جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کاهش درد سنگ کلیه با دارو‌های خانگی

شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۳۵
کد مطلب: 775607
در این مطلب به معرفی چند داروی خانگی پرداخته شده است که تاثیر بسیاری در تسکین درد‌های سنگ کلیه دارند.
کاهش درد سنگ کلیه با دارو‌های خانگی
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سنگ کلیه زمانی رخ می‌دهد که کریستال‌های سفت از رسوب نمک ساخته شده و توده‌های متراکمی در ادرار تشکیل می‌دهند. کم آبی و از دست دادن آب یکی از شایع‌ترین علل سنگ کلیه است. این اجازه می‌دهد تا کسر معدنی در ادرار افزایش پیدا می‌کند و در نهایت منجر به تشکیل سنگ شود.

درمان‌های خانگی برای درمان سنگ کلیه ممکن است برای سنگ‌های کوچک با ترکیب خاص مفید باشد و ممکن است برای سنگ‌های پیچیده دیگر که واقعا بزرگ هستند کارآیی نداشته باشد.

سنگ کلیه درمان نشده می‌تواند در طولانی مدت به کلیه شما آسیب برساند. اکثر ما از انجام هر نوع عملی که برای کلیه‌های ما انجام شود واهمه داریم؛ اما می‌توان با چند راهکار ساده خانگی بر این ترس غلبه و این بیماری را درمان کرد.

آب فراوان بنوشید
حداقل ۸ لیوان کامل آب در روز بنوشید. یک ظرف پر از آب در محل کار خود نگه داشته و به نوشیدن آب ادامه دهید. مزیت نوشیدن مقدار زیاد آب این است که آب توانایی دفع سریع و کارآمد سنگ‌های کوچک را دارد. آب قطعا یکی از بهترین دارو‌های خانگی برای درمان درد سنگ کلیه است.

آب لیمو
آب لیمو یکی از بهترین دارو‌های خانگی برای درمان درد سنگ کلیه است. دو لیوان عصاره ساده لیموی تازه فشرده شده را با آب مخلوط و اول صبح میل کنید. هرگز آب لیمو موجود در بازار را مصرف نکنید، زیرا حاوی شیرین کننده است و هدف مصرف آن را از بین می‌برد. آب لیمو توانایی حل سنگ اگزالات کلسیم (مخصوصا سنگ‌های کوچک) را دارد.

عصاره برگ ریحان
جالب اینجاست که عصاره برگ ریحان حاوی اسید استیک است که می‌تواند به حل سنگ کلیه کمک کند. توصیه می‌شود برگ‌های ریحان تازه را از فروشگاه ارگانیک نزدیک خود خریداری کنید. گام بعدی این است که این برگ‌های ریحان را با عسل خرد کرده و سپس صبح با معده خالی مصرف کنید.

سرکه سیب
سرکه سیب منبع عالی اسید سیتریک است. حل کردن یک قاشق چای خوری یا بیشتر در آب گرم و خوردن آن هر روز می‌تواند به حل سنگ‌های اگزالات کلسیم کمک کند. بهتر است سرکه سیب را با معده خالی مصرف کنید

آب گندم
آب گندم یکی از بهترین روش‌ها برای درمان طبیعی سنگ کلیه است. می‌توانید آب گندم را یکبار در روز با عسل میل کنید. از آنجا که آب گندم دارای خاصیت ادرارآور طبیعی است، می‌تواند به دفع سریع سنگ کلیه کمک کند.

انار
انار منبع غنی آنتی اکسیدان است و حاوی ترکیبات متعددی است که می‌تواند به دفع سنگ کلیه کمک کند. هر روز قبل از خواب یک میوه کامل بخورید یا ببلعید! بهتر است میوه خام را بخورید تا آب آن را میل کنید.

چای سبز
چای سبز دارای خواص دارویی خارق‌العاده‌ای است؛ علاوه بر این، چای سبز یک دیورتیک شناخته شده و منبع غنی آنتی اکسیدان است. روزانه حداقل ۳ تا ۴ لیوان چای سبز بنوشید تا به طور طبیعی و موثر سنگ کلیه را از بین ببرید. می‌توانید از چای سبز با عسل لذت ببرید. آن را امتحان کنید.

دانه‌های کرفس در صبحانه
دانه‌های کرفس را می‌توان به وعده‌های غذایی روزانه خود اضافه کرد که تا حدودی می‌تواند از تشکیل سنگ جلوگیری کند. اگر سابقه بیماری سنگ کلیه در گذشته دارید، این امر بیشتر صادق است. دانه‌های کرفس به صورت تجاری در دسترس هستند و می‌توانند به صورت آنلاین یا در فروشگاه‌های ارگانیک خریداری شوند.

کاهش وزن
جالب اینجاست که در مردان و زنان، بروز بیماری‌های سنگ کلیه با چاقی و افزایش وزن همراه است. اما این تعجب آور نیست. در وهله اول باید باید به این سوال پاسخ داد که افزایش وزن چگونه اتفاق می‌افتد؟ غذای ناخواسته، کالری ناخواسته و مقدار زیادی سنگ.

علاوه بر این، متابولیسم بدن شما با افزایش وزن بدن به شدت مهار می‌شود؛ بنابراین اگر از سنگ کلیه رنج می‌برید، کاهش وزن اولین کاری است که باید انجام دهید.

گرما درمانی
گاهی اوقات، سنگ کلیه می‌تواند باعث درد و ناراحتی شدید شود. این درد به طور خاص در ناحیه کمر یا پهلو‌ها رخ می‌دهد و می‌تواند به اعضای دیگر بدن نیز گسترش یابد.

در صورتی که نتوانید به موقع از پزشک کمک بگیرید یا اگر نتوانید درد را تحمل کنید، می‌توانید از حوله‌ای استفاده کنید که آن را با آب گرم قابل تحمل خیس کرده‌اید؛ از دوستان یا عزیزان خود بخواهید که آن را به پهلو‌های شما بمالند، این کار درد شما را تسکین می‌دهد.
برچسب ها: سنگ کلیه سلامت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *