کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رکورد‌هایی که دست مسی و رونالدو به آن‌ها نرسید!

10 مهر 1400 ساعت 8:53

مسی و رونالدو با وجود درخشش بی نظیر در لیگ‌های معتبر دنیا، نتوانستند برخی از رکورد‌ها را بشکنند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، هیچ رشته ورزشی در تاریخ هرگز شاهد رقابت میان ۲ ورزشکار مانند لیونل مسی و کریستیانو رونالدو نبوده است. این ۲ مهاجم افسانه‌ای در اوج فوتبال خود یک دوگانگی ایجاد کردند، رقابتی که هنوز بعد از ۱۳ سال رواج دارد.

در حالی که مسی و رونالدو رکورد‌های زیادی را به نام خود ثبت کردند، رکورد‌های دیگری وجود دارد که در اختیار بازیکنان دیگری است.

رونالدو سال ۲۰۱۲ با رکورد رونالدو برزیلی برابری کرد و توانست بیشترین گل به عنوان بازیکن رئال مادرید را روانه دروازه تمام رقبای لالیگایی کند. یک سال بعد، در فصل ۱۳-۲۰۱۲، لیونل مسی با گلزنی برابر ۱۹ تیم لالیگایی به رکورد رونالدو رسید.

یکی دیگر از رکورد‌های مشترک مسی و رونالدو بیشترین هت تریک در یک فصل است.

با توجه به افتخارات بی نظیر ۲ ستاره بزرگ دنیای فوتبال، تصور این که آن‌ها نتوانستند برخی رکورد‌ها را به نام خود ثبت کنند سخت است، اما لیونل مسی و کریستیانو رونالدو که در حال حاضر خارج از لالیگا مشغول بازی هستند، نتوانستند چند رکورد را بشکنند.

۵رکورد لالیگا که لیونل مسی و کریستیانو رونالدو موفق نشدند آن‌ها را بشکنند
۱- بیشترین گل زده در یک بازی لالیگا

لاسلو کوبالا از بارسلونا و آگوستین ساوتو آرانا از اتلتیک بیلبائو همچنان رکورد بیشترین گل زده در یک بازی لالیگا را در اختیار دارند. در حالی که کوبالا در سال ۱۹۵۲ به این موفقیت دست یافت و ۷ گل در یک بازی روانه دروازه تیم اسپورتینگ خیخون کرد، آرانا این کار را در سال ۱۹۳۱ برابر بارسلونا انجام داد.

کریستیانو رونالدو در آستانه نزدیک شدن به این رکورد در سال ۲۰۱۵ بود و در ۲ بازی ۵ گل برابر حریفان رئال مادرید به ثمر رساند. بالاترین آمار گلزنی لیونل مسی در یک بازی لالیگا تنها ۴ گل است. پس از خروج از لالیگا، رونالدو و مسی دیگر شانسی برای شکستن این رکورد ندارند.
 


۲- بیشترین تعداد بازی در لالیگا
کریستیانو رونالدو ۴۵۰ بار برای رئال مادرید به میدان رفت و نکته جالب این است که تعداد بازی‌های او از تعداد گل هایش کمتر است. او در طول ۹ سال اقامت در مادرید، ۲۹۲ بازی در لالیگا انجام داد. در طرف دیگر لیونل مسی  که ۱۶ سال در تیم بزرگسالان بارسلونا حضور داشت، با ۵۲۰ بازی در لالیگا، در میان بازیکنان غیراسپانیایی بیشترین تعداد بازی در لالیگا را انجام داده است.  

با این وجود لیونل مسی همچنان از رکورد آندونی زوبیزارتا عقب‌تر است. مسی دقیقا ۱۰۰ بازی کمتر از دروازه بان اسبق تیم ملی اسپانیا انجام داده است. ۲۳ سال پس از بازنشستگی، دروازه بان افسانه‌ای بارسلونا در  دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی با ۶۲۰ بازی همچنان بیشترین تعداد بازی در تاریخ لالیگا را انجام داده است.
 

۳- سریع‌ترین هت تریک
 لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در بارسلونا و رئال مادرید چندین بار موفق شدند هت تریک کنند. این ۲ ستاره در مجموع ۱۱۲ هت تریک در کارنامه دارند که برابر با ۳۳۶ گل است. با وجود درخشش فراوان در این زمینه، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو نتوانستند رکورد سریع‌ترین هت تریک در لالیگا را بشکنند.

کوین گامیرو، ملی پوش فرانسوی که برای اتلتیکو مادرید بازی می‌کرد، در دیدار مقابل اسپورتینگ خیخون ظرف ۴ دقیقه و ۴۳ ثانیه هت تریک کرد تا نام خود را در تاریخ لالیگا ثبت کند.  

داوید ویا قبل از گامیرو این رکورد را در اختیار داشت و در سال ۲۰۰۶ فقط ۴ دقیقه و ۴۷ ثانیه زمان نیاز داشت تا هت تریک کند.  
 

۴- بیشترین هت تریک پیاپی در یک فصل
در حالی که به ثمر رساندن چند گل در یک بازی کار بسیار سختی است، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو آن را بسیار ساده جلوه دادند.  

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو با وجود هت تریک های متعدد در رقابت‌های لالیگا، نتوانستند رکورد بیشترین هت تریک پیاپی در لالیگا را به نام خودشان ثبت کنند. این ۲ بازیکن تنها در ۲ بازی پیاپی توانستند هت تریک کنند.  

ایسیدرو لانگارا از رئال اوویدو در ۳ بازی پیاپی لالیگا در سال ۱۹۳۵ هت تریک کرد و با گذشت حدود ۹۰ سال هنوز این رکورد پا بر جا است. لانگارا که جایزه "پیچیچی" را هم دریافت کرد، یکی از بهترین گلزنان قرن گذشته محسوب می‌شود.  
 

۵- سریع‌ترین گل تاریخ لالیگا
با توجه به رویکرد غیر متعارف لیونل مسی در زمین حریف، معمولا کمی طول می‌کشد تا ستاره آرژانتینی برای گلزنی دست به کار شود. کیفیت او در سطح بالایی ثابت بوده، اما برای گلزنی به زمان کافی نیاز دارد.  

در سناریویی مخالف، کریستیانو رونالدو به همراه  زلاتان ابراهیموویچ تنها بازیکنانی هستند که در هر دقیقه از بازی گلزنی کرده اند.   

 سیدو کیتا رکورد سریع‌ترین گل لالیگا را در اختیار دارد. کیتا یکی از هم تیمی‌های سابق لیونل مسی بود و سریع‌ترین گل را در ۵ لیگ معتبر اروپایی برابر آلمریا در سال ۲۰۱۴ به ثمر رساند. گل او تنها ۷ ثانیه پس از آغاز بازی به ثمر رسید؛ بنابراین شاید هیچ وقت این رکورد شکسته نشود.
 


کد مطلب: 777678

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/777678/رکورد-هایی-دست-مسی-رونالدو-آن-ها-نرسید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com