جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بازگشت نیمی از زائران اربعین به کشور

چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 777503
بیش از نیمی از زائران اربعین به کشور بازگشتند که تا این لحظه گزارشی از بروز بیماری کرونا در بین زائران کشورمان نداشتیم.
بازگشت نیمی از زائران اربعین به کشور
به گزارش جهان نيوز، احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه بسیاری از زائران اربعین تا آخر هفته به کشور بازمی‌گردند، اظهار داشت: خدمات عراقی‌ها برای زائران اربعین از روز گذشته به اتمام رسید و موکب‌های عراقی‌ها هم جمع‌آوری شدند. اما موکب‌های ایرانی مستقر در عراق به ویژه در کربلا و نجف تا جمعه ۲۴ صفر به زائران حسینی خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه مراکز درمانی در نجف و کربلا همچنان در اختیار زائران اربعین است، گفت: با توجه به حضور زائران کشورمان در عراق، تیم درمانی و بهداشتی مستقر در درمانگاه‌های نجف و کربلا تا آخر هفته فعال بوده و زائران می‌توانند در صورت بروز مشکل یا بیماری به این مرکز مراجعه کرده و به صورت رایگان تحت درمان قرار گیرند.

محمدی‌فر درباره بازگشت زائران اربعین نیز خاطر نشان کرد: با هماهنگی صورت گرفته در مرزهای مهران، شلمچه و جذابه خدمات درمانی و تغذیه مستقر است و زائران نیز پس از ورود به کشور آزمایش کرونا خواهند داد؛ به طوری که تست رپید از زوار اربعین اخذ خواهد شد. نکته قابل توجه این است که تا این لحظه از سوی وزارت بهداشت و هلال احمر گزارشی از بروز بیماری کرونا در بین زائران اربعین نداشتیم.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه بسیاری از زائران اربعین از مرز زمینی به کشور بازگشتند، گفت: پیش‌بینی ما این بود که ۶۰ درصد زوار به صورت زمینی به کشور بازگردند. البته تا امروز بیش از نیمی از زائران اربعین به کشور بازگشتند که ۲۸ هزار زائر از مرز شلمچه وارد کشور شدند. البته تعداد زائرانی را که از مرز مهران و چذابه بازگشتند، هنوز نداریم، اما با توجه به حجم استقبال زائران از تشرف به زیارت اربعین و باز شدن مقطعی مرز زمینی در آستانه اربعین، بسیاری از زوار به صورت زمینی به کشور برمی‌گردند.

بیش از ۸۰ هزار ایرانی امسال در ایام اربعین به جمع زوار پیاده‌روی اربعین پیوستند که بر اساس توافق صورت گرفته با دولت عراق سهمیه ۶۰ هزار نفری ایران به صورت هوایی عازم عراق شد و سایر زائران از طریق مرز زمینی به عراق سفر کردند. همچنین با توجه به اعلام آستان قدس عباسی امسال با وجود شیوع کرونا بیش از ۱۶ میلیون نفر در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی شرکت کردند.
برچسب ها: کرونا اربعین عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *