شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

نقاط قوت جمهوری اسلامی سیبل شایعات و تخریب‌ها/ تاکتیک ضدانقلاب در رسانه تغییر کرده

شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب: 779019
رسانه‌های ضدانقلاب تاکتیک‌های متعددی برای تخریب انقلاب مردم ایران به کار می‌بندند. رویکرد کلان این رسانه‌ها در سال‌های گذشته اغلب تمرکز بر نقاط ضعف جمهوری اسلامی ایران بود اما اکنون این رسانه‌ها تغییر آرایش داده‌اند و مسیر دیگری را انتخاب کرده‌اند.
تاکتیک ضدانقلاب در رسانه تغییر کرده +عکس
به گزارش جهان نيوز، مخالفت با انقلاب اسلامی مردم ایران مسئله جدیدی نیست. اما روش‌ها تغییر می‌کند. مدتها روش اصلی ضدانقلاب این بود که نقطه ضعفی از جمهوری اسلامی ایران را سر دست می‌گرفت و با تکرار آن تلاش می‌کرد مردم را از مسیری که در پیش گرفته‌اند ناامید کنند. اما حالا روش تغییر کرده است.

تغییر تاکتیک ضدانقلاب از نقطه ضعف به نقطه قوت
مدتی است ضدانقلاب تغییر تاکتیک داده است و اکنون تمرکز خود را بر روی نقاط قوت مردم ایران متوجه کرده است. رسانه‌های این جریان در این روش یک مسیر مشخص را طی میکند: انکار، تمسخر، تضعیف و شایعه سازی معمول ترین ترفندهایی است که به کار بسته می‌شود. محور تمام این روش‌ها هم دروغ گویی است.

پیشرفت ایران در تولید واکسن کرونا، دستاوردهای درخشان ورزشکاران تیم‌های ملی، نفوذ منطقه‌ای قوای‌ مسلح‌ و اقدمات خوب دولت، مجلس و قوه قضائیه ایران آخرین اهداف عملیات روانی ضدانقلاب بود.

اول| ماجرای «برکت»
کشورهای زیادی در دنیا توانایی ساخت واکسن کرونا ندارند؛ ایران یکی از آنها است. دانشمندان ایرانی در کمپانی‌های مختلف سریع‌تر از آنچه تصور می‌شد، تکنولوژی ساخت واکسن را بومی کردند. 

همین دستاورد اما از گزند تیترهای آلوده رسانه‌های ضدانقلاب دور نماند. اول که تلاش کردند اساساً توانایی ساخت واکسن در ایران را زیر سؤال ببرند. بعد که تولید انبوه و کارآزمایی گسترده آغاز شد، حملات برای بی‌اعتبار کردن این دستاورد در دستور کار قرار گرفت. آخرین حربه این رسانه‌ها حاشیه‌سازی گسترده برای «برکت» بود.
 

استراتژی آنها برای جا انداختن این دروغ‌ها «تأکید و تکرار» است. بمباران افکار عمومی با انتشار پرحجم و گسترده پیام.

دوم| حاشیه‌سازی برای ورزش ایران
از کُشتی گرفته تا فوتبال؛ تیم‌های مختلف ملی در ماه‌های گذشته توانستند در میادین مختلف جهانی بدرخشند.

پیروزی‌های افتخارآفرین، کسب نشان‌های رنگارنگ و جابجا کردن رکوردهای مختلف، قلب مردم را شاد کرد. البته که رسانه‌های آن‌طرف آب چشمِ دیدن همین خوشحالی را هم نداشتند! حاشیه‌سازی استارت خورد. سال گذشته تلاش گسترده‌ای برای تعلیق ورزش ایران با توسل به مشتی دروغ درباره نوید افکاری با حمایت پرحجم رسانه‌ها در دستور کار قرار گرفت. این روند عملا با شکست مواجه شد اما خط رسانه‌ای این جریانات پا برجاست و می‌توان این خطوط را ردیابی کرد.

