جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

تایوان: چین در سال ۲۰۲۵ به توانایی حمله به ما می‌رسد

چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 778037
وزیر دفاع تایوان مدعی است چین تا سال ۲۰۲۵ به توانایی لازم برای انجام حمله نظامی تمام عیار علیه تایوان دست پیدا می‌کند.
ادعای تایوان درباره زمان حمله چین
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، همزمان با افزایش تنش‌ها بین پکن و تایپه، تایوان از احتمال حمله چین به خود خبر داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «چیو کو چنگ» وزیر دفاع تایوان بامداد چهارشنبه گفت چین تا سال ۲۰۲۵ به توانایی لازم برای انجام حمله نظامی تمام عیار علیه تایوان دست پیدا می‌کند.

این اظهارات در حالی است که چین طی چهار روز ابتدای ماه اکتبر، تقریباً ۱۵۰ فروند هواپیمای جنگی را در حریم پدافند هوایی تایوان به پرواز درآورد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

پیش از این نیز مقام‌های دولتی تایوان ضمن تاکید بر لزوم آماده‌باش این کشور در برابر فعالیت‌های نظامی هوایی چین در حریم هوایی تایوان، گفتند در صورت لزوم اقدامات لازم برای دفاع از خود را انجام می‌دهند.

به نوشته رویترز، تایوان فعالیت‌های نظامی مکرر چین را «جنگ منطقه‌ای خاکستری» نامیده که هم برای فرسوده کردن نیروهای تایوان با درگیری مکرر آنها و هم برای آزمایش پاسخ‌های تایوان طراحی شده است.
برچسب ها: تایوان چین جنگ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *