پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱

عربستان سعودی املاک «سعدالحریری» را تصاحب کرد

پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 776965
منابع لبنانی گزارش دادند که به‌رغم همکاری‌های طولانی‌مدت ولی‌عهد سعودی با رهبر جریان المستقبل لبنان، بدون طی شدن رویه قانونی، ولی‌عهد سعودی با فروش املاک نخست‌وزیر اسبق لبنان موافقت کرده است.
عربستان املاک «سعدالحریری» را تصاحب کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، رسانه‌ها گزارش دادند که ریاض در حال فروش املاک «سعد الحریری» رئیس حزب المستقبل و نخست‌وزیر اسبق لبنان است.

بر اساس گزارش امروز (پنجشنبه) روزنامه «الاخبار»، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی موافقت خود را با فروش تعداد زیادی از املاک نخست‌وزیر اسبق لبنان اعلام کرده است تا حقوق کارمندان شرکت «سعودی اوجیه» و دیگر شرکت‌های تحت مالکیت سعد الحریری به اضافه حق «بیت الزکاه» (خانه زکات) و بدهی تعدادی از بانک‌ها را بپردازد.

مطابق با این گزارش، اما مشکلی که بر سر راه پرداخت بدهی‌ها وجود دارد این است که مبلغ یکی از بدهی‌ها به بانکی سعودی بیش از ارزش تمام املاک یادشده است.

این روزنامه لبنانی اطلاع یافته که «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی موافقت کرده تا به سعد الحریری فرصتی برای سرمایه‌گذاری در امارات عربی متحده بدهد و برای او امکان اقامت در این کشور فراهم کند تا نخست‌وزیر اسبق لبنان بتواند با استفاده از درآمدهای این سرمایه‌گذاری بدهی خود را به عربستان سعودی و دیگر کشورها بپردازد.

بنا بر این گزارش، تعدادی از افراد نزدیک به الحریری نیز ایده احیای گروه رسانه‌ای جریان المستقبل را مطرح کرده‌اند که مقامات اماراتی تأمین مالی هر گونه فعالیت سیاسی یا رسانه‌ای الحریری را نپذیرفتند.

از سوی دیگر، معضل قانونی دیگر وجود دارد و مانع می‌شود جریان المستقبل از روزنامه لبنانی «دیلی استار» استفاده کند چراکه مالکیت این روزنامه متعلق به تمام اعضای خانواده سعد الحریری است و برادر بزرگتر او استفاده از این روزنامه را بدون موافقت قبلی نمی‌پذیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
تصاحب و یا مصادره نکرده..... طرف بدهی سنگین داشته برای تامین آن املاک را حراج کرده.....