سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

۱۰ نکته مهم برای انتخاب هاست مناسب و خرید آن

چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 776810
انتخاب و خرید هاست، یکی از مسائلی است که همیشه مدیران وب سایت با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. انتخاب هاست از آن جهت از اهمیت زیادی برخوردار است که در صورت انتخاب نادرست، می‌تواند مشکلات زیادی نظیر کندی در لود، سرعت پایین سایت، به خطر افتادن امنیت سایت و ... را برای وبسایت شما رقم بزند. بنابراین باید در خرید هاست مناسب دقت لازم را به عمل آورید تا مشکلات را به حداقل برسانید.

برای داشتن یک هاست خوب، باید به نکاتی قبل از خرید آن دقت کنید. در ادامه 10 مورد از مهم‌ترین عواملی که باید در خرید هاست مد نظرتان قرار گیرد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
 
1. دارای اعتبار بودن یک شرکت هاستینگ
یکی از فاکتورهای مهم این است که شرکت هاستی که برای خرید اشتراک از آن اقدام می‌کنید، از اعتبار خوبی برخوردار باشد و بتواند با داشتن کادری مجرب و متخصص، تمامی تعهدات خود را به خوبی انجام دهد.
 
2. قابلیت افزودن دامنه‌های جدید
بسیاری از صاحبان کسب و کارها، پس از مدتی از شروع فعالیتشان به دلایل مختلف، اقدام به راه اندازی یک سایت جدید نیز می‌کنند. به طور مثال کسی که در حوزه لباس‌های زنانه فعالیت می‌کند، ممکن است پس از مدتی که کسب و کارش رونق گرفت، اقدام به راه اندازی سایت برای فروش لباس بچه گانه نیز نماید.

اگر هاستی که خریداری کرده‌اید، قابلیت Addon Domain را داشته باشد، می‌توانید بدون هزینه اضافی، یک سایت دیگر را بر روی همان هاست راه اندازی کنید ولی اگر شرکت هاستینگ شما این قابلیت را نداشته باشد، باید هاست جدید تهیه کنید که این کار باعث افزایش هزینه‌های راه اندازی می‌شود.
 
 
3. پشتیبانی 24 ساعته
قبل از خرید هاست، حتما چک کنید شرکت مورد نظر پشتیبانی خوبی دارد یا خیر. بسیاری از مواقع پیش می‌آید که سایت شما در ساعات غیر کاری دچار مشکل می‌شود و شما نیاز خواهید داشت که علت این مشکل را با شرکت هاست خود در میان بگذارید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل شود. بنابراین پشتیبانی 24 ساعته یکی از فاکتورهای مهم به حساب می‌آید.
 
4. امکان ارتقا دادن سرویس
تقریبا اکنون تمامی شرکت‌های هاست امکان ارتقا و بروزرسانی سرویس‌های خود را فراهم کرده‌اند. اگر چنین قابلیتی امکان پذیر باشد، در صورتی که بخواهید سرویس هاست خود را ارتقا دهید با یک تیکت به پشتیبانی سایت، این کار را برای شما انجام می‌دهند.
 
5. منابع CPU و رم مورد استفاده
شما قبل از خریداری کردن هاست، باید مشخص کنید که به چه میزان CPU و RAM نیاز دارید؟ تعیین این دو پارامتر به ورودی‌های سایت شما و همچنین مقدار محتویاتی که قرار است بر روی سایت آپلود کنید، بستگی دارد.

برخی از شرکت‌های هاستینگ هستند که در پلن‌های اشتراکی خود تعداد زیادی سایت را قرار می‌دهند و به این صورت سهم هر سایت یا اپلیکیشن بسیار کاهش می‌یابد و در نتیجه تنها کسی که ضرر می‌کند شما و کسب و کارتان است.
 
 
6. کشور ارائه دهنده هاست
بسیاری از صاحبان کسب و کارها هنگام انتخاب هاست همیشه این سوال را می‌پرسند که هاست خارج بهتر است یا داخل؟

اگر کسب و کار شما داخل ایران هست و مخاطبانتان نیز همگی ایرانی هستند، بهترین انتخاب برای شما هاست ایران است. چرا که سرورها و تمامی اطلاعات هاست، داخل ایران بوده و به دلیل تحریم‌ها نگران از دست دادن اطلاعات سایت خود نیستید. از طرفی سرعت لود سایت در ایران به دلیل نزدیکی سرورها به کاربر بالاتر است.
 
7. تعداد کاربران همزمان در سایت
این موضوع ارتباط نزدیکی با رشد سایت شما دارد. در اکثر پنل‌های شرکت‌های هاستینگ، تعداد کاربرانی که به صورت همزمان می‌توانند در سایت شما حضور داشته باشد را مشخص کرده است. اگر سایت شما توان کشش تعداد زیادی از کاربران را به صورت همزمان نداشته باشد، سایت شما برای مدتی از دسترس خارج خواهد شد و اصطلاحا Down می‌شود.
 
8. بک آپ گیری منظم از سایت
بک آپ گرفتن منظم از سایت یکی از ویژگی‌ها و امتیازات مثبت یک شرکت هاست است. بنابراین باید توجه داشته باشید که برنامه بک آپ گیری یک شرکت هاستینگ به چه صورت است و می‌تواند در انتخاب شما برای یک شرکت خوب بسیار مفید باشد.
 
9. امنیت سایت
اگر شما با یک سایت هک شده مواجه شوید، چه حسی پیدا خواهید کرد؟ آیا بازهم به آن سایت اعتماد می‌کنید و از آن خرید می‌کنید یا به آن سر می‌زنید؟ قطعا نه.
پس با هک شدن یک سایت تمام اعتبار و برندینگ آن سایت از بین می‌رود. بنابراین باید برای انتخاب یک هاست مناسب به دنبال شرکتی باشیم که تماما امنیت سایت ما را تامین کند.

این کار کمی تخصصی است و ممکن است سخت باشد اما با کمی جست و جو و پرسش می‌توان به نتیجه خوبی رسید.

 
10. بررسی شرایط تعلیق و جلوگیری از ادامه فعالیت هاست در صورت تجاوز از منابع مصرفی
در بسیاری از مواقع پیش می‌آید که با بالارفتن ترافیک ورودی و افزایش کاربران سایت، پهنای باند مجاز برای سایت ما به اتمام می‌رسد و شرکت هاستینگ می‌تواند دسترسی به سایت ما را محدود کند و عملا سایت ما از دسترس خارج خواهد شد.
از طرفی می‌دانیم پهنای باند نامحدود تقریبا غیر ممکن است و در صورت استفاده زیاد از منابع دسترسی شما محدود خواهد شد.

برای دانستن این مورد، بهتر است قبل از خرید به صفحه قوانین و مقررات مراجعه کنید و قوانین سایت را مطالعه کرده و در صورت نیاز با پشتیبانی سایت مکاتبه کنید تا بدانید در چه صورتی و پس از چه مقدار استفاده بیش از حد از منابع، دسترسی شما محدود می‌شود.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *