جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

بررسی بازی Ghost of Tsushima برای پلی استیشن ۴

دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 775896
بررسی بازی Ghost of Tsushima برای پلی استیشن ۴
بازی‌های اکشن و ماجراجویی همواره پایِ ثابت کنسول‌ها بوده‌اند!

شرکت‌های بازی‌سازی برای بهبود این سبک از بازی‌ها بیشترین تلاش خودشان را می‌کنند، به‌عنوان مثال، در سال 2020 شرکت "ساکرپانچ" با معرفی بازی Ghost Of Tsushima یا "روح سوشیما" بسیاری از گیمرهای علاقه‌مند به سبک اکشن را غافلگیر کرد.

حالا شاید از خودتان بپرسید مگر این بازی چه تفاوتی با سایر بازی‌های معروف اکشن دارد؟ ویژگی‌های ساختاری و گیم‌پلی آن چگونه است؟ برای پاسخ به این سوالات، بهتر است در ادامۀ مقاله همراه ما باشید تا بازی Ghost of Tsushima را موشکافانه نقد کنیم.
 
انتشار و معرفی اولیه
بازی شبح سوشیما توسط شرکت ساکر پانچ طراحی و ساخته شده و شرکت سونی نیز مسئولیت انتشار آن را بر عهده گرفته است. این بازی هیجان‌انگیز در سال 2020 به دست گیمرها رسید و موفق به کسب امتیازات بالایی نیز شده است.

سبک بازی Ghost of Tsushima، اکشن و ماجراجویی است و به‌طور اختصاصی برای کنسول پلی استیشن 4 تولید شده است. البته سازندگان این بازی قول داده‌اند که نسخۀ جدیدی را هم برای پلی استیشن 5 تولید کنند. قیمت این بازی حدود 120 دلار است که با خرید گیفت کارت پلی استیشن یا گیفت کارت PSN می‌توانید آن را به‌صورت قانونی دانلود و استفاده کنید.

نکتۀ قابل توجه آنجاست که قبل از انتشار Ghost of Tsushima کمتر کسی فکر می‌کرد که با یک بازی استثنایی روبه‌رو باشیم! اما با گذشت زمان، همۀ گیمرها به جذابیت‌های این بازی فوق‌العاده پی بردند. به همین دلیل، کمپانی ساکر پانچ نیز در زمرۀ شرکت‌های معروف بازی‌سازی قرار گرفت.
 

داستان بازی Ghost of Tsushima
اگر دقت کرده‌ باشید، اکثر بازی‌های ژانر اکشن-ماجراجویی دارای یک تم مشخص هستند و خلاقیت کمی بین آن‌ها وجود دارد. اما باید اعتراف کنیم که بازی شبح سوشیما با همۀ این بازی‌ها متفاوت است و از یک تم داستانی منحصربه‌فرد بهره می‌برد.

داستان شبح سوشیما به سال 1274 میلادی برمی‌گردد؛ در آن سال‌ها ارتش قدرتمند مغول مشغول کشورگشایی بود. در طول بازی ارتش مغول می‌خواهد وارد ژاپن شود و به همین دلیل، باید از جزیره‌ای به نام "سوشیما" عبور کند که نام اصلی بازی نیز از همین جزیره الهام گرفته شده است.

در حقیقت، بخش اصلی این بازی شامل مبارزات سامورایی‌های ژاپن در برابر ارتش مغول است که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. با شروع بازی، در نقش یک سامورایی خواهید بود که باید در برابر فردی به نام Khotun ایستادگی کنید؛ این فرد از جمله رهبران ارتش مغول است که از هوش بالایی برخوردار است و با نحوۀ مبارزات سامورایی‌ها کاملاً آشناست. به همین دلیل، روش‌های شکست دادن شما را به‌خوبی بلد است!

در ادامۀ بازی نیز اتفاقاتی رخ می‌دهد که جنبۀ درام خواهد داشت، بنابراین می‌توان گفت که داستان Ghost of Tsushima به‌شدت درگیرکننده و پرکشش است.
 
موسیقی و ویژگی‌های گرافیکی بازی
یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب در بازی روح سوشیما استفاده از جلوه‌های ویژه و موسیقی بی‌نظیر است! درواقع، شرکت ساکر پانچ تمام تلاش خودش را کرده است تا کاربران هنگام بازی در نقش خودشان غرق شوند و لذت کافی را ببرند.

استفاده از صحنه‌های زیبا، طبیعت بکر و تصاویر دوست‌داشتنی باعث شده است که بازی روح سوشیما به یکی از بهترین بازی‌های PS4 در زمینۀ گرافیک تبدیل شود. علاوه‌برآن، موسیقی متناسب با سبک اکشن ژاپنی و سامورایی نیز بر جذابیت‌های این اثر افزوده است.

از نظر قدرت فنی و پردازش بازی باید اعتراف کنیم که مشکلاتی وجود دارد؛ گاهی اوقات دیدن باگ‌ها آزاردهنده است و ری‌استارت شدن بازی ممکن است شما را ناامید کند. اما این قضیه آنقدرها هم جدی نیست و با کمی اغماض می‌توان از آن عبور کرد.
 
گیم‌پلی و نحوۀ انجام بازی
همان‌طور که در ابتدا گفتیم، نحوۀ بازی کردن در Ghost of Tsushima تفاوت چشمگیری با سایر بازی‌های سبک اکشن و ماجراجویی دارد. از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به نقشۀ بازی اشاره کرد که هیچ‌گونه راهنمایی در طول بازی وجود ندارد. زیرا سازندگان شبح سوشیما به این نتیجه رسیده‌اند که بهتر است از طبیعت و ویژگی‌های جغرافیایی برای مسیریابی و پیدا کردن مکان‌های مختلف استفاده کرد.

به‌طور مثال، جهت جریان باد و حرکت حیوانات می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید بهترین مسیر را برای ادامۀ بازی پیدا کنید. چنین خلاقیتی از سوی سازندگان Ghost of Tsushima در بسیاری از مجلات نقد و بررسی مورد تقدیر قرار گرفته و گیمرها را هیجان‌زده کرده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های گیم‌پلی در این بازی، استفاده از سلاح‌های متنوع است. شما به‌عنوان یک سامورایی قادر به استفاده از شمشیرهای سنتی ژاپنی، تیر و کمان، اسب‌های زره پوش و همچنین جنگ‌افزارهای دیگر خواهید بود. علاوه‌برآن، در مراحل مختلف بازی نیز سلاح‌های مخصوصی وجود دارد که مبارزات را برای شما آسان می‌کند.
 

 
جمع‌بندی نهایی
خب در این بخش از مقاله می‌خواهیم به یک جمع‌بندی برسیم و به این سوال پاسخ دهیم که آیا خرید بازی Ghost of Tsushima عاقلانه است یا خیر؟!

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر به‌دنبال یک بازی اکشن و متفاوت هستید، بهتر است "روح سوشیما" را امتحان کنید! داستان بازی، گیم پلی، جلوه‌های گرافیکی، سلاح‌های متنوع، موسیقی جذاب و مراحل سرگرم‌کننده باعث شده است که تجربۀ این بازی بسیار لذت‌بخش باشد. البته نباید نکات منفی آن در زمینۀ باگ‌ها و ری‌استارت شدن بازی را نادیده گرفت.

احتمالاً تا اینجای کار با ویژگی‌های بازی روح سوشیما آشنا شدید و می‌خواهید آن را روی کنسول خودتان امتحان کنید. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم که از خرید گیفت کارت ‌های اورجینال برای خرید بازی‌های رسمی استفاده کنید. در بخش بعدی با یکی از مطمئن‌ترین سایت‌ها برای خرید گیفت کارت آشنا خواهیم شد.

خرید گیفت کارت PS4 از موبوگیفت
موبوگیفت از جمله سایت‌های معتبر برای خرید انواع گیفت کارت است که تنوع بالایی دارد و بهترین قیمت‌ها را به مشتریان خودش ارائه می‌دهد. این سایت دارای نماد اعتماد دو ستاره از وزارت صنعت، معدن و تجارت است؛ به همین دلیل، خرید Gift Card را می‌توانید با خیال راحت انجام دهید.

با ورود به سایت موبوگیفت، انواع گیفت کارت‌ ها مانند گیفت کارت پلی استیشن پلاس، گیفت کارت PSN، گیفت کارت ایکس باکس، گیفت کارت آمازون و غیره را مشاهده خواهید کرد. در مرحلۀ بعد و پس از احراز هویت سریع، می‌توانید خرید خودتان را در کمتر از چند ثانیه نهایی کنید و گیفت کارت اورجینال  را به همراه اسکن معتبر تحویل بگیرید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *