پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

صحبت‌های قالیباف در مورد روند واکسیناسیون

يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 777792
سرعت گرفتن روند واکسینه شدن مردم در همه گروه‌های سنی و همه نقاط کشور، نگرانی‌های مردم را کاهش داده و موجب رضایت آن‌ها شده است.
صحبت‌های قالیباف در مورد روند واکسیناسیون
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه ۱۱ مهر مجلس شورای اسلامی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت: در هفته گذشته ملت بزرگ ایران با شرکت در راهپیمایی های باشکوه در عراق و شهرهای مختلف کشورمان آیین پیاده روی اربعین و مراسم عزاداری سید شهیدان را بر پا کردند از تمامی عزیزانی که در برگزاری این آیین مقدس مشارکت داشتند قدردانی و تشکر می نمایم.

وی ادامه داد: فرا  رسیدن دهه سوم ماه صفر که مصیبت رحلت نبی مکرم اسلام شهادت امام حسن و شهادت علی بن موسی الرضا در بر دارد را به تمام مسلمین جهان تسلیت عرض می نمایم. مردم شریف ایران افتخار دارند که میزبان ثامن الائمه باشند و با پیروی از مشی ایشان در طول تاریخ مشعل حقیقت طلبی را روشن نگه دارند. در شیوه مجاهدت امام رضا (ع) به روشنی می بینیم ایشان شجاعانه و عالمانه به روشنگری و دفاع از اسلام پرداختند. این دفاع همواره در اوج و قله رعایت اصول اخلاقی بود. جوانان ما باید از چنین الگوی راستینی پیروی کنند.

قالیباف فرارسیدن هفته ناجا را به همه فرماندهان سخت کوش نیروی انتظامی تبریک گفت و اظهار کرد: امنیت اجتماعی شهرها و محله ها مرهون نقش آفرینی پلیس است. ضمن عرض خداقوت به این عزیزان امیدواریم نیروی انتظامی بتواند مشارکت های مردم را بیش از پیش جلب کند و به شعار خود یعنی پلیس هوشمند، امنیت پایدار جامه عمل بپوشاند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه واکسیناسیون عمومی اهمیت اساسی دارد، گفت: سرعت گرفتن روند واکسینه شدن مردم در همه گروه‌های سنی و همه نقاط کشور، نگرانی‌های مردم را کاهش داده و موجب رضایت آنها شده است. از مسئولان و بانیان این اقدام که تحول جهادی را رقم زدند بخصوص از وزارت بهداشت، بسیج مستضعفین و نیروهای جهادی تقدیر می‌کنم. امیدوارم با ادامه این روند، هر دو نوبت واکسیناسیون هر چه سریعتر انجام شود تا دغدغه مردم در این باره رفع شود.

وی تأکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است. وزارت بهداشت باید بر ادامه یافتن رعایت دستورالعمل‌ها و بهره‌گیری از تجربیات سایر کشورها از اوج‌گیری دوباره کرونا جلوگیری کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نتایج تحول رویکردهای مجلس یکی پس از دیگری در حال به ثمر رسیدن است. یکی از مهمترین مصوبات مجلس طی هفته های گذشته سرانجام به بار نشست. نمایندگان طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را به تصویب رساندند. این طرح موانع پیش روی مردم برای راه اندازی کسب و کار و خلق ثروت را برمی دارد و در این زمینه تحول ایجاد می کند.

قالیباف ادامه داد: همه کسانی که فقط یک بار برای کسب و کار کوچک مراحل پر پیچ و خم اخذ مجوز را طی کرده باشند خوب می دانند که شروع هر کسب و کاری نیاز به ده ها مجوز نیاز دارد که اخذ این مجوزها با مشکلات زیادی رو به رو است.

مجلس با تصویب طرح تسهیل صدور مجوزها به دوران تاریک مجوزهای رانتی پایان داد
وی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تمامی این موانع زائد را حذف کرده و به دوران تاریک مجوزهای رانتی، حلقه های بسته صنفی، انحصارهای شغلی و امضاهای طلایی پایان داد.

قالیباف گفت: با تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار زنجیرها از پای تولید و اشتغال باز خواهد شد و به این ترتیب فضای رقابتی در بازار به جوانان اجازه خواهد داد که بدون معطلی کسب و کار خود را راه بیندازند. این تصمیم شجاعانه و تاریخ ساز مجلس یازدهم بی گمان در سپهر قانون گذاری کشور ستاره ای درخشان و ماندگار خواهد شد و مسیر اتخاذ چنین تصمیماتی را در عرصه حکمرانی باز خواهد کرد.

وی تصریح کرد: باید این نوید را بدهم که مجلس یازدهم تصمیم دارد اقدام مهم دیگری را نیز به سرانجام برساند. در هفته های آتی بررسی مجدد طرح شفافیت آرای نمایندگان در دستور کار قرار خواهد گرفت. مراحل اصلاح این طرح با اعمال نظر نمایندگان محترم در کمیسیون آیین نامه داخلی به پایان رسیده و به رای نمایندگان گذاشته خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت تصویب این طرح مجلس در مقایسه با تمامی دستگاه های اداره کشور در عرصه شفافیت روندها و فرایندها فاصله غیرقابل مقایسه پیدا خواهد کرد.

قالیباف اظهار داشت: هدف این طرح این است که علاوه بر شفافیت آرای نمایندگان در حوزه های بسیار مهم فرایندهای تصمیم سازی مجلس را نیز شفاف کند. در صورت تصویب نهایی این طرح جلسات کمیسیون‌ها به صورت علنی برگزار می‌شوند و برای پخش این جلسات از طریق صدا و سیما بستری قانونی فراهم خواهد شد. حاضران، غایبان و آرای نمایندگان  در جلسات کمیسیون‌ها به صورت عمومی منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: جلسات بررسی طرح‌ها و لوایحی که مطابق اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیون‌های تخصصی یا مشترک مورد تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد به صورت علنی برگزار خواهد شد. گزارش ماموریت‌های کاری نمایندگان مردم و مشروح مذاکرات ظرف یک ماه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: از تمام دلسوزان و پیگیران بحث شفافیت درخواست می‌کنم تمام جوانب این طرح را مدنظر قرار دهند و نتایج مهم این میزان از شفافیت در فرایندهای کاری مجلس را در سطح جامعه تبیین نمایند. امیدوارم نمایندگان نیز به این طرح مهم و ضروری رای دهند و اگر نظر اصلاحی داشتند در بررسی جزییات نظرات‌شان را پیگیری کنند و با رای خود مجلس را در عرصه شفافیت پیشتاز نهادهای قانونی کشور سازند.

قالیباف در پایان تصریح کرد: مجلس یازدهم شفاف سازی را از خود آغاز کرد لذا جهت گیری اقدامات این مجلس در امور قانون گذاری و نظارت به گونه‌ای خواهد بود که همه دستگاه ها به سمت شفافیت و مدیریت تعارض منافع پیش بروند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *