کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کدام نوع پنیر سالم‌تر است؟

22 شهريور 1400 ساعت 11:16

خوردن پنیر می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. اما برخی از پنیرها سرشار از سدیم و مواد نگهدارنده هستند ضمن این که مواد مغذی مفید بسیار کمی مانند پروتئین دارند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از همشهری آنلاین، انواع زیادی پنیر سالم وجود دارد که می‌تواند ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را در اختیار شما قرار دهد. البته با توجه به اینکه اکثر پنیرها دارای چربی اشباع‌شده زیادی هستند و این امر می‌تواند کلسترول بد را در بدن ما افزایش دهد، توصیه متخصصان تغذیه بر این است که مصرف پنیر را به حدود یک اونس یا ۲۸ گرم در روز محدود کنید.

پنیر موزارلا بدون چربی: این پنیر دارای چربی اشباع و سدیم کمتری در مقایسه با انواع دیگر پنیرها است و در هر وعده حدود ۲.۹ گرم چربی اشباع و ۱۷۵ میلی‌گرم سدیم به بدن می‌رساند. مقداری موزارلای بدون چربی را روی گوجه‌فرنگی‌های خرد شده و ریحان قرار دهید تا کلسیم مورد نیاز روزانه شما تامین شود.

پنیر فتا: این پنیر به طور سنتی از شیر بز یا گوسفند تهیه می‌شود و برای افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند، مفید است زیرا فاقد کازئین است؛ پروتئین اصلی شیر گاو که افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز نمی‌توانند به راحتی آن را هضم کنند. علاوه بر این، فتا سرشار از فسفر معدنی برای استخوان‌ها و دندان‌ها است. یک وعده فتا حاوی ۹۵.۵ میلی‌گرم فسفر است.

 
پنیر خامه‌ای کم‌چرب: اگرچه به اندازه برخی پنیرهای دیگر دارای کلسیم نیست، اما منبع عالی پروتئین است و می‌تواند برای گیاهخوارانی که از منابع دیگر مانند گوشت، پروتئین دریافت نمی‌کنند مفید باشد. یک وعده ۱۰۰ گرمی (حدود یک دوم فنجان) از این پنیر حاوی ۱۱.۵ گرم پروتئین است.

پنیر بز: یک پنیر نرم با طعم ملایم و خنثی است. شیر بز لاکتوز کمتری نسبت به شیر گاو دارد، بنابراین بهتر است افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز آن را مصرف کنند. یک وعده پنیر بز حاوی ۴ گرم پروتئین و ۳.۵ میلی‌گرم چربی اشباع شده بعلاوه ۲۰ میلی‌گرم کلسیم است.
 
پنیر ریکوتا: در وعده صبحانه گوجه‌فرنگی و نان تست با پنیر ریکوتا را امتحان کنید. پنیر ریکوتا از پروتئین آب پنیر تهیه می‌شود و حاوی اسیدهای آمینه است که برای سلامت و رشد ماهیچه‌ها مفید است.

پنیر سوئیسی: در مقایسه با پنیرهای دیگر، دارای سدیم کمتری بوده و برای افراد مبتلا به فشار خون بالا یا در معرض خطر بیماری‌های قلبی که مراقب مصرف سدیم هستند، مناسب به نظر می‌رسد. طبق نظر سازمان غذا و داروی آمریکا، بزرگسالان باید میزان سدیم خود را به کمتر از ۲ هزار و ۳۰۰ میلی‌گرم در روز محدود کنند.

پنیر چدار: یک نوع پنیر پیر بوده و برای افرادی که به لاکتوز حساس هستند، مفید است زیرا هرچه سن پنیر بیشتر شود، لاکتوز باقی‌مانده آن بیشتر تجزیه می‌شود. بعلاوه، چدار سرشار از کلسیم است و یک وعده آن حدود ۱۵ درصد از نیاز روزانه شما به این ماده معدنی را تامین می‌کند.

پنیر گودا: این پنیر معمولاً از شیر غیر پاستوریزه تهیه می‌شود، به این معنی که سرشار از پروبیوتیک است. پروبیوتیک‌ها نوعی باکتری خوب هستند که می‌توانند با ایجاد تعادل بین باکتری‌های خوب و بد در روده، سلامت دستگاه گوارش را تضمین کنند.

البته پنیرهای تهیه شده از شیر غیر پاستوریزه نباید توسط افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف یا زنان باردار مصرف شود.


کد مطلب: 775925

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/775925/کدام-نوع-پنیر-سالم-تر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com