پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

هوندا آکورد، سدان با کیفیت ژاپنی +عکس

پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب: 776967
در این گزارش می‌خواهیم به بررسی نسخه ۲۰۲۱ هوندا آکورد بپردازیم تا دریابیم آکورد، در بین خودروهای رقیب، چه‌ مقدار ارزش خرید دارد.
هوندا آکورد، سدان با کیفیت ژاپنی +عکس
به گزارش جهان نيوز، در آن زمانی‌که واردات خودروهای خارجی به کشور آزاد بود، هوندا آکورد هم یکی از خودروهایی بود که به بازار داخل ایران، راه پیدا کرد. با این‌که به سبب ژاپنی بودن هوندا، ذهنیت خوبی نسبت به آن وجود داشت ولی خیلی نتوانست در بین ایرانیان، جای خود را باز کند. قیمت نسبتا بالا و رقیبان قدرتمند ژاپنی و کره‌ای، از عوامل عدم موفقیت آکورد در بازار ایران بودند.

حضور این خودرو در کشورمان باعث شده، همه ما کم‌و‌بیش با آن، آشنایی داشته باشیم. اما می‌خواهیم به بررسی نسخه ۲۰۲۱ آن بپردازیم تا دریابیم آکورد، در بین خودروهای رقیب، چه‌مقدار ارزش خرید دارد.

Honda

نمای خارجی هوندا:
در نمای جلویی، هوندا سعی کرده است با یک طرح نسبتا متعادل، در کنار این‌که خیلی هم ساده نباشد از اغراق بیش از حد، پرهیز نماید. مدل چراغ‌ها در عین زیبایی، نه خیلی نازک و نه خیلی پهن هستند و با یک زاویه و شیب ملایم، در کنار خطوط روی کاپوت، حالت عضلانی به جلوی خودرو داده و یک حس قدرت را در بیننده ایجاد می‌کند. در مدل‌های غیر اسپرت، نوار کرومی انتهای کاپوت و خطوط افقی کرومی جلوپنجره، جلوه‌ای خاص، به خودرو می‌دهد.

 یک قوس ملایم سرتاسری، در نمای جانبی دیده می‌شود که واقعا در زیبایی این بخش از خودرو موٍثر بوده است. همچنین هوندا ترجیح داده است که از رینگ‌های ۱۹ اینچی، با طراحی مناسب استفاده کند. آینه‌های جانبی سیاه رنگ به‌کار رفته در مدل‌های اسپرت، باعث برجستگی ظاهری آن‌ها در نمای جانبی خودرو شده است.

Honda Accord
 
در عقب آکورد، هم شاهد طراحی کاملا هماهنگ با جلو و در چارچوب طراحی کلی خودرو هستیم. یک طراحی متناسب با نمای جانبی و ادامه دهنده آن، که با چراغ‌های C شکل، اسپویلر و نمای دو خروجی اگزوز و حتی آنتن کوسه‌ای، تکمیل شده است.

هماهنگی طراحی کلی را، می‌توان در میزان انحنای خطوط، در جای جای بدنه و حتی زاویه به‌کاررفته در نوع قرار‌گرفتن چراغ‌های جلو و عقب، مشاهده نمود که البته از یک خودروی ژاپنی، غیر از این هم انتظار نمی‌رود.

Honda
 
نمای داخلی آکورد:
وقتی صحبت از نمای داخلی می‌شود، آکورد یکی از زیباترین کابین‌های طراحی شده در کلاس خود را دارد. داشبورد براق، در کنار دکمه‌های دنده، به‌جای اهرم فیزیکی، بر زیبایی کابین، بیش از پیش افزوده است. در مدل اسپرت، پدال گاز و ترمز فلزی و تریم فیبر کربن قسمت‌هایی از داشبورد و درب‌ها، چهره کابین را جذاب‌تر هم کرده است.

فضای داخل، کاملا جادار است و در قسمت پشت هم، فضای زیادی وجود دارد هرچند از بیرون به دلیل سقف شیب‌دار، این‌گونه به‌نظر نرسد. فضای پا، بسیار خوب است و علاوه‌بر دریچه‌های AC، دو عدد جالیوانی و دو خروجی شارژ USB در‌نظر گرفته شده است.

صندلی‌ها بسیار خوب و زیبا و کاملا متناسب با ارگونومی بدن هستند. طراحی آنها، فراگیری بیشتر بدن سرنشینان، به‌خصوص در ردیف جلو و خستگی کمتر در مسافرت‌های طولانی را تضمین می‌کند.

امکانات:
در کامل‌ترین نسخه آکورد، لیست طولانی از امکانات وجود دارد. استارت موتور از راه دور، سانروف، هد‌آپ‌دیسپلی، صندلی‌های دارای حافظه با سیستم سرمایش و گرمایش و شارژ بی‌سیم، از جمله این امکانات است.

Honda Accord

اندازه صفحه نمایش لمسی اطلاعات و سرگرمی در وسط داشبورد، ۸ اینچ است که از دکمه‌هایی برای کنترل عملکردهای اصلی‌، مانند صدا، بهره می‌برد. گزینه‌های اتصال اندروید‌ اتو و اپل‌کار‌پلی، در این سیستم در نظر گرفته شده است. همچنین نقشه‌های نصب شده بر روی آن، از شرکت گارمین بوده که در زمینه ناوبری، یک شرکت صاحب‌نام است.

مشخصات فنی آکورد:
موتورهای ۲ و ۱.۵ لیتری توربوشارژ، در کنار نسخه هیبریدی، توسط هوندا برای آکورد در نظر گرفته شده است. به طور کلی، هوندا، موتورهای توربو شارژ خود را جایگزین موتورهای تنفس طبیعی نسل قبلی خود کرده است. نسخه دولیتری، توان تولید ۲۴۷ اسب‌بخار قدرت و گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متر و نسخه ۱.۵ لیتری، توان تولید ۱۹۲ اسب‌بخار قدرت و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر را داراست. اعدادی که بسیار قابل توجه هستند.

در رانندگی با آکورد، به این قضیه پی خواهیم برد که با یکی از بهترین خودروها در این بخش رو‌به‌رو هستیم. رانندگی با آن بسیار آرام، کم‌مصرف، و راحت است و با فشردن پدال گاز، قدرت کافی، برای چسباندن ما به صندلی را کاملا حس خواهیم کرد. شتاب صفر تا صد آکورد، در نسخه دو‌لیتری، می‌تواند به عدد ۶ ثانیه برسد. یک عدد فوق‌العاده چشمگیر برای یک سدان خانوادگی.

در مدل موتور دولیتری توربو‌شارژ، از یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک، با سه حالت رانندگی اسپرت،‌نرمال و اکو استفاده شده است، در حالی‌که در نسخه ۱.۵ لیتری، آکورد از گیربکس CVT  بهره می‌برد.

هوندا در آکورد، از یک مجموعه فناوری با عملکرد بسیار خوب خودران، با قیمت مقرون‌به‌صرفه استفاده کرده است. ترکیبی از کروز کنترل تطبیقی، سیستم کاهش تصادف و کاهش خروج از جاده، نه‌تنها به معنی یک کار خارق‌العاده در رانندگی از طرف هوندا است بلکه آکورد می‌تواند در کنار ماندن در مرکز خط، از پیچ‌های کوچک، بدون دخالت راننده عبور کند.

نتیجه‌گیری:
۱۳۹۹۰۰ درهم، قیمت هوندا آکورد است که یکی از گران‌ترین‌ها، در بین رقبای ژاپنی خود است. اما دلایلی هم برای خرید آن وجود دارد. به‌طور مثال، از مزدا ۶، جدیدتر است و رانندگی با آن، نسبت به خودرویی مانند نیسان آلتیما، به مراتب بهتر است و مزیت‌های زیادی نسبت به تویوتا کمری دارد.

این‌که هوندا آکورد، ارزش پرداخت این مبلغ را دارد یا خیر، به این برمی‌گردد که ظاهر زیبا، کیفیت بالا، موتور قدرتمند و امکانات زیاد آن، چه‌مقدار می‌تواند در جلب نظر خریداران، موفق باشد.
مرجع : چرخان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *