کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازیکنانی که رئال مادرید آن‌ها را زود از دست داد

باشگاه خبرنگاران , 27 شهريور 1400 ساعت 10:00

برخی از بازیکنانی که رئال مادرید آن‌ها را از دست داد، می‌توانستند تا چند فصل برای این تیم بدرخشند.


به گزارش جهان نیوز، تیم فوتبال رئال مادرید با ۱۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، پرافتخارترین تیم قاره سبز است، اما جاه طلبی‌های کهکشانی‌ها هیچ وقت تمامی ندارد.  

آن‌ها برای رسیدن به افتخارات بزرگ خود در طول سالیان اخیر، بسیاری از برترین بازیکنان دنیا را جذب کرده اند. با این حال جذب بازیکنان بزرگ گاهی هزینه‌های سنگینی هم در پی دارد و مسئولان این باشگاه مجبور شدند قید بازیکنانی که شایسته ماندن در تیمشان بودند را بزنند.  

در این گزارش نگاهی داریم به بازیکنانی که رئال مادرید زودتر از موعد آن‌ها را فروخت و بعد‌ها از تصمیم خود پشیمان شد.

۱- کریستیانو رونالدو (فروخته شده به یوونتوس)
در سال ۲۰۰۹، کریستیانو رونالدو با مبلغ ۹۴ میلیون یورو از منچستر یونایتد به رئال مادرید پیوست. برنده توپ طلای سال ۲۰۰۸ در نخستین بازی رسمی خود برای رئال مادرید گلزنی کرد و به پیروزی ۳ بر ۲ تیمش کمک کرد. در طول ۹ سال بعدی، رونالدو خودش را به عنوان بهترین بازیکن تاریخ رئال مادرید اثبات کرد.  

کریستیانو رونالدو در پایتخت اسپانیا درخشش فوق العاده‌ای داشت و در ۴۳۸ بازی در تمام رقابت‌ها ۴۵۱ گل به ثمر رساند. او ۲ قهرمانی در لالیگا و ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و چند افتخار دیگر را با کهکشانی‌ها تجربه کرد. او به خاطر موفقیت هایش در رئال مادرید، ۴ توپ طلا  در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ کسب کرد.  

او پس از کسب سومین قهرمانی پیاپی خود با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت به یوونتوس در سری A بپیوندد. رئال مادرید پیشنهاد ۱۰۰ میلیون یورویی یوونتوس را پذیرفت و با جدایی او موافقت کرد.  

ادن هازارد در فصل بعد به عنوان جانشین رونالدو با مادریدی‌ها قرارداد بست، اما این مهاجم بلژیکی هنوز نتوانسته قرارداد ۱۱۵ میلیون یورویی خود را توجیه کند. جای خالی رونالدو در رئال مادرید هنوز به شدت حس می‌شود، زیرا هیچ بازیکنی نتوانسته به اندازه او برای این تیم گلزنی کند.  
 


۲- آرین روبن (فروخته شده به بایرن مونیخ)
آرین روبن بازیکن باتکنیک و باهوشی بود، اما رئال مادرید نتوانست از توانایی‌های ستاره هلندی به خوبی بهره ببرد. رئال مادرید در سال ۲۰۰۷، ۳۵ میلیون یورو پرداخت کرد تا روبن را از چلسی به خدمت بگیرد. روبن با کهکشانی‌ها قرارداد ۵ ساله بست و در نخستین فصل حضورش در سانتیاگو برنابئو ثابت کرد که یک ستاره است.  

نفوذ‌های او از جناح چپ دیدنی بود و روبن به طور مداوم با گل، پاس گل و پاس‌های در عمق خود هواداران را به وجد می‌آورد.   رئال مادرید با کمک ۴ گل روبن و ۴ پاس گل روبن در لالیگا، در فصل ۰۸-۲۰۰۷ به عنوان قهرمانی رسید. وینگر هلندی در فصل بعد آمار خود را به ۷ گل و ۸ پاس گل رساند، اما فصل بعد با وجود تمایل روبن به ادامه کار در مادرید، او با مبلغ ۲۵ میلیون یورو به بایرن مونیخ منتقل شد.  
او با بایرن مونیخ در ۱۰ فصل ۲۰ جام از جمله ۸ قهرمانی بوندسلیگا و قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ را کسب کرد.
 

۳- کلود ماکلله (به چلسی فروخته شد) 
کلود ماکلله
در تابستان سال ۲۰۰۰ با ۱۴ میلیون یورو از سلتاویگو به رئال مادرید پیوست. در همان پنجره نقل و انتقالاتی رئال مادرید لوئیس فیگو را هم جذب کرد. ماکلله زیر نظر مربی ویسنته دل بوسکه خود را به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی جهان مطرح کرد.

ماکلله به طور قابل ملاحظه‌ای کمتر از بازیکنانی مانند فیگو، زین الدین زیدان و رونالدو نازاریو حقوق دریافت می‌کرد. پس از ۲ قهرمانی در لالیگا در طول ۳ فصل، ماکلله در تابستان سال ۲۰۰۳ خواستار  دستمزد بیشتری شد. رئال مادرید  نیز که در همان مقطع دیوید بکهام را به خدمت گرفته بود، از افزایش دستمزد هافبک فرانسوی خودداری کرد و او را با مبلغ ۲۰ میلیون یورو به چلسی فروخت.


۴- مسوت اوزیل (به آرسنال فروخته شد)
بدون شک بیشتر هواداران رئال مادرید از مسوت اوزیل به عنوان بازیساز محبوب خود یاد می‌کنند. بازیکن آلمانی که در جام جهانی ۲۰۱۰ سن کمی داشت، با عملکرد خوب خود همه را تحت تاثیر قرار داد و همین موضوع باعث شد تا رئال مادرید برای خرید او سریعا اقدام کند. رئال مادرید بازیکن وردربرمن را در سال ۲۰۱۰ با مبلغ ۱۸ میلیون یورو خریداری کرد.
اوزیل در کنار آنخل آلونسو و سامی خدیرا، خط میانی جدید رئال مادرید را تشکیل داد. این ۳ بازیکن در یکی از مهم‌ترین دوران‌های این باشگاه نقش مهمی ایفا کردند.  

همکاری خوب اوزیل با کریستیانو رونالدو به بزرگ‌ترین نقطه قوت رئال مادرید تبدیل شد، زیرا این ۲ نفر به راحتی می‌توانستند هر خط دفاعی را به زحمت بیندازند. اوزیل قبل از اینکه با ۵۰ میلیون یورو به آرسنال فروخته شود، بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳، برای رئال مادرید ۸۰ پاس گل داد و ۲۹ گل به ثمر رساند. او در حال حاضر در تیم فنرباغچه ترکیه توپ می‌زند.
 

۵- مارکوس یورنته (به اتلتیکو مادرید فروخته شد)
بر خلاف دیگر بازیکنان حاضر در این لیست، یورنته هنوز کار خاصی در دوران حرفه‌ای خود انجام نداده، اما نباید از این واقعیت غافل شویم که هافبک مستعد اسپانیایی می‌توانست برای کهکشانی‌ها مفید باشد.  
مارکوس یورنته در آکادمی رئال مادرید رشد کرد و قرار بود بازیکن تیم اصلی باشگاه باشد، اما رئال مادرید کاسمیرو، لوکا مودریچ و تونی کروس را در خط میانی در اختیار داشت که باعث شد تا او نتواند در تیم اصلی فرصتی برای بازی پیدا کند.  
پس از گذراندن یک فصل فوق العاده در دپورتیوو آلاوز، رئال مادرید در سال ۲۰۱۷ یورنته را به سانتیاگو برنابئو برگرداند. او تنها ۲۰ بازی در طول فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ انجام داد. در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ تعداد بازی‌های او به ۱۶ کاهش یافت و در نهایت در سال ۲۰۱۹ رئال مادرید این بازیکن را به مبلغ ۱۸ میلیون یورو به اتلتیکو مادرید فروخت. یک فصل بعد اتلتیکو مادرید بالاتر از رئال مادرید و بارسلونا قهرمان لالیگا شد. او یکی از بهترین بازیکنان اتلتیکو مادرید در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ بود و ۱۲ گل و ۱۱ پاس گل در لالیگا داد.


کد مطلب: 776386

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/776386/بازیکنانی-رئال-مادرید-آن-ها-زود-دست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com