کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کلینتون؛ آمریکا غرق بحران‌های ساختاری است

20 مهر 1400 ساعت 23:17

وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت این کشور هنوز با بحران‌های ساختاری برجای مانده از رئیس‌جمهور قبلی آمریکا روبرو است.


به گزارش جهان نیوز، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا معتقد است که ایالات متحده با بحران ساختاری ایجاد شده در دوره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور روبرو است.

به نوشته هفته نامه «ویک» «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در جریان یک گفت‌وگو اظهار داشت که فکر می‌‌کند ایالات متحده در نتیجه تلاش‌های ترامپ برای برهم زدن انتخابات ریاست جمهوری 2020 با بحران ساختاری مواجه است. وی گفت: «من فکر می‌کنم نه تنها به بحران کامل ساختاری نزدیک شدیم، بلکه فکر می‌کنم اینک در این بحران هستیم.»

کلینتون گفت: «ما در معرض حمله بسیار خطرناک و مداوم سطح بالا  مواجه هستیم و بدیهی است که رئیس جمهور سابق نه تنها پشت این جریان بود، بلکه آن را تحریک کرد و این کار را ادامه می‌دهد.»

کلینتون در ادامه اعضای حزب جمهوریخواه را که با تلاش‌های ترامپ برای تضعیف شکست در انتخابات همراه شده اند، با اعضای یک فرقه مقایسه و استدلال کرد که این تلاش‌ها همراه با شبکه اطلاعات نادرست «فیسبوک» یک بی ثباتی در آمریکا ایجاد کرده است.

کلینتون همچنین گفت که معتقد است اگر ترامپ تصمیم بگیرد در سال 2024 نامزد ریاست جمهوری شود، بدون شک نامزد جمهوریخواهان خواهد شد.

وی  در خاتمه افزود: «جمهوریخواهان همه از آشفتگی که ترامپ ایجاد کرده است، هراس دارند.»

کلینتون که در حال حاضر مشغول تبلیغ کتاب جدید خود به نام «دولت ترور» است، گفت که هیچ برنامه‌ای برای نامزدی مجدد ندارد. وی پیشتر  تاکید کرده بود که هرگز از سیاست خارج نخواهد شد،  زیرا احساس می‌کند که دموکراسی آمریکا در خطر است.

برخی سناتورهای جمهوری‌خواه پیش‌بینی می‌کنند که ترامپ نامزد می‌شود زیرا او توجه زیادی را به خود جلب می‌کند و شانس زیادی برای برنده شدن در نامزدی حزب در سال ۲۰۲۴ دارد. برخی دیگر فکر می‌‌کنند او نمی‌خواهد خطر شکست مجدد در مقابل بایدن را داشته باشد یا ممکن است آنقدر سالم نباشد که بتواند یک کارزار انتخاباتی طاقت‌فرسای دیگر را پشت سر بگذارد.

سناتور «لیندسی گراهام» نزدیکترین متحد ترامپ در سنا که چند هفته پیش با رئیس‌جمهور سابق گلف بازی کرد، به هیل گفت که وی بی‌صبرانه منتظر است تا وارد رقابت شود. 

گراهام اذعان داشت که ممکن است در اعلام زودهنگام نامزدی ریاست‌جمهوری از سوی وی یک نقطه ضعف باشد و توضیح داد: «هرچه زودتر وارد شود، بیشتر می‌توانند به او حمله کنند، اما همچنین می‌تواند پول بیشتری جمع کند.»


کد مطلب: 778668

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/778668/کلینتون-آمریکا-غرق-بحران-های-ساختاری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com