جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

ذوالنوری: امنیت در منطقه بدون ایران محال است

پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 778169
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه حکام ترکیه، آذربایجان و رژیم صهیونیستی با ایجاد مثلث شوم علیه ایران قطعا در ورطه‌ نابودی خواهند افتاد گفت: کشورهای منطقه وقتی دارای امنیت می‌شوند که امنیت خود را با ایران پیوند بزنند.
ذوالنوری: امنیت در منطقه بدون ایران محال است
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره فتنه انگیزی جمهوری آذربایجان در مرزهای شمال غربی ایران اظهار داشت: اقدامات فتنه انگیزانه آذربایجان در منطقه در حقیقت غرق شدن در باتلاقی محسوب می‌شود که صهیونیست‌ها برای آنها درست کرده‌اند؛ صهیونیسم بین‌الملل و نظام سلطه ریشه و عامل اصلی جنگی که عراق علیه ایران آغاز کرد بود، بودند و صدام را به نیابت برای اینکار فرستادند و با پوشش‌های جدید هم حکام آذربایجان آن را مطرح می‌کنند و می‌خواهند جنگ را جنگ فارس و جنگ ترک جلوه داده و قومیتی کنند همین روش را بعثی‌ها به عنوان جنگ عرب و عجم مطرح می‌کردند.

**حاکمان خصومت ورز مطرود ملت‌های منطقه خواهند شد
وی افزود: صدام در نهایت مضمحل و نابود شد و آمریکایی‌ها و عوامل آن هم پشیمان شدند و با شکست و فضاحت عراق را ترک کردند ولی دو ملت ایران و عراق هم اکنون طبق فطرت و اشتراکات مذهبی و فرهنگی کاملاً در آغوش یکدیگر قرار دارند که نمونه آن حماسه اربعین و میزبانی مردم عراق از ایرانی‌هاست؛ این عوامل نشان می‌دهد همه دشمنان شکست خورده‌اند ولی امروز اردوغان و الهام علی‌اف می‌خواهند جا پای صدام بگذارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند قطعاً سیلی بر صورت کسانی که تکیه بر بیرون منطقه و دشمنان جمهوری اسلامی دارند نواخته خواهد شد؛ این هشدار را امام خمینی (ره) هم به صدام داد و فرمود صدام غیر از خودکشی راه دیگری ندارد؛ وقتی برخلاف اشتراکات فکری و معنوی بین دو ملت عده‌ای به دنبال ایجاد خصومت باشند باید بدانند که یقیناً مطرود ملت‌های خود خواهند شد؛ ملت ایران و آذربایجان از یک جنس هستند و کاملا از نظر فکری، معنوی و فرهنگی یک طیف بوده و پیوندهای عمیق تاریخی، فرهنگی، دینی و مذهبی با هم دارند. 

**  مثلث شوم حکام ترکیه، آذربایجان و رژیم صهیونیستی برای فتنه‌انگیزی
ذوالنوری گفت: حکام ترکیه، آذربایجان و رژیم صهیونیستی با ایجاد مثلث شومی که هم اکنون تشکیل داده‌اند ورطه‌ای را برای منطقه ایجاد کرده‌اند که بازنده، ساقط شونده و غرق شونده قطعاً خودشان خواهند بود. 

وی خاطرنشان کرد: امنیت قابل خریداری نبوده و عاریه ای نیست بلکه باید پایدار باشد و زمانی پایدار است که ریشه در دوستی و صمیمیت ملت‌ها داشته باشد در حالی که عده‌ای مسیری خلاف می‌روند.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه وقتی دارای امنیت می‌شوند که امنیت خود را با ایران پیوند بزنند که فقط در آن صورت امنیت پایدار ایجاد خواهد شد. 

وی گفت: جمهوری اسلامی این اقتدار و تاثیر را در منطقه دارد که نه تنها امنیت خود را حفظ کند بلکه خیر و برکت این امنیت را به کشورهای منطقه برساند و آنها هم از اقتدار جمهوری اسلامی بهره مند شوند.

**ایران اسلامی در بقا و امنیت خود با هیچ کسی تعارف ندارد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر حکومت ترکیه و آذربایجان بخواهند ناامنی‌های مستقیم یا غیرمستقیم در مرزهای جمهوری اسلامی ایجاد کنند و لانه ای را برای گروه‌های تکفیری ایجاد کنند و یا ارتش رژیم صهیونیستی و دستگاه‌های جاسوسی آنها را در آنجا مستقر کند چون برای امنیت ملی جمهوری اسلامی تهدید محسوب می شود باید بدانند که ما در بقا و امنیت خود با هیچ کسی تعارف نداریم و ثابت کردیم که قدرت تنبیه هر کسی که منافع ایران اسلامی را تهدید کند داریم. 

وی افزود: تا دیر نشده باید حاکمان ترکیه و آذربایجان که اقداماتی را علیه ایران اسلامی با هماهنگی و همراهی رژیم صهیونیستی برنامه‌ریزی کرده بودند کنار گذاشته و اشتباهات خود را جبران کنند. 

ذوالنوری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در عین اینکه خیلی مقتدر و توانمند است اهل بخشش و گذشت هم است و آغوش خود را برای کشورهای منطقه و دوست باز می‌کند که اگر آنها خواستند به آغوش جمهوری اسلامی بازگردند این فرصت را داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
ظاهرا اولویتهای امنیتی منطقه برای ترکیه و آذربایجان و سعودی و اسرائیل هم جهت و بر خلاف نظام جمهوری اسلامی است....