جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سمپاشی منازل و توصیه‌های سنجاق برای آمادگی برای آن

شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 778993
رفت و آمد مورچه‌ها روی کفپوش آشپزخانه و دیدن آنها در سرویس بهداشتی آزاردهنده است. در این باره باید چکار کنید؟ برای رهایی از شر مورچه‌ها راه‌های مختلف وجود دارد. می‌توانید با سمپاشی مورچه‌ها را از بین ببرید. در صورتی که سمپاشی را انتخاب کرده‌اید باید فضای خانه را برای این کار خوب آماده کنید. در این صورت افرادی که برای سمپاشی آمده‌اند کارشان را بهتر انجام می‌دهند و جمعیت مورچه‌ها هم از خانه‌تان پاک می‌شوند. 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت سمپاشی منازل و شرکت را در شهر خودتان بپرسید. مثلاً اگر به دنبال یافتن بهترین شرکت های سمپاشی در شمال تهران باشید می‌توانید سفارش برای سمپاشی منازل و شرکت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه‌تر را تجربه کنید.

خدمات حرفه سمپاشی منازل

امروزه شرکت‌های سمپاشی می‌توانند انواع حشرات و جانوران موذی را از خانه‌تان پاکسازی کنند. در این روش از تله‌های مخصوص استفاده می‌شود که در مسیر رفت و آمد مورچه‌ها می‌گذارند. تله‌ها روی تکه مقوا یا چیزهای دیگر قرار می‌گیرد، یا حتی می‌توانید تله کامل باشد. معمولاً تله‌های سمی را ترجیح می‌دهند. چون برای از بین بردن مورچه‌های خانه باید مورچه‌هایی را که نمی‌بینید هم از بین ببرید. مورچه‌هایی که شما می‌بینید مورچه‌های کارگر هستند. کار این مورچه‌ها پیدا کردن غذا و بردن آن به لانه است تا ملکه و مورچه‌های کوچک‌تر، که برای تبدیل شدن به مورچه‌های کارگر آماده می‌شوند، تأمین شود. در صورتی که شما مورچه‌های کارگر را از بین ببرید، مورچه‌های بیشتری تربیت می‌شوند تا جای این مورچه‌های کارگر را بگیرند.

مورچه‌های کارگر سم را خورده، آن را به لانه می‌برند، مورچه ملکه از آن می‌خورد و جمعیت مورچه‌های کارگر و بقیه هم از بین می‌روند. 

آماده سازی برای سمپاشی مورچه‌ها
 

شرکت سمپاشی قبل از رسیدن به خانه‌تان لیستی به شما می‌دهد تا بر اساس آن آماده سازی های لازم را انجام دهید. در اینجا این مراحل را به شما می گوییم تا خانه‌تان را برای سمپاشی آماده کنید. در صورتی که خانه آماده نشود ممکن است عملیات سمپاشی خوب پیش نرود یا حتی خطراتی داشه باشد. حتی ممکن است نیروهای سمپاشی در قسمت‌های آماده نشده خانه سمپاشی انجام ندهند. 
  1. پیشخوان را تمیز کنید. کف خانه را جارو کنید و گرد و خاک و ذرات مواد غذایی را از روی زمین بردارید.

    کل خانه را جاروبرقی کنید تا ذرات ریز هم جمع شود.

    مواد غذایی را در ظرف‌های در بسته گذاشته یا توی یخچال قرار دهید.

    سطل زباله را مرتب خالی کنید. 

    ظرف‌ها را بشویید و مرتب از ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

    هرگز مواد غذایی را بیرون نگذارید.

    لوازم بازیافتی را یک گوشه جمع کنید. آن‌ها را در نایلون قرار دهید، به طوری که چیزی داخلشان نفوذ نکند و بعد از خانه بیرون ببرید.

    حتماً توضیح دهید که در کدام قسمت‌های خانه بیشتر مورچه دیده می‌شود. در این صورت سمپاشی مورچه‌ها بهتر انجام می‌شوند.
    توصیه‌های لازم درباره مراحل بعد از سمپاشی را بشنوید و به آن عمل کنید.
مراحل بعد از سمپاشی مورچه‌ها
 
بعد از انجام سمپاشی خانه باید مراحلی را در نظر داشته باشید و به آنها عمل کنید:
  • صبور باشید. تله و مواد سمی فوری مورچه‌ها را از بین نمی‌برند و برای این که تأثیر خود را نشان دهند به زمان نیاز دارند. مطمئن باشید سمپاشی بهترین راه برای پاکسازی مورچه‌ها و لانه آنهاست.

    بعد از گذاشتن تله مورچه‌هایی را که می‌بینید با حشره کش از بین نبرید.

    چون این مورچه‌های کارگر سموم را به لانه می‌برند تا کلنی از بین برود.

    در اطراف تله از شوینده‌های قوی استفاده نکنید. در این صورت رد فرومون مورچه‌ها از بین می‌رود و مورچه‌های کارگر نمی‌توانند به لانه برگردند.

    مورچه‌هایی را که به سمت تله می‌روند یا از آن دور می‌شوند یا آن را می‌خورند را اذیت نکنید. بگذارید بعد از خوردن سم به لانه بروند. در صورتی که مورچه‌های دیده شده اطراف تله نمی‌روند می‌توانید تله را در اطراف آنها قرار دهید.

  •  
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *