پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۴

فتوای الازهر: زن اگر برای همسرش صبحانه درست نکند، گناه کرده است

يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 775789
به اعتقاد الازهر، آماده کردن صبحانه برای همسر یکی از وظایف زن بوده و در صورت استنکاف مرتکب گناه شده است.
آماده کردن صبحانه از وظایف زن است!
به گزارش جهان نيوز، به اعتقاد الازهر، آماده کردن صبحانه برای همسر یکی از وظایف زن بوده و در صورت استنکاف مرتکب گناه شده است.
 
بر اساس گزارش اعتمادآنلاین به نقل از رسانه‌های مصری، یکی از علمای الازهر در استفتای خود تاکید کرده است، آماده کردن صبحانه توسط زن برای همسر به استناد مذهب مالکی واجب بوده و سرپیچی از آن گناه محسوب می‌شود.

احمد المالکی پژوهشگر و محقق اسلامی دانشگاه الازهر گفته است، خدمت زنان به همسران‌شان در خانه امری واجب بوده و این امر مورد تاکید مذهب مالکی و دیگر علمای اسلامی است.
 
به گفته مالکی، آماده نکردن صبحانه توسط زن، شوهرش را با مشکل مواجه می‌کند. زنی هم که از خواست شوهرش اطاعت نکند گناهکار محسوب می‌شود.
 
به اعتقاد این پژوهشگر، بسیاری از مشکلات زناشویی که منجر به طلاق می‌شوند از مسائلی همچون استنکاف از آماده کردن صبحانه آغاز می‌شود. مرد باید متعهد به کار در بیرون منزل و تامین هزینه‌ها باشد و زن نیز موظف به رتق‌وفتق مسائل داخل منزل است، او این کار را باید انجام دهد وگرنه مرتکب گناه می‌شود.
برچسب ها: صبحانه همسر زنان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وجدانا از موقعی که زنها خواستن کارهای مردها رو در جامعه به دست بگیرن و مثلا نقش اجتماعی بیشتر داشته باشن بنیان خیلی خانواده ها از هم پاچید و اینهمه طلاق بالا رفت.
Iran, Islamic Republic of
همانگونه که هیچ دستور و حکم دین اسلام بدون حکمت نیست, حکم سرپرستی مرد درخانواده و گذاشتن وظیفه پرداخت نفقه و هزینه های زندگی و خانواده بر عهده مرد و معاف نمودن زن از درامدزایی و کار در بیرون منزل هم بدون حکمت و فلسفه نبوده است.ر
Iran, Islamic Republic of
شاید وظیفه اخلاقی باشد ولی وظیفه شرعی نیست. در وظیفه اخلاقی اگر انجام ندهد گناه نکرده اما ممکن است دوام و استحکام خانواده با مشکل روبرو شود.
Iran, Islamic Republic of
که متأسفانه همین وظیفه اخلاقی را هم بواسطه فضای مسمومی که در یکصد سال گذشته به بهانه برابری زن و مرد ایجاد کرده و زنان را به کار در بیرون از منزل واداشته اند, دربسیاری از خانه ها نمی بینیم.!!1