چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

مزایای صدور آنی کارت بانکی

پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 776915
مزایای صدور آنی کارت بانکی
صدور عابر بانک از مهمترین خدماتی است که بانک‌ها و موسسات ملی به صاحبان حساب بانکی ارائه می‌دهند. کارت بانکی جهت دسترسی آسان به انواع سپرده ها، راحت شدن انجام عملیات بانکی برای دارندگان حساب و همچنین سهولت در انجام نقل و انتقالات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کارت‌ها برای اولین بار در دهه ۱۹۵۰ در تمامی جهان گسترش پیدا کردند که به منظور افزایش سرعت عملیات بانکی و کاهش استفاده از پول نقد مورد استفاده بودند تا اینکه توانستند جایگاه خوبی در عرصه بانکداری الکترونیک بیابند.
 
صدور آنی کارت بانکی
بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری با استفاده از پرینتر صدور کارت به جای صدور کارت در یک محل مرکزی، کارت‌های بانکی را در زمان حضور مشتری در شعب خود صادر می‌کنند. در واقع برخی از بانک‌ها به عنوان یک برگ برنده برای ایجاد تمایز برای برند خود، فرآیند چند روزه یا بعضا چند هفته‌ای دریافت کارت را به مدت زمان حضور مشتری در شعبه محدود نموده‌اند و مطابق مطالعات بین‌المللی این سرویس هم‌اکنون به عنوان یکی از اصلی‌ترین پارامترهای وفاداری مشتری به بانک/موسسه مالی خود شناخته می‌شود.
 
چاپ کارت بانکی PVC

بنابر اعلام پرینتر کارت، چاپ کارت بانکی بر روی کارت‌ های PVC انجام می‌گیرد، زیرا این نوع کارت‌ها در برابر سایش و خم شدن مقاومت بالایی دارند. کارت‌ های بانکی با توجه به اینکه استحکام بالایی دارند از عمر طولانی برخوردار هستند و به زودی از بین نمی‌روند و معمولا تا مدت زمان انقضای کارت نیازی به تعویض آن‌ها وجود نخواهد داشت. چاپ کارت بانکی از طریق تکنولوژی چاپ افست و روی تیراژهای بالاتر از ۱۰۰۰ عدد صورت می‌گیرد. در این حالت عملیات چاپ با طرح ثابت انجام می‌شود که فاقد اطلاعات متغیر است.

این روش به دو صورت لمینیتی و سینگل (تک شیت) انجام می‌گیرد که برای چاپ کارت‌ های بانکی از چاپ افست لمینیتی استفاده می‌گردد. زیرا در روش لمینیتی این امکان به مشتری داده می‌شود که در هر ناحیه از کارت چاپ متغیر خود مانند نام و شماره کارت را بر روی هر قسمت از کارت که می‌خواهد چاپ نماید. در این روش ابتدا عملیات چاپ کارت روی ورقه‌های بزرگ پی وی سی انجام می‌شود و سپس از طریق اعمال حرارت بالا یک لایه شفاف به عنوان محافظ بر روی کارت کشیده می‌شود تا دوام و ماندگاری آن را افزایش دهد. در انتهای عملیات چاپ نیز کارت‌ ها در ابعاد استاندارد ۵۳ × ۸۵ میلی متر برش داده می‌شوند.
 
پرینتر صدور آنی کارت بانکی
 

می‌دانیم که بانک‌ها سفارش چاپ طرح ثابت کارت خود را برون سپاری می‌کنند. در هنگام تحویل کارت به مشتری اطلاعات متغیر مانند نام و نام خانوادگی، شماره ۱۶ رقمی کارت، CVV2 و تاریخ انقضا به هنگام ثبت درخواست مشتری توسط متصدی بانک روی کارت بانکی چاپ می‌شود. برای چاپ اطلاعات متغیر روی کارت از دستگاه صدور کارت بانکی استفاده می‌شود. دستگاه صدور آنی کارت که در اصطلاح به آن پرینتر کارت بانکی نیز می‌گویند؛ در برندهای مختلفی وجود دارند. پرینتر اولیس Dualys3، پرینتر اولیس PEBBLE ۴ و پرینتر هودو SIP30 سه پرینتر بانکی رایج هستند که در بانک‌ ها و پست بانک‌ها کاربرد دارند که خرید پرینتر کارت دست دوم هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و حتی پاسخگوی این نیاز در بانک‌ها خواهد بود.
 
