کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نحوه آغاز تزریق دوز سوم واکسن کرونا

25 مهر 1400 ساعت 15:09

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، جزئیات تزریق دوز یادآور واکسن کرونا را تشریح کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، سیدمحسن زهرایی، در ارتباط زنده با شبکه خبر سیما، به تشریح برنامه وزارت بهداشت برای آغاز تزریق دوز سوم واکسن کرونا در کشور پرداخت‌.

وی با عنوان این مطلب که تزریق دوز سوم واکسن کرونا در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد، گفت: آنچه مسلم است، واکسن کرونا نیاز به تکرار دارد و توصیه ما فعلاً هر ۶ ماه یکبار بعد از تزریق دوز دوم است.

زهرایی افزود: تزریق دوز یادآور یا همان بوستر، بعد از کادر بهداشت و درمان، برای سایر گروه‌ها و افراد جامعه دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از اینکه دوز سوم را برای کادر بهداشت و درمان و مراکز نگهداری سالمندان، طبق فاز اول سند ملی واکسیناسیون پیش می‌رویم. یعنی، دوز سوم را از سالمندان بالای ۷۵ و ۶۵ سال آغاز خواهیم کرد.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت افزود: پیش بینی واکسن مورد نیاز برای دوز سوم انجام شده و به تدریج برای افرادی که دوز دوم را زده‌اند، تزریق دوز سوم انجام خواهد شد.

زهرایی در پاسخ به این سوال که دوز سوم با توجه به نوع واکسن‌های تزریق شده در دوز اول و دوم انجام خواهد شد یا خیر، گفت: برای دوز بوستر هم بر اساس واکسن‌های جاری در کشور که تزریق شده است، پیش خواهیم رفت. کسانی که واکسن سینوفارم یا برکت زده‌اند، برای دوز یادآور می‌توانند از همین واکسن‌ها بزنند و یا اینکه مشابه همان پلتفرم‌هایی که در کشور موجود است.

وی با اعلام اینکه تاکنون حدود ۷۲ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است، افزود: ۴۸.۵ میلیون نوبت اول و ۲۳ میلیون ۲ دوز واکسن زده‌اند که باید تلاش کنیم ظرف یک تا دو ماه آینده، تزریق دوز دوم به ۴۵ میلیون نفر و دوز اول به ۷۰ میلیون نفر برسد.


کد مطلب: 779141

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/779141/نحوه-آغاز-تزریق-دوز-سوم-واکسن-کرونا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com