کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کشتی فرنگی قهرمانی جهان

صعود ساروی و یوسفی به فینال/ گرایی و پشتام برنزی شدند

16 مهر 1400 ساعت 21:18

محمدهادی ساروی مطابق انتظارات عمل کرد و جواز حضور در دیدار نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان را به دست آورد.


به گزارش جهان نیوز، رقابت‌های نیمه نهایی اوزان 60، 97 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان از ساعت 18:30 امروز (جمعه - 16 مهر) در اسلوی نروژ آغاز شد.

گئورگ غریبیان ارمنستانی که در رقابت‌های نوبت صبح امروز مهرداد مردانی را شکست داده بود، در مصاف با حریفی از مولداوی با نتیجه 9 بر 6 شکست خورد و از رسیدن به فینال وزن 60 کیلوگرم باز ماند. به این ترتیب مردانی به گروه شانس مجدد نرفت و از دور رقابت‌ها حذف شد.

محمدهادی ساروی هم که صبح امروز حریفانش را شکست داده و به نیمه نهایی رسیده بود، در مصاف با کاخلاشویلی از ایتالیا با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید و فردا برای کسب مدال طلای وزن 97 کیلوگرم روی تشک خواهد رفت.

محمدهادی ساروی یکی از مدال‌آوران کشورمان در بازی‌های المپیک 2020 بود که موفق به کسب مدال برنز وزن 97 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی این بازی‌ها شد.

علی‌اکبر یوسفی دیگر نماینده کشورمان بود که برای راهیابی به فینال وزن 130 کیلوگرم پیکارهای جهانی نروژ عصر امروز به مصاف آگوستا فرنا از شیلی رفت. امتیاز اول بین این دو کشتی‌گیر با اخطار کم‌کاری رد و بدل شد و در ادامه این کشتی‌گیر کشورمان بود که پای حریف را از تشک خارج کرد و به امتیاز دوم رسید. یوسفی در این رقابت با نتیجه 2 بر یک حریف شیلیایی خود را شکست داد و به فینال وزن 130 کیلوگرم رسید.

* بعد از برگزاری مسابقات نیمه نهایی اوزان 60، 97 و 130 کیلوگرم و راهیابی محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی به فینال مسابقات جهانی 2021 اسلوی نروژ مبارزه‌های رده‌بندی و فینال چهار وزن اول آغاز شد.

براساس این گزارش و در حالی که با حذف سجاد عباسپور، ایران در رقابت‌های پایانی وزن 55 کیلوگرم نماینده‌ای نداشت، محمدرضا مختاری نماینده وزن 72 کیلوگرم کشورمان 10 بر یک در همان تایم اول مغلوب اسلیوا از لیتوانی شد و مدال برنز را از دست داد.

*محمدعلی گرایی که روز گذشته مغلوب رومن ولاسوف روس شد و از رسیدن به نیمه‌نهایی پیکارهای جهانی 2021 نروژ بازماند، با توجه به فینالیست‌شدن کشتی‌گیر عنواندار روس، راهی گروه شانس مجدد شد.

او صبح امروز (جمعه) با غلبه بر شادوکایف از قزاقستان، به دیدار رده‌بندی راه پیدا کرد و برای کسب مدال برنز جهان، برابر حریف مجارستانی که در نیمه‌نهایی به ولاسوف باخته بود، قرار گرفت.

گرایی که پیش از این دو بار صاحب مدال برنز جهان شده بود، در شرایطی که رحیم گیوه مربی سازنده‌اش به‌همراه محمد بنا، او را کُچ می‌کردند، در مبارزه رده‌بندی وزن 77 کیلوگرم در مصاف تاماس لِوای از مجارستان 9 بر صفر برنده شد تا به سومین مدال برنز جهانش برسد.

محمدعلی گرایی پیش از این در سال‌های 2017 و 2019 صاحب مدال برنز جهان شده بود، اما در بازی‌های المپیک 2020 توکیو، در حالی که عملکرد خوبی مقابل حریفان داشت، از رسیدن به مدال بازماند.

*در دیدار رده‌بندی امشب پژمان پشتام با حریفی از مجارستان سرشاخ شد. روز گذشته پشتام در وزن 82 کیلوگرم در دور نخست به مصاف سینگ هارپریت از هند رفت و با نتیجه 4 بر 3 پیروز شد.

فرنگی‌کار کشورمان در دور دوم در مصاف با تارک محمد عبدالاسلام از بلغارستان با نتیجه 7 بر 2 را از پیش رو برداشت تا راهی یک چهارم شود. این ملی‌پوش کشتی فرنگی کشورمان در ادامه به مصاف رادزیک کولیو از بلاروس دارنده مدال نقره جهان رفت و با نتیجه 3 بر یک حریف خود را از پیش رو برداشت.

پشتام در نیمه‌نهایی مقابل برهان آکبوداک از ترکیه رفت با نتیجه 5 بر 2 شکست خورد تا برای مدال برنز تلاش کند. وی امشب در مصاف با اسزابو از مجارستان با نتیجه 4 بر صفر پیروز شد و دومین مدال برنز کاروان را کسب کرد.


کد مطلب: 778165

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/778165/صعود-ساروی-یوسفی-فینال-گرایی-پشتام-برنزی-شدند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com