سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۵

آیا سینوفارم تنها ۵ درصد ایمنی بخشی دارد؟

شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 779016
پیک ششم می‌تواند محک خوبی برای ارزیابی برنامه واکسیناسیون ما باشد.
آیا سینوفارم تنها ۵ درصد ایمنی بخشی دارد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، کامران باقری لنکرانی، وزیر اسبق بهداشت و عضو فرهنگستان علوم پزشکی «نامه مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت» را تایید کرد. در این نامه به استناد تحقیق روی ۳۸۰ هزار نفر در شیراز «میزان تاثیر واکسن سینوفارم در جلوگیری از عفونت» و ابتلا به ویروس کرونا فقط ۵ درصد اعلام شده است.  

حسین کیوانی در گفت‌وگو با میزان در این خصوص توضیح داد: نتیجه تحقیقات آقای باقری لنکرانی این چنین بوده و او فرد معتبری است. این گزارش ۳ ستون دارد و ۵ درصد برای ابتلا به کرونا مطرح شده و درصد‌های میزان بستری شدن و مرگ‌ومیر ناشی این بیماری تفاوت دارد و این مقدار نیست.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این سوال که با توجه این آمار در خصوص واکسن سینوفارم کشور چین چگونه با کرونا مقابله کرده است؟، گفت: مقابله با کرونا به معنی ریشه کنی این بیماری نیست و این ویروس همچنان در همه دنیا وجود دارد و افزایش واکسیناسیون کاهش موارد بستری و فوت ناشی از آن را به همراه دارد.

این متخصص ویروس شناسی در خصوص پیک ششم کرونا افزود: امیدواریم که با پیک ششم مواجه نشویم، اما اگر این موج آغاز شود، چنانچه واکسیناسیون در کشور ما موفق باشد، تلفات بسیار پایین است و اگر این چنین نباشد باید در برنامه واکسیناسیون خود تجدید نظر کنیم و از این رو پیک ششم می‌تواند محک خوبی برای ارزیابی برنامه واکسیناسیون ما باشد.

لازم به ذکر است که در نامه مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت که به امضای کامران باقری لنکرانی رسیده آمده است: میزان تاثیر واکسن سینوفارم در جلوگیری از عفونت (ابتلا به کرونا) ۵ درصد، تاثیر آن در جلوگیری از بستری ۵۵/۸ و تاثیر سینوفارم در جلوگیری از مرگ ۶۵ درصد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با این درصدهای پایین دلیل واکسیناسیون با سینوفارم چیست!چرا دنبال نمونه های دیگر نمیروید
حالا معلوم شد چرا کشورهای دیگر تزریق واکسن سینوفارم را مجوز واکسیناسیون نمیدانند
Iran, Islamic Republic of
الانم خواهشا اصرار به تزریق سینوفارم نکنید بزارید به درد خودمون بسازیم حداقل فقط با کرونا مقابل کنیم نه عوارض واکسنم داشته باشیم!!!
Iran, Islamic Republic of
مگه عوارضش رو دیدی کجا دیدی نکنه تو فضای مجازی و پیامرسانها دیدی باباجون خیلی از مطالب این پیامرسانها دروغه م.گر اینکه خلافش ثابت بشه برات در باره عوارض واکسن ثابت شده مگه
.....