کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چطور برای محصول خود جعبه مناسب سفارش دهیم؟

20 مهر 1400 ساعت 10:14


برای سفارش بسته بندی، پیش از اینکه با یک طراح صحبت کنید باید ببینید محصول شما به چه نوع بسته بندی نیاز دارد.

به سراغ بازار بروید و ببینید محصولات مشابه محصول شما با چه نوع بسته بندی هایی ارائه می‌شوند. برای مثال اگر به دنبال جعبه غذا هستید. ببینید. رستوران‌هایی که مشابه غذای شما را دارند آن را چگونه بسته بندی می‌کنند. و از چه نوع جعبه یا چه متریالی استفاده می‌کنند.

یکی بجای همه!
پس از این که درباره بسته بندی‌ های موجود در بازار اطلاعات به دست آورده‌اید، نوبت آن است که به سراغ یک شرکت متخصص در تولید بسته بندی مقوایی بروید و از آنها مشاوره بگیرید. منظور از شرکت متخصص در تولید بسته بندی مقوایی، چاپخانه نیست. جعبه سازی شامل زنجیره متنوعی از پیمانکاران و تامین کنندگان می‌شود. چاپخانه‌ یکی از حلقه‌های این زنجیره است.
 


یک شرکت تخصصی تولید بسته بندی با شمار زیادی از تامین کنندگان و پیمانکاران در ارتباط است و بر اساس نوع بسته بندی، با پیمانکاران مناسب همکاری می‌کند. این ویژگی از سرگردانی شما بین پیمانکاران مختلف جلوگیری می‌کند. تصور کنید برای تولید بسته‌بندی محصول خود مجبور باشید با چندین پیمانکار در ارتباط باشید. ارتباط با هر یک از آنها مستلزم آگاهی نسبت به فرایند کار هرکدام است. زیرا اگر حتی یک پیمانکار در کار خود اشتباهی داشته باشد. این اشتباه به کل زنجیره تولید منتقل می‌شود. ضمن اینکه ممکن است متوجه نشوید اشتباه نزد کدام پیمانکار رخ داده است.

در صورتی که کل پروسه تولید بسته بندی بر عهده شرکت بسته بندی باشد. آن شرکت موظف است بر کار پیمانکارانی که در زنجیره تولید بسته بندی شما قرار می‌گیرند نظارت داشته باشد. و تمام مسؤلیت پروژه متوجه شرکت می‌شود.

بگذارید بدانند!
یک شرکت متخصص بسته بندی هر چقدر هم که متخصص باشد در حوزه کاری خود تخصص دارد نه درباره محصول و حوزه کاری شما. پس تا جایی که می‌توانید به آنها اطلاعات درست بدهید. و چند نمونه از محصول خود را در اختیار آنها قرار دهید. درباره روند تولید محصول و انبارداری محصول، درباره روش قرار گرفتن محصول در جعبه و درباره محل فروش محصول به آنها توضیح دهید. اطلاعاتی که درباره رقبای خود بدست آورده‌اید در اختیار آنها قرار دهید. خلاصه آنها هر چه بیشتر بدانند، جعبه مناسب‌تری به دست شما می‌رسد.

مشت نمونه خروار!
پس از مشخص شدن متریال و شکل جعبه، از شرکت بخواهید یک نمونه واقعی از جعبه با متریالی که پیشنهاد داده‌اند بسازند تا محصول را در آن قرار دهید. و از هر نظر آزمایش کنید. پرداخت هزینه‌ای اندک برای ساخت نمونه موجب می‌شود اگر جعبه مشکلی داشته باشد، پیش از تولید متوجه آن شوید. برای مثال اگر سفارش تولید جعبه فست فود داده‌اید، حتما درخواست کنید برای تک تک جعبه ها نظیر جعبه پیتزا، جعبه همبرگر، جعبه سوخاری و ... نمونه ساخته شود. غذای گرم را در نمونه جعبه بگذارید و میزان جذب چربی، حرارت و تمام موارد دیگر را بررسی کنید.

طراحی بسته بندی
حالا که نمونه جعبه را تایید کرده‌اید. می‌توانید به سراغ طراح بسته بندی بروید. زیرا اکنون طراح می‌تواند از روی متریال جعبه دریابد تکنیک چاپ آن چیست. و طراحی را بر همان اساس انجام دهد.
 

تکنیک‌های چاپ متداول در تولید جعبه، چاپ افست و چاپ فلکسو هستند. و هر کدام قابلیت‌ها و محدودیت‌هایی دارند که در طراحی گرافیک بسته بندی باید رعایت شود.

حالا طراح شکل جعبه را می‌بیند و می‌تواند با در نظر گرفتن سطح و اندازه وجه‌های آن طرح مناسب‌تری برای جعبه شما طراحی کند.

همه چیز را یکجا داشته باشید!
شرکت بسته بندی پویا فراز خلاق بیش از 30 سال است در زمینه طراحی و تولید بسته بندی مقوایی فعالیت دارد. اگر کالای شما نیاز به جعبه دارد در گروه مشتریان ما قرار می‌گیرید. و ما در تمام مراحل انتخاب متریال، ایده‌پردازی، طراحی استراکچر، طراحی بسته‌بندی و تولید بسته بندی کنار شما خواهیم بود.

انتخاب متریال و طراحی استراکچر
در انتخاب متریال جعبه و طراحی استراکچر (فرم) جعبه، شکل و اندازه و وزن محصول را در نظر می‌گیریم. همچنین به انبارداری آسان و کم هزینه جعبه و صرف کمترین زمان برای سرهم کردن بسته ‌بندی فکر می‌کنیم.

نمونه سازی
پس از طراحی جعبه، نمونه فیزیکی آن در اندازه واقعی با متریال انتخاب شده تولید می‌شود تا مورد آزمایش قرار گیرد. پس از اطمینان از اینکه شکل بسته‌بندی می‌تواند تمام آنچه از آن انتظار می‎‌رود را تامین کند. طراحی استراکچر در اختیار تیم طراحی گرافیک پویا فراز خلاق قرار می‌گیرد.

طراحی گرافیک
پیش از طراحی گرافیک نیز تحقیقات کاملی پیرامون مخاطب هدف بسته بندی، بسته بندی محصولات رقیب، محل عرضه محصول (آنلاین یا حضوری یا هر دو)، چیدمان بسته‌بندی در شلف فروشگاه و …انجام می‌دهیم. که مبنای طراحی گرافیک بسته بندی قرار می‌گیرد.

تولید بسته بندی
روند تولید بسته بندی در شرکت پویا فراز خلاق از برآورد هزینه تولید جعبه آغاز می‌شود. متریال جعبه نظیر مقوا، کارتن، فوم و …بر اساس نمونه تایید شده تامین می‌شود. سپس مراحل پیش از چاپ (لیتوگرافی و قالبسازی)، چاپ و پس از چاپ (یووی، سلفون، دایکات و …) انجام می‌شود. و در نهایت پس از اتمام عملیات جعبه سازی، بسته بندی تولید شده برای مشتری ارسال می‌گردد.


کد مطلب: 778592

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/778592/چطور-محصول-خود-جعبه-مناسب-سفارش-دهیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com