جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
در حاشيه نمايشگاه توانمندی های نخبگان بسیجی گروه سایپا عنوان شد؛

خودكفايی سايپا در توليد قطعات مورد نياز صنعت خودرو/ جوانان كشور فرهنگ جهاد و مقاومت در برابر استكبار را ياد گرفته‌اند/ سايپا تهديدهای خارجی را به فرصت تبديل كرد/ ديگر نيازی به واردات قطعات حساس خودرو نيست

سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 777353
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: گروه خودروسازی سايپا در شرايطی كه كشور در سخت ترين شرايط تحريمی و جنگ اقتصادی روبرو است، توانست در زمينه توليد قطعات مورد نياز صنعت خودرو به خودكفايی كامل دست پيدا كند.
خودكفايی سايپا در توليد قطعات مورد نياز صنعت خودرو
به گزارش جهان نيوز به نقل از سايپانيوز، سردار حسن زاده در حاشيه بازديد از نمايشگاه توانمندی های نخبگان بسیجی گروه سایپا كه به مناسبت هفته دفاع مقدس برپا شده است، اظهارداشت: گروه خودروسازی سايپا با روحيه جهادی و ايثارگر خود توانست در زمينه توليد قطعات خاص و استراتژيک صنعت خودرو كه قبل از تحريم، وابستگی به واردات آن صددرصد بود، به خودكفايی كامل برسد.
 
وی ادامه داد: خودكفايی در توليد قطعاتی كه به جهت تحريم، تامين (امكان واردات وجود نداشت) نمی‌شد و اين امر به شدت توليد خودرو را كاهش داده بود، بسيار ارزشمند و باعث افتخار است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ تاكيد كرد: دشمنان تصور می كردند كه جوانان اين مرز و بوم بعد از تجربه 8 سال جنگ تحميلی ديگر روحيه از خودگذشتگی و بسيجی را ندارند اما از اين امر غافل بودند كه جوانان كشور فرهنگ جهاد و مقاومت در برابر استكبار را ياد گرفته‌اند و با تمام قوا در مقابل زورگويی های دشمن ايستادگی می‌كنند.

وی گفت: زمانی كه خودروی پرايد از خط توليد اين گروه خودروسازی خارج شد، اين مجموعه خودرویی را به توليد انبوه رساند كه در آن مقطع تا 90 درصد داخلی سازی شده بود؛ اين امر برای كشور كه در تحريم است بسيار با ارزش است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با يادآوری اينكه در حال حاضر تمام قطعات خودرو توسط مهندسان داخلی توليد و تامين می‌شود، اظهارداشت: نمايشگاه توانمندی های نخبگان بسیجی گروه سایپا، نشان داد كه اين مجموعه رشد و پيشرفت بسيار مناسبی در توليد قطعات داشته و توانسته تهديدهای خارجی را به فرصت تبديل كند.

داوود حسين زاده، فرمانده بسيج گروه خودروسازی سايپا نيز در حاشيه بازديد از نمايشگاه توانمندی های نخبگان بسیجی گروه سایپا، گفت: در دوران تحريم و جنگ اقتصادی، سايپا موفق شد نسبت به داخلی سازی قطعات و مواد اوليه مورد نياز صنعت خودرو اقدام كند؛ تكنولوژی هايی كه در گذشته، كشور به آن وابسته بود و تنها از طريق واردات تامين می‌شد اكنون با همت بسيج و مهندسان سايپا داخلی سازی شده است و ديگر نيازی به واردات نيست.

وي با بيان اينكه خودكفايی قطعات صنعت خودرو با همكاری نيروی هوايی ارتش، سازمان صنایع هوافضا و مجموعه‌های دانش بنيان محقق شد، تصريح كرد: هيچ قطعه‌ای در صنعت خودرو وجود ندارد كه امكان توليد آن در داخل نباشد.
برچسب ها: رپورتاژ سایپا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *