شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

دیدار پوتین و اردوغان در سوچی

چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب: 777507
روسای جمهور ترکیه و روسیه در شهر سوچی با یکدیگر دیدار و درباره موضوعات مختلف با یکدیگر رایزنی کردند.
دیدار پوتین و اردوغان در سوچی
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه با «ولادیمیر پوتین»، همتای روس خود در شهر سوچی روسیه دیدار کرد.

بر اساس گزارش «روسیا الیوم و آناتولی»، «پوتین» در این دیدار گفت که با اردوغان از زمان آخرین دیدار دوجانبه در ماه مارس سال ۲۰۲۰ در تماس بوده است.

رئیس جمهور روسیه، اظهار داشت «مشتاق به بیان این مطلب هستیم که روابط ما همواره در حال توسعه به شیوه‌ای مثبت بوده و نهاد‌های مرتبط همواره در حال فعالیت و همکاری با یکدیگر در این زمینه بوده‎اند. ما آموخته‎ایم که راه حل میانه همواره بهترین گزینه است.»

«پوتین» افزود «دیدارهای‌مان (با اردوغان) همیشه بدون مشکل برگزار نمی‌شوند، اما سازمان‌ها و نهاد‌های مربوطه موفق به یافتن راه حل‌های مناسب می‌شوند»

به گفته وی، «روسیه و ترکیه به شیوه موفقیت آمیزی درسوریه، لیبی و قفقاز جنوبی در حال همکاری هستند.»

«ولادیمیر پوتین»، در بخش دیگری گفت «میزان سرمایه گذاری ترکیه در روسیه؛ ۱.۵ میلیارد و میزان سرمایه گذاری روسیه در ترکیه، ۶.۵ میلیارد دلار است؛ تمامی پروژه‌های بزرگ طبق برنامه ادامه دارند.»

وی درباره منطقه قره باغ نیز گفت «همکاری ما (در قره باغ) هم برای ادامه آتش بس و هم برای ایجاد صلحی پایدار در آینده بسیار مهم است.»

رئیس جمهور ترکیه نیز در این دیدار گفت «صلح در سوریه به روابط روسیه و ترکیه بستگی دارد.»

«اردوغان»، همچنین اظهار داشت «معتقد هستم که تقویت روز به روز روابط روسیه و ترکیه، منافع بزرگی دارد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
روس و عثمانی باز برعلیه ایران متحد میشوند؟؟!!!