جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

طالبان: دولت کنونی موقت است/ ذخایر مالی افغانستان آزاد شود

پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 776265
سخنگوی طالبان با اشاره به شرایط کنونی افغانستان به آزادسازی ذخایر مالی افغانستان تاکید کرد و اظهار داشت که دولت کنونی این کشور موقت است.
طالبان: دولت کنونی موقت است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان اعلام کرد که دولت کنونی افغانستان موقت است و تبادل نظر درباره فراگیر شدن این دولت هنوز ادامه دارد.

وی در گفت‌وگو با شبکه «ان. اچ.کی» از جامعه بین‌المللی خواست تا دولت کنونی طالبان را به رسمیت بشناسد و ذخایر مالی افغانستان نیز توسط آمریکا آزاد شود.

مجاهد با تاکید بر روابط حسنه با همه کشورها گفت که ما می‌خواهیم که از طریق دیپلماسی روابط خوبی با جامعه بین‌المللی ایجاد کنیم. هر آنچه چیز که به نفع مردم افغانستان به نفع جامعه بین المللی است و ثبات در این کشور به نفع تمام جهان است.

سخنگوی طالبان پیش از این نیز بارها تاکید کرده بود که از خاک افغانستان هیچ کشوری تهدید نخواهد شد همچنین در مسائل سیاسی این کشور نیز اجازه دخالت به کسی از جمله پاکستان نخواهیم داد.

وی هفته گذشته در همایشی در ولایت «پکتیا» گفته بود که جامعه جهانی در آینده نزدیک دولت جدید افغانستان را به‌رسمیت خواهد شناخت.

مجاهد خبر داده بود که تلاش‌ها برای به رسمیت‌ شناختن جریان دارد، پیام‌های مثبتی دریافت شده است؛ «امارت اسلامی» به سطح جهانی به رسمیت شناخته خواهد شد.

تاکنون کشوری دولت جدید افغانستان را به رسمیت نشناخته است و برخی کشورهای منطقه بر ضرورت ایجاد دولت فراگیر که از همه مردم افغانستان نمایندگی کند نیز تاکید دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به نظر من طالبان با داعش فرقی نمیکنه