کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون سازمان بازرسی کل کشور:

اولویت تامین قطعات از شرکت‌های قطعه‌ساز داخلی است

24 مهر 1400 ساعت 13:08

مسئولان ارشد سازمان بازرسی کل کشور، آخرین وضعیت خودروهای ناقص و نیز چگونگی فرآیند تحویل محصولات سایپا را مورد بررسی قرار دادند و برای ارتقاء کیفی و نیز کاهش خودروهای ناقص، راهکارهایی پیشنهاد دادند که مهم ترین آن، هم افزایی شرکت های خودروسازی بود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از  سایپانیوز، معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی و توسعه سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه بازدید از روند تولید و وضعیت خودروهای ناقص در صنعت خودرو گفت: سازمان بازرسی کل کشور با برگزاری نشست‌های تخصصی با مدیران و مسئولان دستگاه ها به دنبال این امر است که میزان خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازان کاهش پیدا کند و مردم سریع تر به خودروهای ثبت‌نامی خود دسترسی پیدا کنند.
 

غلامعلی ترکی با بیان اینکه در نشست های تخصصی، راهکارهایی اتخاذ شد که شرکت های خودروساز بر اساس آن حرکت و فضایی را ایجاد کنند که خودروهای ناقص با فوریت در اختیار مردم قرار گیرد، افزود: شرکت های خودروساز برای آنکه بتوانند خودروهای ناقص را به مردم تحویل دهند و به تعهدات خود عمل کنند، موانع و مشکلاتی دارند که ضرورت دارد با همکاری دستگاه های مسئول حل شود.

معاون نظارت و بازرسی امور تولید و توسعه سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: قرار است مشکلات و مسایلی که خودروسازان با آن درگیر هستند در نشست با مسئولان مورد پیگیری قرار گیرد و شرایطی فراهم شود که خودروسازان دغدغه کمتری برای حل مشکلات خود داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه که گروه خودروسازی سایپا برنامه ریزی کرده، تا پایان آذرماه میزان خودروهای ناقص از ۵۰ هزار دستگاه فعلی به ۱۰ هزار دستگاه می رسد، این اتفاق بسیار مهم و گام مثبتی است که مجموعه یاد شده دنبال می‌کند.

ترکی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور از کاهش خودروهای ناقص استقبال می کند، تصریح کرد: برای آنکه خودروها با فوریت تجاری سازی شوند، چند درخواست و تاکید از شرکت های خودروساز داریم که اولین آن اولویت تامین قطعات از شرکت های قطعه ساز داخلی است؛ از شرکت های خودروساز خواسته شد که جز موارد ضروری و اضطراری سراغ خرید قطعات خارجی نروند.

معاون نظارت و بازرسی امور تولید و توسعه سازمان بازرسی کل کشور گفت: خواسته دیگر از شرکت های خودروسازی این است که به سمت هم افزایی بروند و از امکانات یکدیگر استفاده کنند؛ اگر چنین اتفاقی دنبال شود ضمن مدیریت و کاهش هزینه ها می توان خودروهای اقتصادی تولید کرد.

ترکی تاکید کرد: اگر شرکت های خودروسازی، اقتصادی شوند امکان افزایش و جهش تولید وجود دارد و می توان برای صادرات خودرو با قیمت های رقابتی برنامه ریزی کرد.

وی در پایان گفت: برنامه های تولید و ارتقاء فنی و مهندسی محصولات سایپا با جدیت دنبال می شود و خودروها نسبت به گذشته از کیفیت بهتری برخوردار هستند.


کد مطلب: 778997

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/778997/اولویت-تامین-قطعات-شرکت-های-قطعه-ساز-داخلی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com