جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

جزئیات اجرای قرنطینه هوشمند در کشور

چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 777485
زیرساخت های لازم برای رصد هوشمند در کشور وجود دارد و می توان با رصد هوشمند بیماری کرونا را بهتر کنترل کرد.
جزئیات اجرای قرنطینه هوشمند در کشور
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، حمید سوری استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با شبکه خبر اظهار داشت: حدود ۱۸ ماه از اپیدمی کووید ۱۹ در کشور می‌گذرد، بیماری نو پدیدی که در ابتدا همه دنیای اطلاعات درستی از آن نداشتند، طبیعتاً آزمون و خطا در خیلی از مداخلات چه پیشگیرانه و چه درمان وجود داشت، ولی برخی از کشورها در این مدت توانستند با استفاده از روش‌هایی، موفق‌تر عمل کنند و بار ناشی از اپیدمی را به حداقل برسانند.

وی گفت: از جمله رفتارها و مداخلاتی که انجام شد رویکرد هوشمندانه بود که در پیشگیری از اپیدمی کووید ۱۹ در بسیاری از کشورها مؤثر بود.

سوری افزود: از ابتدای شروع کرونا می‌توانستیم قرنطینه مستقیم را انجام دهیم، اما با فراگیر شدن ویروس کرونا در کشور، این امکان وجود ندارد و باید به صورت هوشمند انجام شود.

وی ادامه داد: هوشمند سازی قرنطینه به این معنی است که بتوانیم طغیان‌های فراگیری و جهش‌های جدید را شناسایی و مهار کنیم.

سوری گفت: در قرنطینه‌ای که اسم هوشمند روی آن گذاشتیم با توجه اینکه پوشش واکسیناسیون در هفته‌های اخیر به سرعت بالا برده‌ایم و جامعه به سمتی حرکت می‌کند که گویا جاهایی از کشور مصون شدند و جاهایی از کشور و افرادی هنوز مصون نیستند و جز گروه‌های حساس هستند و وقتی صحبت از قرنطینه می‌شود هم می‌تواند به قرنطینه معکوس باشد و هم به شکل مستقیم باشد و معمولاً قرنطینه معکوس برای گروهای پرخطر مانند سالمندان و افرادی که بیمارهای زمینه‌ای دارند استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: متأسفانه یک پنجم جمعیت پر خطر کشور به دلایل مختلفی واکسیناسیون نشده‌اند و بیشتر مرگ و میرها و بستری‌ها شامل این افراد می‌شود.

سوری گفت: برآوردها نشان می‌دهد در صورتی که کشور قرنطینه کامل "لاک داون" انجام شود ۷ تریلیون تومان به اقتصاد کشور لطمه می‌زند و نمی‌تواند مشاغل را تعطیل کرد.

وی افزود: محدود کردن برخی از خدمات برای کسانی که واکسن نزده‌اند، شیوه‌ای است که در سراسر جهان مورد قبول است و ما نیز باید به این سمت برویم و این اقدام برای حفاظت از سلامت جامعه صورت می‌گیرد.

سوری با عنوان این مطلب که زیرساخت‌های لازم برای رصد هوشمند در کشور وجود دارد گفت: در مطالعه‌ای که سال گذشته در تهران روی ۲۰ هزار نفر انجام دادیم، متوجه شدیم که می‌توان با رصد هوشمند این بیماری را بهتر کنترل کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *