پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

اهمیت خرید و استفاده از دستگاه تب سنج و دماسنج در دوران کرونا

شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 775636
تب سنج به وسیله‌ای گفته می‌شود که برای بررسی میزان دمای بدن هر فرد از آن استفاده می‌کنند. بنابراین در صورتی‌ که دمای بدن فرد، از حالت استاندارد و نرمال بیشتر باشد می‌تواند نوعی بیماری را نشان دهد. همان‌طور که می‌دانید تب، نوعی واکنش و حالت دفاعی در بدن است که به‌ هنگام بیماری به وجود می‌آید. در حال حاضر با گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان، اهمیت خرید این دستگاه‌ها و استفاده از آن‌ها نیز افزایش پیدا کرده است. بنابراین به‌ هنگام ورود به برخی از مکان‌های عمومی، که این امکان وجود دارد که ویروس کرونا در حال ‌رشد و گسترش و انتقال باشد، برخی از افراد، تب سنج‌هایی را به دست گرفته‌اند و میزان تب را در افراد مختلف، مورد بررسی دقیق قرار می‌دهند. لذا در صورت تب داشتن از ورود افراد، به محوطه جلوگیری می‌نمایند. چراکه این امکان وجود دارد که یک فرد مبتلا به این ویروس در محل حاضر باشد و دیگران را نیز به این بیماری دچار کند.
 

اهمیت خرید و استفاده از دستگاه تب سنج در دوران کرونا
همان‌طور که می‌دانید تب، یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های بیماری کرونا به شمار می‌رود. بنابراین با وجود این بیماری نیاز به تب سنج و دماسنج بیش از هر زمان دیگری در خانه‌ها احساس می‌شود. چراکه کنترل تب و دمای بدن در شناسایی کردن ویروس کووید 19 و هم‌چنین مقابله با آن از اهمیت خاصی برخوردار شده ‌است. بنابراین در حال حاضر خرید و استفاده از دستگاه تب سنج و دماسنج رواج قابل‌ توجهی پیدا کرده ‌است. اما پیش ‌از خرید و استفاده از این دستگاه‌ها، لازم است بدانید که در حال حاضر انواع مختلفی از تب سنج وجود دارد. از جمله انواع تب سنج موجود در بازار می‌توان به تب ‌سنج‌های لیزری، تفنگی، جیوه‌ای و… اشاره کرد.

خرید تب سنج دیجیتالی در زمان کرونا
یکی از انواع دستگاه‌های تب سنج که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد تب سنج دیجیتالی است. این نوع از تب سنج‌ها بدون این ‌که با بدن فرد تماس برقرار کنند، می‌توانند تشخیص دهند که او تب دارد یا دمای بدن او در حد استاندارد و نرمال واقع شده ‌است. این نوع از تجهیزات به ‌ویژه در شرایط کرونایی از جمله پرکاربردترین محصولات و لوازم پزشکی به شمار می‌روند. لازم است بدانید که علاوه ‌بر تشخیص ویروس کرونا، از این لوازم می‌توان در مواقع دیگر نیز استفاده کرد. برای نمونه می‌توان در مواقع سرماخوردگی و یا شیوع آنفولاآنزا نیز از این دستگاه‌ها استفاده کرد. بنابراین دستگاه تب سنج و دماسنج از جمله لوازمی است که نیاز است حتما در منزل وجود داشته باشد تا در صورت بروز یک بیماری بتوان زودتر از آن مطلع شد و نسبت ‌به درمان آن اقدام کرد.

 
از طرف دیگر در شرایط کرونایی، این امکان وجود دارد که برخی از افراد، دچار حالات وسواس شدید، شده باشند. این دسته از افراد در بسیاری از مواقع، احساس گرما دارند. بنابراین دائما به این فکر می‌کنند که ممکن است به کرونا مبتلا شده باشند و آرامش روانی خود را از دست بدهند. بنابراین در چنین مواقعی با استفاده از این ابزار می‌توان به آن‌ها اثبات کرد که در حالت معمول، احساس گرما نشان‌دهنده تب نیست. با استفاده از یک تب سنج در چنین مواقعی می‌توان میزان دقیق دمای بدن فرد را بررسی کرد و به او گزارش داد تا خیالش راحت باشد.

لازم به ذکر است که تب سنج‌های دیجیتالی، خود دارای چند نوع مختلف هستند. برای نمونه می‌توان به تب سنج‌های دیجیتالی درون گوش اشاره کرد و یا دماسنج‌های دیجیتالی لمسی را نام برد. لازم است بدانید که تب سنج‌های دیجیتالی درون گوش، به نوعی از این سیستم‌ها گفته می‌شود که می‌توانند به سنجش دمای بدن از طریق مجرای گوش اقدام نمایند. این دستگاه‌ها از جمله مدرن‌ترین سیستم‌هایی هستند که برای اندازه‌گیری دمای بدن به کار می‌روند و در شرایط کرونایی، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

از دیگر انواع این سیستم‌ها، می‌توان به دماسنج‌های دیجیتالی لمسی اشاره کرد. این نوع از دماسنج‌ها را می‌توانید زیر بغل و یا داخل مقعد و یا زیر زبان قرار دهید تا به اندازه‌گیری تب و دمای بدن شما اقدام نماید. اما پس ‌از هربار استفاده لازم است این محصول را ضدعفونی کنید.
 
خرید تب سنج جیوه‌ای در زمان کرونا
از دیگر انواع این دسته از کالاهای پزشکی، می‌توان به تب سنج‌های جیوه‌ای اشاره کرد. این نوع از دستگاه‌های سنجش دمای بدن، قدیمی‌ترین این محصولات به شمار می‌روند. این نوع از دستگاه‌ها می‌توانند درجه حرارت بدن را از طریق زیر بغل و یا دهان اندازه‌گیری کنند. در شرایط شیوع ویروس کرونا استفاده و خرید این نوع از تب سنج نیز رواج قابل‌ توجهی پیدا کرده ‌است و در بسیاری از منازل یافت می‌شود. لازم به ذکر است که دقت سنجش و اندازه‌گیری این نوع از دماسنج‌ها نیز با تب ‌سنج‌های دیجیتالی، یکسان است.

خرید تب ‌سنج پلاستیکی در زمان کرونا
در زمان همه‌گیری کرونا و ارزش و اهمیتی که سنجش دمای بدن پیدا کرده، خرید تب سنج‌های پلاستیکی نیز افزایش قابل ‌توجهی یافته است. برای اندازه‌گیری کردن درجه حرارت و دمای بدن با استفاده از تب سنج‌های پلاستیکی، لازم است این دستگاه‌ها را بر روی پیشانی فرد مورد نظر قرار دهید. این سیستم‌ها می‌توانند میزان دما و تب را از طریق پوست اندازه‌گیری کنند. در صورتی ‌که برای سنجش تب در دوران کرونا از این وسیله استفاده می‌کنید لازم است به این نکته نیز توجه داشته باشید که تب ‌سنج‌های نوع پلاستیکی، در بسیاری از مواقع، دقت مطلوب و مورد نظر را ندارند اما برای موارد مصرف خانگی می‌توانند مؤثر و مفید واقع شوند.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *