شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

آینه دکوراتیو چیست و چه کاربردی دارد؟

پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 776228
آینه دکوراتیو چیست و چه کاربردی دارد؟
آینه‌های دکوراتیو از جمله وسایلی هستند که محیط هر خانه یا مکانی را به فضایی لوکس و شیک تبدیل می‌کنند. کارشناسان طراحی داخلی اغلب از آینه‌ها برای زیباتر شدن محیط خانه یا محل کار استفاده می‌کنند. هنر آینه کاری نیز از هنرهای قدیمی و اصیل است که در بناهای تاریخی مانند کاخ‌ها و قصرها و بناهای مذهبی مانند حرم‌ها و بقعه‌ها دیده می‌شود. همین موضوع نشان دهنده تاثیر مثبت آینه در دکوراسیون محیط است. اما این روزها استفاده از آینه مانند گذشته نیست. آینه‌های بزرگ و قدیمی جای خود را به آینه‌های دکوراتیو و لوکس داده‌اند که در بازارهای بزرگ مانند بازار صالح آباد تهران به وفور دیده می‌شوند. برای اینکه بیشتر بدانید آینه دکوراتیو چیست و چه کاربردی دارد مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

با انواع آینه کاری در ایران آشنا شوید
قبل از اینکه درباره کاربرد آینه دکوراتیو با هم صحبت کنیم بهتر است کمی به معرفی انواع آینه کاری در ایران بپردازیم. استفاده از آینه‌ها در ساختمان‌های مجلل از دیر باز تاکنون در کشور ما رواج داشته است. با توجه به تغییر شیوه اجرا و استفاده از آینه‌ها در دکوراسیون مکان‌های مختلف، آینه کاری به دو نوع آینه کاری کلاسیک و آینه کاری مدرن تبدیل شد.

البته آینه‌های مختلفی هم مانند آینه قدی، آینه دیواری و آینه رومیزی نیز همچنان به فروش می‌رسند. برای مثال کافیست که به مرکز فروش آینه قدی در تهران مراجعه کنید و جدیدترین و زیباترین مدل‌های آینه را برای اتاق خواب و نشیمن انتخاب کنید.

آینه کاری کلاسیک، هنری قدیمی و باشکوه در معماری ایران
در سال‌های بسیار دور که معماری ایران به دوره اوج و شکوه خود رسیده بود،‌ بزرگان معماری با استفاده از قطعات کوچک آینه اقدام به آینه کاری در بناهای ارزشمند می‌کردند. برخی از آینه کاری‌های کاخ‌های ایرانی شهرت جهانی دارد و توریست‌های بسیاری برای تماشای این هنر خیره‌کننده به ایران سفر می‌کنند.

تهیه قطعات کوچک آینه برای آینه کاری کلاسیک در ایران توسط دست انجام می‌شد و همین موضوع باعث شگفتی در بین علاقه‌مندان به معماری ایرانی شده است.
 
 

آینه کاری مدرن،‌ تلفیقی از هنر و تکنولوژی
آینه کاری مدرن برخلاف آینه کاری کلاسیک با استفاده از تکنولوژی و دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌شود. برش آینه در شکل‌های مختلف مانند لوزی، دایره، مربع، مثلث، چند ضلعی و اشکال مختلف توسط دستگاه و ابزار مخصوص و چیدن آن‌ها در کنار یکدیگر آینه کاری مدرن را تشکیل می‌دهند. آینه‌هایی با طرح‌های حجمی، خورشیدی و الماسی بیشترین طرفدار را بین سایر مدل‌های آینه‌های مدرن دارند. آینه‌های مدرن همان آینه‌های دکوراتیو هستند که بیشتر برای زیباتر شدن دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با استفاده از چند آینه مدرن، آباژور و تابلو فرش می‌توانید دکوراسیون خانه به‌طورکل دگرگون کرده و فضایی زیبا و خاص خلق کنید. بهترین مدل‌های تابلو فرش و آباژور را می‌توانید از پخش عمده تابلو فرش ماشینی و لواز نور و روشنایی خریداری کنید. همچنین جدیدترین مدل‌های آینه‌های مدرن و دکوراتیو در عمده فروشی‌های بازار صالح آباد به فروش می‌رسند.

آینه دکوراتیو در خانه چه کاربرد و تاثیری دارد؟
آینه‌های دکوراتیو در اغلب خانه‌های مدرن و شیک دیده می‌شوند. آینه‌های دکوراتیو باعث می‌شوند تا محیط خانه زیباتر و بزرگ‌تر دیده شود. انعکاس نور خورشید و چراغ‌ها در آینه‌های دکوراتیو به روشن‌تر و وسیع‌تر شدن محیط خانه کمک می‌کند. پر شدن فضاهای خالی خانه، ایجاد حس شادابی و سرزندگی، ایجاد یک هارمونی رنگی دلپذیر و پر نورتر شدن محیط از جمله تاثیرات مثبت استفاده از آینه‌های دکوراتیو به شمار می‌روند.

البته قابل ذکر است استفاده از آینه‌های دکوراتیو فقط محدود به محیط خانه نمی‌شود. از این عناصر دکوراتیو در باشگاه‌های ورزشی،‌ سالن‌های زیبایی، تالارهای پذیرایی، برخی از مکان‌های تفریحی و سالن‌های بزرگ نیز استفاده می‌شود. با انتخاب مناسب لوازم خانگی از جمله مبلمان، پرده، لوستر، رنگ دیوار یا کاغذ دیواری در کنار آینه‌های دکوراتیو می‌توانید دکوراسیون محیط مورد نظرتان را دگرگون کنید.

نکات مهم درباره خرید آینه دکوراتیو که باید بدانید
آینه‌های دکوراتیو در اغلب فروشگاه‌های لوازم دکوری به فروش می‌رسند اما همه آن‌ها استاندارهای لازم را ندارند. برای اینکه از خرید خود مطمئن باشید نکات زیر را در هنگام خرید آینه‌های دکوراتیو به یاد داشته باشید.

کیفیت شیشه و ضخامت آینه، محصولی ماندگار بخرید
با توجه به اینکه وظیفه اصلی انعکاس تصویر و نور در آینه‌های دکوراتیو هم مانند آینه‌های معمولی است باید کیفیت شیشه بسیار بالایی داشته باشند. هر چه کیفیت شیشه‌های آینه بالاتر باشد نور و تصاویر با زیبایی بیشتر منعکس خواهد شد.

ضخامت آینه‌های دکوراتیو کاملا بستگی به مکان مورد نظر و ابعاد آینه دارد. به همین بهتر است پیش از انتخاب محصول مورد نظر با کارشناسان مشورت کنید.

توجه به مواد به کار رفته در پشت آینه، کیفیت محصولات حرف اول را می‌زند
اگر آینه‌های دکوراتیو با مواد مرغوب و درجه یک ساخته شوند قطعا ماندگاری طولانی‌تری نیز خواهند داشت. برای پشت آینه بهتر است مواد مناسبی استفاده شود تا کیفیت تصاویر نیز بیشتر و بهتر از حد معمول باشد.

قیمت آینه دکوراتیو، عوامل تعیین کننده قیمت آینه را بشناسید
عواملی از جمله ابعاد، کیفیت مواد به کار رفته، کیفیت شیشه، ضخامت محصول، برند تولید کننده و مدل محصولات از جمله معیارهای تعیین کننده قیمت آینه دکوراتیو هستند.

هر چه کیفیت مواد به کار رفته در تولید آینه بهتر باشد قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.
 
 

آینه‌های دکوراتیو و لوازم دکوری را از عمده فروشان صالح آباد بخرید
اگر صاحب یک فروشگاه لوازم دکوری هستید بهترین کار خرید از مراکز عمده فروشی لوازم دکوری است. با توجه به مطالبی که در این مقاله درباره آینه دکوراتیو و نکات مهم در زمینه خرید این محصولات دکوری عنوان کردیم برای خرید آینه‌های دکوری از عمده فروشی‌ها اطلاعات کاملی به دست آورده‌اید. اگر به دیدن مدل‌های مختلف آینه و لوازم دکوری پیش از خرید آن‌ها تمایل دارید و پیشگیری از اتلاف وقت برایتان مهم است حتما از سامانه آنلاین صالح آباد بازدید کنید.

در سامانه تبلیغاتی بازار صالح آباد به آدرس اینترنتی salehabad.org کلیه محصولات موجود در مراکز عمده فروشی قابل مشاهده و بررسی است. بعد از مشاهده محصولات می‌توانید با کمک شماره تلفن درج شده در صفحه محصولات به‌طور مستقیم و بدون واسطه با عمده فروشی مورد نظر تماس بگیرید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *