جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

آیا می‌توان بیمه شخص ثالث و تخفیفات آن را در پاییز ۱۴۰۰ انتقال داد؟

يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 776485
انتقال بیمه شخص ثالث و تخفیفات آن به خریدار
 
تا به حال برایتان پیش آمده که قصد داشته باشید خودروی خود را به فروش برسانید؟ یا به علت رانندگی خوبی که داشتید، بخواهید تخفیف بیمه شخص ثالث را به خودروی جدیدتان منتقل کنید؟ در حقیقت این تخفیفات انقدر دلچسب هستند که در زمان خرید خودروی جدید، به فکر انتقال دادن آن می‌افتید!

با توجه به اهمیت بیمه شخص ثالت، اغلب رانندگان در هنگام خرید و فروش خودرو با این پرسش مواجه می‌شوند که آیا میتوان بیمه شخص ثالث را انتقال داد؟ انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث، هنگام معامله به چه صورت خواهد بود؟ در ادامه با ما همراه باشید، تا شرایط انتقال بیمه شخص ثالث را بدانید.

بیمه شخص ثالث خودرو، همانطور که از نام آن پیداست خسارت‌هایی که اتومبیل، به اشخاص ثالث و اموال آن‌ها وارد می‌کند را پوشش می‌دهد. بیمه شخص ثالث، در بسیاری از کشور‌ها از جمله ایران الزامی است؛ به عبارتی همه اشخاصی که رانندگی می‌کنند، ملزم به خرید بیمه شخص ثالث هستند.

اگر مالک خودرو (بیمه گذار) در طی مدت بیمه شخص ثالث از آن استفاده‌ای نداشته باشد در زمان تمدید، بیمه شامل تخفیف عدم خسارت خواهد شد. درصد تخفیف بیمه شخص ثالث، به ازای عدم استفاده از بیمه در حدود 5 درصد است؛ حداکثر تخفیف بیمه شخص ثالث، که اغلب در بیمه نامه به صورت ت.ع.خ درج می‌شود در حدود 70% است.

عامل تاثیرگذار بر بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم خسارت بیمه است یعنی به تعداد سالی که بیمه‌گزار از بیمه‌گر خسارت دریافت نکرده باشد، در هنگام تمدید بیمه‌نامه می‌تواند از شرکت بیمه‌گر تخفیف بگیرد و مبلغ تخفیف از حق بیمه شخص ثالث او کسر خواهد شد. با افزایش تعداد سال‌های عدم خسارت، درصد تخفیف بیمه شخص ثالث نیز افزایش می‌یابد. در قانون جدید تخفیف بیمه شخص ثالث، تعداد سال‌های تخفیف عدم خسارت از 8 به 15 سال تغییر یافته است. رانندگان کم خطر از امتیاز رانندگی ایمن و انتقال تخفیف بیمه ثالث هنگام تمدید بیمه‌نامه ثالث خود بهره می‌برند.

آیا می‌توان هنگام فروش وسیله نقلیه تخفیف‌های بیمه‌نامه شخص ثالث را به خودروی جدید انتقال داد؟
طبق قانونی که در انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث وجود دارد، به رانندگان کم خطر، شانس دیگری نیز داده شده است: این رانندگان می‌توانند تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث را نیز منتقل کنند. فروشنده می‌تواند انتقال سوابق بیمه شخص ثالث را برای خودروی خود یا اعضای درجه یک خانواده خود انجام دهد. یکی از دلایل رغبت رانندگان و خریداران وسیله نقلیه به انتقال بیمه شخص ثالث همین مساله است.

انتقال بیمه شخص ثالث چه زمانی ضرورت دارد؟
مهم ترین دغدغه رانندگان خودرو، تخفیف عدم خسارت در زمان انتقال بیمه شخص ثالث است. زیرا اگر فرد از درصد بالایی تخفیفات به دلیل رانندگی ایمن خود برخوردار باشد، در هنگام خرید بر کاهش قیمت بیمه شخص ثالث تاثیر چشمگیری دارد.

انتقال بیمه شخص ثالث در شرایط زیر صورت می‌گیرد:

. انتقال بیمه شخص ثالث از خودروی قدیمی و اسقاطی یا فرسوده به خودروی جدید

. انتقال بیمه ثالث به خودروی صفر

. انتقال بیمه شخص ثالث به مالک جدید خودرو

. انتقال بیمه شخص ثالث به خودروی جدید

قانون جدید انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث ۱۴۰۰

. سوابق تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث به شخص انتقال دهنده تعلق دارد. به هیچ وجه امکان انتقال تخفیف عدم خسارت بیمه ثالث به مالک جدید خودرو(شخص انتقال گیرنده) وجود ندارد.

. واحدهای صدور بیمه و سامانه‌های آنلاین خرید بیمه موظف هستند که در هنگام صدور بیمه‌نامه مدارک احراز مالکیت خودرو را رویت نمایند. این مدارک احراز هویت خودرو شامل کارت خودرو و برگه سبز هستند.

. در صورت تغییر پلاک خودرو، باید تخفیفات بیمه‌نامه شخص ثالث برای انتقال گیرنده حذف شود.

. هنگام تمدید بیمه شخص ثالث استعلام بیمه از سنهاب و درج اطلاعات براساس آن ضروری است. این امر در زمان انتقال تخفیفات عدم خسارت بیمه‌نامه اول به بیمه نامه دوم نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سنهاب و استعلام بیمه شخص ثالث خود، می‌توانید به راهنمای سنهاب مراجعه نمایید.

سایر تبصره‌های آیین‌نامه انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث ۱۴۰۰

. اگر فروشنده، پلاک خودرو را به نام خود تعویض کرده باشد، کلیه سوابق تخفیفات عدم خسارت او حذف می‌شود.

. انتقال سوابق عدم خسارت به سایرین(خریدار جدید خودرو) به معنای نقض قوانین است. برخورد قانونی با تخلفات الزامی است.

. انتقال تخفیفات عدم خسارت انواع خودرو به وسیله نقلیه دیگر دارای همان نوع کاربری امکان‌پذیر است. در چنین شرایطی مالک خودرو می‌تواند خود شخص انتقال دهنده یا همسر، والدین و فرزندان او باشد.

انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث از پدر و مادر به فرزندان مقدور است

. امکان صدور الحاقیه انتقال تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث قبل و بعد از انتقال بیمه شخص ثالث به مالک جدید خودرومیسر است.

. گرفتن حق بیمه مدت زمان باقی‌مانده از بیمه ثالث برای انتقال تخفیفات بیمه ثالث قانونی نیست.

. انتقال سوابق تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث با صدور گواهی و بدون پرداخت حق بیمه امکان‌پذیر است.

. اگر انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به خودروی جدید صورت بگیرد و بالعکس، حق بیمه از بیمه‌گزار دریافت نخواهد شد.

. اگر انتقال تخفیف بیمه ثالث به وسیله نقلیه جدید و فریز کردن تخفیفات تا اطلاع ثانوی به صورت الحاقیه اصلاحی باشد، حق بیمه‌ای بابت فریز کردن تخفیفات دریافت نخواهد شد.

. اگر شخص مالک دو خودرو باشد، امکان انتقال تخفیف بیمه ثالث از خودرویی به خودروی دیگر برای او وجود ندارد.

. همه تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث به صورت کامل بر روی یک بیمه‌نامه انتقال می‌یابد.

برای استعلام و خرید بیمه شخص ثالث به لینک زیر مراجعه نمایید:


شرایط انتقال تخفیفات عدم خسارت در سال ۱۴۰۰ چیست؟
طبق قانون‌های جدیدی که انتقال تخفیف بیمه ‌شخص ثالث وجود دارد، همه مالکان وسایل نقلیه می‌توانند تخفیف‌ بیمه ثالث خود را قبل از انقضای اعتبار بیمه‌نامه فقط به وسیله نقلیه خود یا افراد درجه اول خانواده خود (فقط پدر، مادر و فرزندان) منتقل کنند.

ما سعی کردیم کلیه نکات مربوط به انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث را در این مطلب گردآوری کنیم. اگر در زمینه شرایط و قوانین بیمه شخص ثالث به سوالی برخوردید، می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۴۳۷۲  با مشاوران بیمه دات کام ارتباط برقرار کنید یا به سایت bimeh.com  مراجعه نمایید تا اطلاعات لازم در اختیار شما قرار گیرد.


خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث

بیمه دات کام که سامانه آنلاین استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه بدنه ، بیمه شخص ثالث، بیمه مسافرتی از شرکت‌های بیمه‌گر متعدد است، امکان خرید راحت و آسان بیمه شخص ثالث ایران را نیز در سایت خود فراهم آورده است.شما می‌توانید با ورود به صفحه استعلام بیمه شخص ثالث ، ضمن وارد کردن مشخصات و شرایط بیمه‌ای مدنظر خود و مقایسه نرخ این بیمه از تمام شرکت‌های معتبر، بهترین بیمه شخص ثالث را انتخاب نموده و خرید آنلاین بیمه را تجربه نمایید.

اطلاعات تماس:

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان فرهنگ، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

پست الکترونیک: info@bimeh.com

شماره تماس:  4372-021
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *