‌اند و درصد قابل توجهی را به نتیجه رسانده‌اند؛ ضمن اینکه خطر بیماری کرونا در کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر است و در صورت ابتلا هم موارد مرگ و میر در آنها بسیار نادر است.

شهریاری همچنین در خصوص بازگشایی مدارس و آغاز آموزش‌های حضوری گفت: بر اساس گزارش سرپرست وزارت آموزش و پرورش، روند حضوری شدن آموزش‌ها متفاوت خواهد بود و الگوهای مختلفی متناسب با وضعیت مناطق مختلف برای حضور بچه‌ها در مدرسه تعریف می‌شود تا منجر به ازدحام نشود.

وی همچنین در خصوص اجرای «قرنطینه هوشمند» و وضع برخی محدودیت‌ها برای افرادی که واکسن نمی‌زنند، گفت: بر اساس گزارش ارائه شده در ستاد ملی مبارزه با کرونا، طرح قرنطینه هوشمند فعلا به صورت آزمایشی در سه استان در حال اجراست تا نتایج آن بررسی و به صورت سراسری اجرا شود، البته اعضای کمیسیون نسبت به اجرای این طرح مصمم و با آن موافق هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به گفته آیت الله فاطمینا ما طب اسلامی نداریم درستش طب سنتی است حتی این مورد را در طرح رعایت نکرده اند
Iran, Islamic Republic of
در اسلام آموزه های مربوط به سلامت هست ولی چیزی به اسم طب اسلامی نداریم، فرض فردی بیماری با دستورات طب اسلامی معالجه نشد و فوت کرد آنوقت دشمنان میگویند اسلام نتوانست درمانش کند
مگر مافياي غربگرا اجازه ميده؟!
United States
اینهمه در مورد طب سنتی و روغن بنفشه و طب اسلامی داد سخن داده شد..... همه اش رفت؟؟!!!