پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۵

سارکوزی: آمریکا، بی‌صداقت و غیرقابل اعتماد است

پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 777540
رئیس‌جمهور اسبق فرانسه در واکنش به خیانت اخیر واشنگتن به پاریس گفت: جو بایدن نیت صادقانه‌ای ندارد اما آمریکا، به خاطر همین بی‌صداقتی در دراز مدت شکست سختی خواهد خورد.
سارکوزی: آمریکا، بی‌صداقت و غیرقابل اعتماد است
به گزارش جهان نيوز، نیکلاسارکوزی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی BFMTV و درباره قاپیدن قرارداد 57 میلیارد دلاری فرانسه با استرالیا توسط آمریکا(قرارداد خرید 12زیردریایی) اظهار داشت: آمریکا منطق و استدلال تعرفه‌بینانه‌ای دارد که فکر می‌کند با بستن این قرارداد پیروز شده است، اما در درازمدت شکست سختی می‌خورد.

سارکوزی با انتقاد شدید از جو بایدن و زیر سؤال بردن «اجلاس برای دموکراسی» گفت: اگر بایدن در حال آماده‌سازی مقدمات برای برگزاری این اجلاس است، اما با رفتار خود به دموکراسی کشوری دوست ضربه وارد می‌کند، بدان معناست که این نیت‌ها، نیت‌های صادقانه‌ای نیستند.

سارکوزی گفت: نوع رفتار آمریکا غیرقابل پذیرش است. آن‌ها در زمینه «اعتماد» چیزهای بسیاری را در دراز مدت از دست دادند؛ چرا که ما روی اعتماد به آن‌ها دیگر هیچ حسابی نمی‌کنیم. این رفتار پذیرفتنی نبود و فرانسه و رئیس‌جمهور آن، امانوئل مکرون، حق داشتند که در واکنش به این اقدام، رفتار قاطعانه‌ای داشته باشند.

رئیس‌جمهور اسبق فرانسه خاطرنشان کرد: از زمانی که چنین شرایط غیرقابل پذیرشی به وجود آمده، باید بار دیگر این سؤال را مطرح کرد که آمریکا می‌خواهد به طور کلی با هم‌پیمانان اروپایی خود و به طور خاص با فرانسه چه کار کند؟ آمریکا حرف‌هایی می‌زند، اما عملکردش به گونه دیگری است. این رفتار بسیار ناپسند است.

یادآور می‌شود سارکوزی پیش از این هم به هنگام ریاست جمهوری دونالد ترامپ گفته بود: محرومیت جهان در حال انتقال از غرب به شرق امروز یعنی آسیاست. ما در گذشته بر جهان مسلط بودیم اما امروز به هیچ وجه مسلط نیستیم. روی کار آمدن فردی مانند ترامپ نشانه وخامت شرایط غرب است، نه علت آن.
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چ
Iran, Islamic Republic of
حالا فهمیدی امام گفت این رو یعنی چی؟
United States
سارکوزی جان فعلا برو حبست را بکش بعدا اظهار نظر کن!!!!
United States
این روزا قلب استاد زیباکلام با گفته شدن این حرفای بی ربط، به شدت تحت فشاره.
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
البته کلمه درست برای این جمله، کلمه غرب به جای آمریکا است!.
که همه این ها را در برمیگیرد.
میرقلیچ
Iran, Islamic Republic of
ساکوزی خنگ فهمید که آمریکا غیر قابل اعتماد است، ولی این اصلاح طلبان نفهمیدند!!!!!!