پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۶

خطیب‌ زاده: تماس‌های منظمی با عربستان داشتیم

پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 776925
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه طی چند ماه گذشته تماس های منظم تری را با عربستان سعودی داشتیم، اظهار داشت: در خصوص موضوعات دو جانبه گفتگوهای خوبی صورت گرفته است.
خطیب‌ زاده: تماس‌های منظمی با عربستان داشتیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از اعتماد آنلاین، سعید خطیب زاده  درباره آخرین وضعیت مذاکرات ایران و عربستان با اشاره به اینکه طی چندماه گذشته چند دور گفتگو و مذاکره با دولت عربستان در بغداد داشتیم، افزود: در خصوص موضوعات دو جانبه گفتگوهای خوبی شده است.

به گزارش ایرنا، این مقام وزارت امور خارجه ایران اضافه کرد: در خصوص امنیت خلیج فارس نیز  پیشرفت در گفتگوها خیلی جدی بوده است.

خطیب زاده تاکید کرد: این گفتگوها هیچ وقت متوقف نشده است و پس از روی کارآمدن دولت دکتر رئیسی نیز در سطح مناسبی پیامها رد و بدل شده است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال اظهار داشت: فکر می کنیم اگر دولت پادشاهی عربستان سعودی به این پیام جمهوری اسلامی ایران توجه جدی کند که راه حل مشکلات در منطقه ، درون خود منطقه است و باید به یک ساز و کار فراگیر منطقه ای برسیم، ما می توانیم رابطه پایدار و خوبی میان دو کشور مهم منطقه یعنی ایران و عربستان داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی کشوری است که ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشوردیگر از تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان درسایه سکوت سازمان های بین المللی کمک، حمایت و پشتیبانی میکند وهمچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی پرورش دهنده تروریست در سراسر منطقه خاورمیانه جهان است
ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی در یمن مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است.
جنابات جنگی نیروهای خارجی در یمن نباید بدون مجازات بماند.
Iran, Islamic Republic of
به معنای واقعی کلمه، 16 میلیون یمنی در آستانه قحطی و گرسنگی هستند. .
Iran, Islamic Republic of
دیپلمات‌های ارشد ایران در این مدت 8 متاسفانه در برابر مقابله، آمریکا و سه کشورهای اروپایی و... ناتوان بودند.
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی باید فورا به اشغالگری در یمن پایان دهد/ آمریکا باید فورا به اشغالگری در یمن پایان دهد.
Iran, Islamic Republic of
یمن به خاطر اهانت ها، خیانت های و جنایت های عربستان سعودی، امارات آمریکا، انگلیس و اروپا در آستانه فاجعه انسانی قرار دارد.