کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امروزدر کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟

5 مهر 1400 ساعت 9:45

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.


به گزارش جهان نیوز، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز فعالیت سامانه بارشی در استان‌های ساحلی دریای خزر، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد بود که سبب بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و موقتی در این مناطق می‌شود.

وی افزود: از روز سه‌شنبه و طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه مجددا با شمالی شدن جریانات در دریای خزر برای گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه با بیان اینکه بارش‌ها در گیلان از شدت بیشتری برخوردار هستند، افزود: طی ۳ روز آینده به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان‌وبلوچستان، جنوب کرمان و بخش‌هایی از هرمزگان رگبار باران، گاهی رعد‌و‌برق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا امروز و فردا در شمال شرق کشور ۸ تا درجه ۱۰ کاهش می‌یابد و دریای خزر تا صبح دوشنبه مواج و متلاطم می‌شود، توضیح داد: از بعد از ظهر امروز برای غرب کشور استان‌های ایلام، غرب خوزستان و جزایر شمال خلیج فارس و همچنین برای دامنه‌های جنوبی، البرز، تهران و سمنان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و احتمال خیزش گرد و خاک در این مناطق وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران عنوان کرد: برای تهران طی ۵ روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و تا صبح دوشنبه مناطق مختلف استان با کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما همراه هستند. بیشینه دمای امروز مهرآباد ۳۰ و فردا به ۲۸ درجه می‌رسد و کمینه دمای آن هم امروز ۲۱ و فردا ۱۸ است و بعد از ظهر امروز در نیمه جنوبی و غرب استان وزش باد شدید رخ می‌دهد.


کد مطلب: 777282

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/777282/امروزدر-کدام-استان-های-کشور-باران-می-بارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com