جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

منظور از «تست چشمی» کرونا چیست؟

سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 777354
منظور از تست چشمی یک تست آزمایشگاهی نیست بلکه فقط به ظاهر زائران نگاه کرده و در صورتی که زائر از نظر ظاهری بیمار به نظر برسد اقداماتی مانند قرنطینه برایشان انجام می‌شود و در غیر این صورت زائر بدون هیچ تستی وارد کشور می‌شود.
منظور از «تست چشمی» کرونا چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، بهرام بحرانی، فوق تخصص شبکیه در پاسخ به خبر تست چشمی از زائران اربعین، گفت :covid 19 ارگان‌های مختلفی از بدن را درگیر می‌کند که چشم نیز از این قائده مستثنی نبوده و حدود 5 درصد از بیماران covid19 علائم چشمی دارند . 

وی ادامه داد:گزارش‌هایی از درگیری قرنیه، عوارض عروقی شبکیه در بیماران COVID19 وجود دارد ولی شایع ترین نوع درگیری در چشم بصورت عفونت ملتحمه‌ای حاد (کونژونکتویت)است که علائم آن شامل قرمزی چشم، اشک ریزش و ترشح چشمی است. 

بحرانی اظهار داشتند: از ترشحات چشمی می‌توان نمونه برای PCR تهیه کرد که تنها در یک سوم بیمارانی که علائم چشمیCOVID19 را دارند مثبت است . 

این فوق تخصص شبکیه متذکر شد:با توجه به شیوع کم علائم چشمی در بیماران covid19  و همچنین احتمال کم مثبت شدن تست pcr  ترشحات چشمی، از تست pcr چشمی برای تشخیص covid19 استفاده نمی‌شود و بیشتر برای مقاصد تحقیقاتی از آن استفاده شده است.

این فوق تخصص شبکیه عنوان کردند:در خبرگزاری‌های مختلف به نقل از وزیر راه و شهرسازی گزارش شده است که تست چشمی جایگزین تست pcr برای زائران اربعین شده است.

وی خاطرنشان کرد:با توجه به مطالب بالا به سادگی می‌توان متوجه شد که منظور از تست چشمی یک تست آزمایشگاهی نیست بلکه اشاره به این دارد فقط به ظاهر زائران نگاه کرده و در صورتی که زائر از نظر ظاهری بیمار به نظر برسد اقداماتی مانند قرنطینه و درمان برایشان انجام می‌شود و در غیر این صورت زائر بدون هیچ تستی وارد کشور می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ببخشید چرا همش از زائران مایه میذارید اونهایی که به ترکیه رفتند چی میشه
Iran, Islamic Republic of
و...