با این حال تیترهای کنایه‌دار به مدال آوری قهرمانان تیم‌های ملی ایران به ترفند اصلی این رسانه‌ها تبدیل شده است.

نتیجه این جنس پرداخت به موفقیت‌های ورزشکاران کشورمان جز به حاشیه راندن شیرینی این افتخار در دل و قلب مردم نخواهد بود. در واقع هدف اصلی روان مردم ایران است، به عبارت دیگر این رسانه‌ها به دنبال این هستند که مردم ایران به هیچ وجه نباید شاد شوند و به موفقیت‌های هم‌وطنانشان افتخار کنند.
 
 
در تازه‌ترین مورد هم شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی تلاش کرد موفقیت ملی‌پوشان فوتبال ایران را مقابل کُره جنوبی، با «بلند بودن چمن ورزشگاه آزادی» زیر سؤال ببرد! این تمسخر خبرنگار بی‌بی‌سی را ببینید:
 
این اقدامات اغلب باعث می‌شود خود ورزشکاران هم نسبت به این تحرکات واکنش نشان دهند. در آخرین مورد پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کُشتی آزاد برای پیش‌گیری از حاشیه‌سازی این رسانه‌ها اجازه گفتگوی خبرنگاران این رسانه‌ها با حسن یزدانی قهرمان طلایی تیم ملی را نداد.

سوم| ایران منزوی است!
جایگاه ژئوپلوتیک ایران روشن است؛ گذشته از آن‌که نفوذ ایدئولوژیک آنسوی این جغرافیا قابل کتمان نیست. اما این رسانه‌ها برای ناامید کردن مردم باید به سراغ مهم‌ترین مؤلفه‌های غرور آنها بروند. مثلاً این گفت‌وگوی تلویزیون سلطنتی انگستان را تماشا کنید؛ این‌که چطور مجری به زور می‌خواهد تضعیف جمهوری اسلامی را در جملات کارشناس برنامه قالب کند.
   
چهارم| اقدامات خوب مسوولین نباید دیده شود
این ضد رسانه‌ها در اغلب موارد تلاش می‌کنند اگر اقدام خوبی از سوی مسوولین جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت با یک حاشیه‌سازی پرده‌ای روی این واقعیت‌ها بیاندازند تا دیده نشود.

آخرین اقدام زمانی بود که مجلس شورای اسلامی طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را تصویب کرده بود و در همین طرح انحصار برخی از مجوزها از جمله مجوز اخذ پرونده وکالت و سردفتری حذف شده بود. همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی یک رانت را که برای خود نمایندگان در قانون وجود داشت حذف کردند. قبلا اینگونه بود که نمایندگان مجلس تحت شرایطی پس از یک دوره نمایندگی می‌توانستند وکیل شوند اما مجلس رای به حذف این رانت داد و در یک طرح کلی بسیاری از رانت‌های حوزه مجوزهای کسب و کار را حذف کردند.

همزمان با تصویب این طرح رسانه‌های ضدانقلاب با انتشار یک دروغ، کل این طرح را به حاشیه راندند و تمرکز افکار عمومی را حول آن دروغ جمع کردند: مجلس محرمانه بودن اموال مسوولان را تصویب کرد!

در حالی که طرح مذکور در کمیسیون قضایی در حال بررسی بود و حتی به صحن مجلس نرسیده بود، چه اینکه بخواهد تصویب شود. فشار شدید این رسانه‌ها حول این خبر باعث شد همه اخبار مربوط به مجلس از جمله این مصوبه مهم کنار گذاشته شود و تنها خبر در فضای مجازی همین خبر دروغ و جنجالی باشد.

از این موارد کم نیست. همین تواتر، نمودار یک برنامه مُدون رسانه‌ای است. به یاد داشته باشیم این رسانه‌ها روی نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران خیمه زده‌اند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....