پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

استیصال نخست وزیر انگلیس در مواجه با بحران سوخت و کمبود اقلام ضروری

يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 777812
در حالی که این روز‌ها انگلیس از بحران کمبود نفت، گاز و بنزین رنج می‌برد، بوریس جانسون به مردم کشورش وعده داد برای بهبود شرایط تلاش می‌کند.
استیصال نخست وزیر انگلیس در مواجهه با بحران
به گزارش جهان نيوز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در آستانه شرکت در نشست امروز (یک‌شنبه) حزب محافظه‌کار در شهر منچستر با انتشار بیانیه‌ای به مردم کشورش وعده داد تا برای بازسازی ساختار‌های اقتصادی و اجتماعی کشور که در دوران کرونا آسیب‌های جدی دیده است، تلاش کند.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که این روز‌ها کشور‌های غربی از جمله انگلیس و در آستانه ورود به فصل سرما با بحران جدی سوخت مواجهند.

جانسون که هم اینک در مدیریت کشور با مشکل جدی مواجه شده است و دولتش از تامین اقلام ضروری مردم ناتوان است، در روز‌های اخیر تلاش کرده تمرکز خود بر وعده‌های انتخاباتی در سال ۲۰۱۹ برای مبارزه با نابرابری‌های منطقه‌ای، جرم و جنایت و خدمات اجتماعی را به مردم انگلیس یادآوری کند. این تلاش‌ها در حالی انجام می‌شود که بسیاری از گروه‌های مردم نهاد و سازمان‌های اجتماعی این روز‌ها به مشکلات اقتصادی و کمبود سوخت در این کشور اعتراض دارند.

بوریس جانسون که زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وعده رونق اقتصادی را به عنوان نخستین دستاورد برگزیت به مردمش داده بود حالا با اعتراض جمعی افرادی روبه روست که حتی قادر نیستند خودرو‌های شخصی خود را به راحتی با بنزین پر کنند.

به گفته منبع خبری، تمامی شرکت‌های مرتبط با نفت و بنزین این روز‌ها به طور جدی نگران افزایش قیمت و کاهش سوخت در آستانه جشن‌های سال جدید میلادی هستند. جانسون در واکنش به اعتراضات مردمی در کشورش گفت: ما تمامی مشکلات کشور در دوران پساکرونا را اولویت بندی کردیم و قرار است تصمیمات مهم و جسورانه‌ای برای حل آن‌ها اتخاذ کنیم.

وی ادامه داد: رسیدگی به خدمات اجتماعی و رفاهی، حمایت از مشاغل، بررسی مشکلات ناشی از تغییرات آب و هوایی و مقابله با جرایم و ارتقای سطح امنیت اجتماعی در دستور کار ما قرار دارد.

بسیاری از منتقدان نخست وزیر انگلیس معتقدند جانسون توانایی بهبود و اصلاح نظامی اقتصادی این کشور پس از کرونا را ندارد و مدام در حال تکرار اشتباهات گذشته خود در زمینه سیاست‌های مختلف داخلی است. هم اینک بسیاری از پمپ بنزین‌های انگلیس خالی از بنزین است و مردم نگران تامین اقلام ضروری خود از جمله مواد غذایی در زمستان هستند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *