شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱۰

سفر بدون ویزا به عراق ممکن نیست

شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 777133
شرکت هواپیمایی العراقیه بدون هماهنگی اقدام به فروش بلیت کرده است و افراد طی یک پرواز که خارج از چارچوب‌های در نظر گرفته شده برای مراسم اربعین بود به عراق اعزام شده‌اند، اما پس‌ازآن از پذیرش دیگر مسافران خودداری شده است.
سفر بدون ویزا به عراق ممکن نیست
به گزارش جهان نيوز، احمد محمدی‌فر دبیر ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به علت ازدحام جمعیت در فرودگاه امام خمینی (ره)، گفت: شرکت هواپیمایی العراقیه بدون هماهنگی اقدام به فروش بلیت کرده است و افراد طی یک پرواز که خارج از چارچوب‌های در نظر گرفته‌شده برای مراسم اربعین بود به عراق اعزام شده‌اند اما پس‌ازآن از پذیرش دیگر مسافران خودداری شده است.

وی افزود: هواپیمایی العراقیه هم دیگر نتوانسته بقیه پروازهای خود را به مقصد عراق انجام دهد و یک تعدادی از افراد در فرودگاه امام شامل این دسته هستند، بقیه هم افرادی هستند که برای تهیه بلیت به این فرودگاه اقدام کردند و از طریق درگاه‌ها، چارچوب‌ها و شرکت‌هایی که معرفی نشده بود، اقدام نکردند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین تأکید کرد: ممکن است پروازهای اربعین هم کمی تأخیر داشته باشند اما عمده جمعیت حاضر در فرودگاه امام خمینی (ره) مربوط به همین دو دسته هستند.

محمدی‌فر خاطرنشان کرد: کل تعداد سهمیه در نظر گرفته شده برای مراسم اربعین ثبت‌نام کردند و ظرفیت‌تکمیل شده و گذرنامه‌هایشان برای دریافت ویزا به سفارت عراق داده شده است و ۳ الی ۴ هزار نفر به دلیل نقص مدارک امروز کارهایشان نهایی می‌شود.

وی درباره اینکه آیا امکان اعزام مسافرانی که در فرودگاه تجمع کرده‌اند وجود دارد، تأکید کرد: اگر افراد ویزا نداشته باشند، به‌صورت قطع نمی‌توانند برای مراسم اربعین سفر کنند.
محمدی‌فر درباره ازدحام در مرزهای زمینی منتهی به کشور عراق نیز توضیح داد:

متأسفانه تعدادی از افراد بدون هیچ مدرکی به مرزهای زمینی مراجعه کردند و آن‌هم درحالی‌که مرزهای زمینی بسته است و امکان تردد از این مرزها برای زائران وجود ندارد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین بابیان اینکه تنها امکان بازگشت زائران از مرز مهران وجود دارد، گفت: در شهرهای هم‌مرز عراق، حمل‌ونقل به‌سختی وجود می‌گیرد و امکاناتی وجود ندارد و ما بارها از مردم خواسته‌ایم به مرزهای زمینی مراجعه نکنند.
برچسب ها: اربعین مهران ویزا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ولی سفر بدون ویزا به ترکیه ممکن هست!
Iran, Islamic Republic of
با این ادبیات و این تفکر حتما خودت رو هم توی سپاه امام حسین میدونی..؟!!
Iran, Islamic Republic of
بین ایران و ترکیه تفاهم نامه امضا شده که ویزا برداشته بشه ولی هنوز دولت عراق حاضر نشده تفاهم نامه برداشتن ویزا رو امضا کنه و دلیلش اینه که عراق ویزا میخواد و این هم خیلی بده که به یه هموطنمون توهین کنیم و فحش بدیم
Iran, Islamic Republic of
سیاسی کاری نکنید و مرزها رو باز کنید برای عاشقان ابی عبدالله
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
عاشق اباعبدالله باید قبل از هر چیزی بصیرت داشته باشه و بفهمه که دوست کیه و دشمن کیه دولت عراق مجوزی برای ورود نداده و اونوقت یکسری توی ایران دارن به هموطنان خودشون توهین میکنن!!!
Iran, Islamic Republic of
همون اندازه که رفتن زیارت اربعین مهمه الان حسرت اربعین نرفتن هم مهمه به شرطی که هم رفتنه برای رضای خدا باشه و هم صبوریه برای رضای خدا
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها فکر میکنن مثل زمان سقوط صدامه و کشور عراق بی در و پیکر و میشه قوانین اون رو زیر پا گذاشت ؟ ... بعضی ها فکر میکنن که با هل دادن و داد و بیداد و بی قانونی میشه وارد یه کشور دیگه شد!!
Iran, Islamic Republic of
مرز بازه ولی ویزا میخواد و این خواسته دولت عراقه
Iran, Islamic Republic of
شما هم سیاسی کاری نکن و ماقب باش که حرمت دستگاه اباعبدالله رو نگهداری