مزایای صدور آنی کارت عابر بانک
صدور آنی کارت اعتباری و بانکی هم برای مشتریان و هم برای بانک مزایای زیادی دارد. در ادامه به بیان چند مزیت این کارت ها می پردازیم.
 
  • امنیت پیشرفته
 یکی از مهمترین مزیت‌های صدور آنی کارت عابر بانک این است که مخاطرات امنیتی نظام بانکی کشور را از بین برده است. با صدور آنی کارت در شعب، ریسک ناشی از سرقت یا گم‌شدن کارت در فرآیند ارسال به طور کامل از بین می‌رود. به این علت که رمز کارت‌ها ممکن است به طرق مختلف و در زمان‌های خاص از صدور تا بهره‌برداری افشا شود. صدور آنی کارت این آسیب را از بین برده است و مشتری می‌تواند با مراجعه به شعبه در همان لحظه کارت خود را دریافت کند و از این خطر در امان باشد. حتی می‌توان به مشتری این امکان را داد که در لحظه صدور کارت، رمز اولیه کارت را که در گذشته از طرف بانک‌ ها تعیین می‌شد، خود انتخاب کند و به این صورت ریسک دسترسی غیر مجاز به رمز در هر مرحله‌ای از فرآیند آماده‌سازی کارت نیز به طور کامل از بین می‌رود.
 
  • بهبود رضایت مشتری از تجربه ارتباط با بانک
مشتریان مجبور نیستند روزها یا بعضا هفته‌ها در انتظار صدور کارت خود بمانند. چاپ آنی کارت به بانک امکان می‌دهد که سرویس‌های بیشتری را در زمینه شخصی‌سازی کارت به مشتریان خود ارائه دهد. سرویس‌هایی نظیر تصاویر شخصی مشتریان یا علایم تجاری شرکت‌ها و سایر المان‌ها نیز براساس درخواست مشتری بر روی کارت وی در همان زمان مراجعه به بانک قابل درج است.
 
  • افزایش استفاده از کارت بانکی
درصد بسیار زیادی از کارت‌ هایی که با پست ارسال می‌شود هرگز فعال و استفاده نمی‌شوند، اما با صدور آنی و تحویل کارت به مشتری، فرآیند فعال‌سازی اتوماتیک خواهد بود و احتمال استفاده از کارت بیشتر خواهد بود.
 
  • افزایش سودآوری فرآیند صدور کارت
با افزایش تیراژ صدور کارت بانکی و فعال‌سازی آن ها، میزان سودآوری نیز افزایش خواهد یافت. همچنین بانک‌ ها می‌توانند هزینه‌ای را بابت شارژ سالیانه برای کارت‌ هایی که درصد بالایی از شخصی‌سازی به درخواست مشتری در آن‌ها ایجاد شده، مطالبه نمایند.
 
  • تعویض کارت در کمترین زمان ممکن
بانک‌ها و موسسات اعتباری در فرآیند صدور آنی کارت، کنترل کاملی بر فرآیند صدور مجدد کارت خواهند داشت. در واقع ریسک از دست دادن مشتری و تجارت سودآور وی برای بانک در اثر گم‌شدن یا سرقت کارت مشتری و بی‌انگیزگی وی از دریافت مجدد آن به دلیل فرآیند طولانی صدور عابر بانک از بین رفته و بانک سریعا و در لحظه کارت جایگزین را تحویل وی می‌دهد.
https://jahannews.com/vdccseqmp2bqmo8.ala2.html
jahannews.com/vdccseqmp2bqmo8.ala2.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *