شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱۱

پیغام پوتین به اردوغان: باید سوریه را ترک کنید

شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 777660
حملات سنگین به تروریست‌های تحت حمایت ترکیه در سوریه، موجب تحقیر اردوغان شد. این حملات سنگین و غافلگیر‌کننده، دو روز پس از دیدار اردوغان با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در سوچی انجام شد.
پیغام پوتین به اردوغان: سوریه را ترک کنید
به گزارش جهان نيوز، ارتش سوریه و جنگنده‌های روسیه دیروز مواضع تروریست‌ها در استان ادلب و شمال غربی حماه را با موشک و راکت هدف قرار دادند. منابع خبری از بمباران شدید و گسترده تروریست‌های تحت امر اردوغان در ادلب و حماه خبر می‌دهند.

بنابر اخبار منتشره در رسانه‌ها روسیه و ایران بر پاکسازی کامل سوریه از وجود تروریست‌های تحت امر ترکیه تاکید دارند. در همین حال یک روزنامه‌نگار ترکیه‌ای، از غافلگیری اردوغان خبر داد. «ترکر ارتورک» روزنامه‌نگار ترکیه‌ای در توییتر نوشت: اجلاس سوچی بسیار بد گذشت. پوتین از ما خواست ادلب را ترک کنیم!

این روزنامه‌نگار فاش کرد که ولادیمیر پوتین از اردوغان خواسته نیروهای خود را از سوریه خارج کند. او نوشـت: از ما خواسته شد سوریه را ترک کنیم، قیمت گاز طبیعی افزایش یافت، خرید موشک‌های اس -400 از دستور کار خارج شد و گفته شد که ادلب، زمستان امسال بخشی از دولت سوریه خواهد بود.

روزنامه‌نگار ترک از دولت کشورش انتقاد کرده و افزود: «اردوغان هیچ برگ برنده‌ای نداشت و ضعیف بود.» در همین حال خبرگزاری روسی اسپوتنیک، با ‌اشاره به نمک‌نشناسی اردوغان نسبت به ایران نوشت: ایران اردوغان را از کودتا نجات داد.

این خبرگزاری می‌نویسد: نباید فراموش کرد در همین ترکیه که امروزه برای ایران مزاحمت ایجاد می‌کند، این ایران بود که چند سال پیش، اردوغان را از کودتا نجات داد. برخی منابع خبری در آن زمان تاکید می‌کردند تنها جای امنی که اردوغان برای پناه دادن به خانواده‌اش در کل جهان پیدا کرده بود ایران بود.

یادآور می‌شود اردوغان 11 مرداد 95 -یک ماه بعد از کودتا- اذعان کرد: «با وجود دشمنی میان من و بشار اسد، او کودتا را محکوم کرده، در حالی که همپیمانان ما، آمریکا و اروپا و عربستان، وقتی که نیازمند کمک‌شان بودیم، از پشت به ما خنجر زدند.»

او همچنین شهریور 98، در چهلمین سالگرد کودتای نظامی۱۲ سپتامبر در جزیره یاسی آدا گفت: «محافلی که چهره‌ای تاریک دارند، کودتای ۱۲ سپتامبر ۱۹۸۰ را طراحی کردند. هنگامی که خبر به واشنگتن رسید، گفتند بچه‌‌های ما باز هم موفق شدند. شب کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ هم، منتظر بودند همان سخنان را تکرار کنند.»

با وجود این واقعیت‌ها، دولت ترکیه همچنان نقش پادویی را در خدمت مطامع نامشروع آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه ‌ایفا می‌کند.
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Moldova, Republic of
عاقبت نمک نشناسی اردوغان مرگ هست
چون کل ترکیه تا بعد از داردانل و بوسفر در ۲۵۰۰ سال گذشته متعلق به ایران بوده، لطفا جناب ‎ اردوغان کلا کلید ترکیه را به صاحب خانه تحویل دهد و البته چون دیگر جایی ندارد؛ پس می‌تواند از آسمان ایران به قطر بگریزد.
Iran, Islamic Republic of
این قبیل افراد آخر سر خاک بر سر میشن
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه کشور ترکیه خودش هم از سال 2011 تاکنون عامل اصلی جنگ، بی ثباتی، ناامنی، پیدایش و رشد تروریسم در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
Iran, Islamic Republic of
اگر سازمانهای بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینیهای آمریکا و اسرائیل وعربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
اشغالگری ترکیه و آمریکا در سوریه، باید بدون قید و شرط پایان یابد
Iran, Islamic Republic of
اشغالگری ترکیه و آمریکا در سوریه، باید بدون قید و شرط پایان یابد
Iran, Islamic Republic of
غربی ها چگونه می خواهد با دوستانشان بجنگند؟
کشورهای غربی که ازتروریست های حمایت می کنند و دوست آنها هستند، چگونه ادعای مبارزه با آنها را دارند؟.
Denmark
سرنوشت مرسی درانتظار اردوغان است .!
Iran, Islamic Republic of
رییس جمهور ترکیه را باید سرجاش نشاند غلط زیادی میکند
Iran, Islamic Republic of
این عاقبت دغلبازی، حیله گری و جاه طلبی دولت ترکیه است.
ایران چون همیشه حسن نیت داشته و رو راست و صادق بوده موفق بوده و خواهد بود انشاءالله
وَ مَکَروا وَ مَکَرَ اللهُ وَ اللهُ خَیرُ الماکِرین
رر
Iran, Islamic Republic of
......