کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازداشت ۹ نفر در حوادث خشونت بار بیروت

23 مهر 1400 ساعت 12:03

ارتش لبنان با صدور بیانیه ای از بازداشت ۹ نفر در ارتباط با تیراندازی های روز پنج شنبه در بیروت خبر داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، ارتش لبنان با صدور بیانیه ای از کشته شدن شماری از افراد در خشونت های روز پنج شنبه در بیروت خبر داد.

ارتش لبنان همچنین افزود که ۹ نفر را در این ارتباط بازداشت کرده است.

در این بیانیه آمده است: در جریان حرکت شماری از معترضان به سمت منطقه العدلیه، تیراندازی به وقوع پیوست که به کشته شدن شماری از شهروندان و زخمی شدن شماری دیگر منجر گردید.

این بیانیه می افزاید: در پی این حوادث ارتش حضور خود را در منطقه تقویت کرد. همچنین برخی اماکن برای جستجوی عاملان تیراندازی مورد یورش قرار گرفت و طی آن ۹ بازداشت شدند که تحقیقات از آنها تحت نظارت مرجع قضایی در حال انجام است.

ارتش لبنان همچنین گفت که فرماندهی ارتش این کشور با طرف ها جهت مهار اوضاع و جلوگیری از شکل گیری فتنه ارتباط برقرار کرده است.

این در حالی است که جنبش امل و حزب الله لبنان در یک بیانیه مشترک اعلام کردند: حمله به اعتراضات مسالمت آمیز از سوی شبه نظامیان وابسته به حزب قوات اللبنانیه (وابسته به سمیر جعجع) رخ داده است.

در این بیانیه آمده است: تک تیراندازان در محله های مجاور و بر روی پشت بام منازل مستقر شده و اقدام به هدف قرار دادن تظاهرات کنندگان کردند. این شبه نظامیان به قتل عمد روی آوردند و علت این شمار از شهیدان و زخمی شدگان هم، همین است.

حزب الله و جنبش امل تاکید کردند: ارتش و نیروهای امنیتی به مسئولیت خود در بازگرداندن امور به حالت عادی عمل کنند. عاملان قتل و تحریک کنندگان از اتاق سیاه این روند را اداره کردند و باید محاکمه شوند و به شدیدترین وجه مجازات شوند.
در این بیانیه آمده است: با خانواده شهیدان عهد می بندیم که تا تحقق عدالت موضوع را دنبال کنیم.


کد مطلب: 778905

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/778905/بازداشت-۹-نفر-حوادث-خشونت-بار-بیروت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com