جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱۷

۲ دز واکسن زده بود اما کرونا گرفت و فوت کرد؛ چرا؟

شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 778988
به طور کلی واکسن سینوفارم کارایی پایین‌تری برای افراد بالای ۶۰ سال داشت و این در حالی بود که واریانت دلتا موجب شد تا کارایی تمام واکسن‌ها کاهش یابد البته با توجه به شرایط باز هم تزریق واکسن بسیار خوب توانسته جلوی مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را بگیرد و به صورت موردی با این موضوع رو به رو بودیم که علیرغم تزریق واکسن بر اثر کرونا فوت کرده اند و پس از این هم انتظار این امر را داریم.
۲ دز واکسن زد اما کرونا گرفت و فوت کرد
به گزارش جهان نيوز، آمیتیس رمضانی دبیر انجمن متخصصین عفونی کشور در گفت‌وگو با میزان در پاسخ به این سوال که چرا برخی افراد با وجود تزریق ۲ دز وکسن بر اثر کرونا فوت می‌کنند؟، گفت‌: میزان ایمنی‌بخشی واکسن سینوفارم برای افراد بالای ۶۰ سال پایین است و این واکسن برای آن‌ها کارایی کمتری دارد و چینی‌ها هم واکسن سینوفارم را برای افراد ۱۸ تا ۶۰ سال تولید کرده اند و آن را برای اشخاص بالای ۶۰ سال مورد استفاده قرار نمی‌دهند.

وی ضمن اشاره به اینکه به دلیل محدود واکسن، ما مجبور بودیم که این واکسن را برای اشخاص بالای ۶۰ سال هم تزریق کنیم، ادامه داد: البته این واکسن در بسیاری از موارد حتی در افراد بالای ۶۰ سال هم جلوی بروز علائم شدید را گرفته است و اگر موارد مرگ‌ومیر افراد مسن را قبل و بعد از تزریق واکسن با هم مقایسه کنیم با وجود پیک پنجم که شدت بسیار زیادی داشت، مشاهده می‌کنیم که میزان فوتی‌های کرونا بسیار کاهش یافته است.

دبیر انجمن متخصصین عفونی کشور با بیان میزان اثربخشی واکسن‌ها صد در صد نیست، افزود: تزریق واکسن از ابتلا بیماری، شدت بروز علائم و مرگ‌ومیر تا درصدی جلوگیری می‌کند و اینگونه نیست که به طور صد در صد جلوی فوت را بگیرند و این موضوع نه تنها در مورد واکسن سینوفارم بلکه در خصوص تمام واکسن‌ها صدق می‌کند و بسته به نوع واکسن درصدی از مرگ‌ومیر جلوگیری می‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه همچنین شیوع ویروس دلتا موجب شد تا اثربخشی واکسن‌ها کاهش یابد، توضیح داد: بنا براین چند عامل موجب بروز این اتفاق می‌شود که یکی این است که به طور کلی واکسن سینوفارم کارایی پایین‌تری برای افراد بالای ۶۰ سال دارد و این در حالی است که واریانت دلتا موجب شد تا کارایی تمام واکسن‌ها کاهش یابد البته با توجه به شرایط باز هم تزریق واکسن بسیار خوب توانسته جلوی مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را بگیرد اما به صورت موردی با این موضوع رو به رو هستیم که افرادی علیرغم تزریق واکسن بر اثر کرونا فوت کرده اند و پس از این هم انتظار این امر را داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عجیب نیست در حالی که واکسن سینوفارم را برای افراد بالای ۱۸ تولید کرده اند اما وزرات بهداشت ما به بچه های زیر18 سال هم تزریق می کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
Canada
عجیبتر اینکه برای بالای 60 ساله ها هم تجویز کردن و زدن
Iran, Islamic Republic of
عجيب تر اينكه براي بالاي 60 سال توصيه نشده اما ما با واكسيناسيون بالاي 60 سال شروع كرديم. خب آنها را ميذاشتيم تا بركت، آسترازنكا يا اسپوتنيك بيايد!
ای کاش یک نسخه از این گزارش برای رریس جمهور محبوب ودوست داشتنی میفرستادند که سیاست واکسیناسیون جمعی با واکسن سینوفارم هم جلوی حذف محدودیت ها وبازگشایی های فله ای را نمیگیرد
سینوفارم تاییدیه بهداشت جهانی را دارد!!
Iran, Islamic Republic of
این دیگه نوشته کیهان و جهان نیوز نیست مال یورونیوز هست

نگارش از یورونیوز فارسی • به روز شده در: ۱۴/۰۹/۲۰۲۱
"در عین حال، سینوفارم از سوی سازمان جهانی بهداشت ایمن و موثر تشخیص داده شده و بر پایه بررسی‌های مختلف کارآیی آن در مقابله با ابتلا به بیماری کووید-۱۹ بین ۷۸ تا ۸۶ درصد تشخیص داده شده است. تا کنون نهادهای بهداشتی و دارویی ۶۴ کشور جهان مجوز استفاده اضطراری از آن را صادر کرده‌اند."
اگراینچنین است چرا تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را دارا نمی باشد!
Iran, Islamic Republic of
من یه سوال دارم :
چرا عراق با 16 ملیون زائر مراسم اربعین ، تلفات خاصی درکرونا نداشته اما در ایران ماهمچنان روزی دویست فوتی داریم ومنتظر موج ششم نیز هستیم ؟.
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
فایزر زدند
یعنی چی؟؟؟.
Iran, Islamic Republic of
بهترین واکسن ها فایزر و مدرنا هستند .
Iran, Islamic Republic of
والا من یاد دولت روحانی افتادم!
بهشون گفتن شما که قول رفع تحریم دادین و رای جمع کردن. پس چرا تحریم رفع نشد و تورم هم بالا رفت؟!
گفتن اگه ما نبودیم وضع ازینم بدتر بود و قحطی میومد!
حالا داستان واکسن شده!
آریو سوئد
Iran, Islamic Republic of
دوست من در سوئد واکسن مدرنا زده بود ولی کرونا گرفت و بعد از ۴۰ روز درگذشت.
خدا به همون رحم کنه در جاییکه طبق تحقیقات مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت» «میزان تاثیر واکسن سینوفارم در جلوگیری از عفونت» و ابتلا به ویروس کرونا فقط ۵ درصد میباشد
نیما راسخ
Netherlands
چه زیبا و قابل تأمل سروده اند استاد عباس خوش عمل کاشانی شاعر معاصر :
هر کسی را اجلی هست که چون روی کند
زدن واکسن و نازدنش یکسان است...........
Iran, Islamic Republic of
نه عزیزم این که دلیل نشد من برم چاقو کنم تو شکم خودم بگه عمر من تموم شد!