کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آشنایی با انواع بنر تسلیت و ویژگی آنها در زمان خرید

25 مهر 1400 ساعت 8:53


طرح بنر تسلیت یکی از خاص ترین انواع طراحی های گرافیکی محسوب می شود. چرا که یک سوی این طرح فرد یا افرادی ایستاده اند که که به هر ترتیب غم بزرگی را با خود دارند و این طرح باید بتواند تسلی خاطری برای آن ها باشد. از این رو نمی توان طرح بنر تسلیت را چیزی ساده و معمولی دانست.

از طرف دیگر بر اساس حساسیت هایی که این انواع طرح بنر تسلیت به خصوص انواع بنر تسلیت پدر یا بنر تسلیت مادر دارد عملا دست طراح چندان باز نیست و در بسیاری از موارد ما شاهد این هستیم که از طرح های همیشگی و کلیشه ای در اینگونه موارد استفاده می شود.

اما مسئله ای که وجود دارد این است که هر چیزی که در برابر چشم انسان بارها و بارها دیده شود عملا دیگر مورد توجه ذهن قرار نمی گیرد و به نوعی ذهن انسان از آن به سادگی می گذرد. این ویژگی ذهن که سعی می کند تا حد ممکن اطلاعات دنیای واقعی را خلاصه شده پردازش کند عملا باعث می شود که بسیاری از طرح بنر تسلیت ها توسط افراد مختلف دیده نشود. حال این که به هر حال یکی از اهداف استفاده از بنر و طراحی های مختلف، دیده شدن است.

بنابراین در اینجا ما با یک تناقض مهم رو به رو هستیم. ما باید طرحی داشته باشیم که نسبتا نوین و کمتر تکرار شده باشد، در حالی که عملا استفاده از طرح های جدید و نوین در این گونه مراسمات یک نوع ریسک بزرگ محسوب می شود.

حتی در برخی از موارد بر اساس عرف جامعه اگر طرح بنر تسلیت کاملا در دید باشد جلوه نه چندان خوشایندی ایجاد می کند. از این رو در ادامه قصد داریم روشی میانه بین این دو مسئله پیدا کنیم. با ما همراه باشید.
 

 
طرح بنر تسلیت چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
همانطور که در بالا گفتیم عملا طراحی بنر تسلیت حساسیت های خاص خودش را دارد. چرا که طرف عزادار از نظر روحی و احساسی کاملا حساس شده است و کوچکترین پلشتی یا اتفاق نا به هنجار می تواند او را آزرده کند. از طرف دیگر همین فرد به دنبال تکیه گاه هایی می گردد که بتواند دل خویش را به آن ها ببندد. در این حالت دیدن نام هایی آشنا بر روی بنرهای تسلیت می تواند تسلی خوبی برای او شود.

از طرف دیگر طرفی که این بنر را تهیه و تقدیم کرده نیز دوست دارد در ابتدا فرد عزادار و در مرتبه دوم دیگر حضار در مجلس نام و بنر او را ببینند.

همین مسئله باعث می شود که طرح بنر تسلیت بیش از پیش حساس شود. تمامی این موارد ما را به یک نکته مهم راهنمایی می کند و آن این است که عملا شما باید بر اساس نوع مجلس عزا، دست به طراحی بنر بزنید. در کلام ساده تر انواع طرح بنر تسلیت بستگی به نوع مجلس عزا دارد. کاملا طبیعی است که یک فرد نسبت به از دست دادن پدر و مادر و خود ناراحت تر از زمانی باشد که عمو یا خاله خود را از دست داده باشد.

بنابراین انواع طراحی ها مانند طراحی بنر تسلیت پدر یا طراحی بنر تسلیت مادر اهمیت بالاتری می تواند نسبت به دیگر انواع طراحی بنر تسلیت داشته باشد.

 شما برای طراحی بنر تسلیت پدر یا طراحی بنر تسلیت مادر باید بتوانید اوج همدردی خود را از این واقعه نشان بدهید و البته در دل این طراحی نیز سعی کنید امیدهایی به ادامه زندگی بدهید. این کار می تواند عملا باعث شود که فرد در عین تحمل دردی بزرگ بداند که تسلی خاطری نیز دارد.

همچنین فراموش نکنید که در طرح بنر تسلیت به هیچ عنوان سعی نکنید که درد و غم عزای وارد شده را کم و کوچک نشان دهید. این بزرگ ترین اشتباهی است که می توانید بکنید. این کار عملا می تواند باعث شود که فرد عزادار ناراحتی مضاعف بر آن چیزی که تحمل می کند احساس کند و این فارغ از هر چیزی دور از انصاف و جوانمردی است.
 
بنر تسلیت پدر

یک نتیجه گیری
به طور کلی توجه داشته باشید که بر خلاف تصور عموم طرح بنر تسلیت تنها استفاده از یک سری جملات تکراری و طرح های کلیشه ای نیست. بلکه این طراحی می تواند از نظر روحی و روانی تاثیر بزرگی در ذهن فرد یا افراد عزادار داشته باشد. شما باید با توجه به این مسئله از طراح های حرفه ای و با تجربه در این زمینه استفاده کنید. طرح هایی که می توانید نمونه های خوبی از آن را در سایت های خدماتی مانند پاویسا مشاهده کنید. در این سایت انواع طرح بنر تسلیت جالب و مطابق با آن چیزی که گفته شد به صورت لایه باز وجود دارد و شما می توانید با تغییراتی مناسب از آن ها در مراسم عزای مختلف استفاده کنید. 


کد مطلب: 779066

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/779066/آشنایی-انواع-بنر-تسلیت-ویژگی-زمان-خرید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com