پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۲

ادعادی محافظ اشرف غنی درباره فرار وی با پول‌های مخفی شده

يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 778415
محافظ ویژه اشرف غنی در گفتگو با دیلی‌میل مدعی شد مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد رئیس‌جمهور پیشین افغانستان با کیسه‌های پر پولی که آن‌ها را در زیرزمین خانه‌ای متروکه مخفی کرده بود، از این کشور گریخته است.
ادعادی محافظ اشرف غنی درباره فرار وی
به گزارش جهان نيوز، محافظ اشرف مدعی شد رئیس‌جمهور پیشین افغانستان با میلیون‌ها دلاری که آن‌ها را در بخش زیرزمین خانه‌ای متروکه مخفی کرده بود، از این کشور گریخت.

نشریه «دیلی میل»، در گزارشی به نقل از ژنرال ارشد ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت که اشرف غنی در زیرزمین خانه‌ای متروکه در منطقه‌ای دور افتاده، در میان گونی‌های سفید بزرگ برنج، سطل‌های پلاستیکی و کیسه‌های چای و قفسه‌های خالی از پرنده و ابزار‌های برقی این پول‌ها را پنهان کرده بود.

از زمان روی کار آمدن طالبان در افغانستان در ۱۵ آگوست، ژنرال «عطا شریفی» به‌عنوان یکی از فراریان تحت تعقیب در این کشور تبدیل شده است. کمتر از پنج ماه پیش، ژنرال افغانستانی با ژنرال نیک کارتر، بالاترین درجه نظامی بریتانیا در میز مذاکره در کابل نشسته بود. تا چند هفته پیش، او مسئول امنیت ارگ ریاست جمهوری بود.

به گزارش دیلی میل، ژنرال شریفی نتوانست هنگام فرار اشرف غنی از افغانستان خارج شود. او محافظ ویژه رئیس جمهور بود.

در اوایل سال ۲۰۲۱، ژنرال شریفی مسئول ۱۵۰۰ نفر از نیرو‌های منتخب نیرو‌های امنیتی ریاست جمهوری بود. آن‌ها معتبرترین سربازان ارتش افغانستان بودند. یکی از مسئولیت‌های ژنرال شریفی اطمینان از خلع سلاح یا اعزام شبه نظامیان دیگر، شاید کمتر وفادار، قبل از بازدید رئیس جمهور از محلی بود که از آن محافظت می‌کردند.

ژنرال شریفی در رابطه با فرار اشرف غنی به دیل میل گفت: من از دوربین‌های مخفی دیدم که مردی از بانک مرکزی افغانستان قبل از رفتن غنی پول زیادی برای وی آورد. صد‌ها میلیون، شاید میلیارد‌ها دلار. کیسه‌های بزرگ زیادی وجود داشت و سنگین بودند. برنج نبود، این پول برای بازار مبادله ارز در نظر گرفته شده بود. هر پنجشنبه دلار‌هایی برای این منظور آورده می‌شد. بعد رئیس جمهور آن‌ها را برد. غنی می‌دانست که در نهایت چه خواهد شد؛ بنابراین او تمام پول را گرفت و فرار کرد. هرگز فکر نمی‌کردم او این کار را انجام دهد. اما من مدرکی دارم که وقتی در مکان امنی قرار گرفتم آن‌ها را به اشتراک خواهم گذاشت.

به نوشته دیلی میل، در هفته گذشته، داماد ژنرال شریفی در کابل درخواست کتبی یکی از مقامات ناحیه نهم وزارت کشور طالبان را دریافت کرد که وی باید فورا تسلیم شود. ژنرال گفت این تقاضا از سراج حقانی وزیر کشور جدید است که به همه شعبات وزارت در سراسر افغانستان دستور داده تا او را ردیابی کنند.

پیش از این نیز برخی رسانه‌ها از فرار اشرف غنی از افغانستان ا چمدان‌هایی از دلار گزارش‌هایی را منتشر کرده بودند.

در تازه‌ترین آنها، روزنامه هشت صبح افغانستان به نقل از یک منبعی گزارش داد که اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان در ماه آگوست از طریق ازبکستان از این کشور گریخت و از آنجا با خط هوایی قزاقستان به امارات رفت.

در همین حال «جان سپکو»، بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) گفت که درباره اتهام‌ها مبنی بر اختلاس میلیون‌ها دلار توسط اشرف غنی تحقیق می‌کند.

این درحالی است که اشرف غنی در تاریخ ۲۴ مرداد و پس از ورود نیرو‌های طالبان به کابل از افغانستان فرار کرد و در آن وقت گزارش‌هایی منتشر شد که میلیون‌ها دلار را با خود برده است.

اما غنی بعدا در پیامی ویدئویی این اتهام را رد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عاقبت خائنین مرگ با خفت است
Iran, Islamic Republic of
فرار اشرف غنی خائن دقیقا مثل فرار محمد رضا پهلوی خائن بود. البته مقدار دلار پهلوی به سرقت برد یه خورده!!!! بیشئر بود ! فقط 35 میلیارد دلار !!!!!! اما خدا را شکر از این پول ملت ایران خیری هم ندید! و بدرک واصل شد.
Iran, Islamic Republic of
به اين گزارش ها دامن نزنيد مقامات افغانستان عموماً چشم و دل سيرند ....!!!!!!!؟