جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۵

دولت عراق تعداد ویزای زائران اربعین حسینی را دو برابر کرد

جمعه ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 775563
نخست وزیر عراق روز پنجشنبه دستور افزایش دوبرابری زائران ایرانی اربعین را صادر کرد تا بدین ترتیب 60 هزار زائر ایرانی با توجه به شرایط اعلام شده توسط عراق امکان حضور در زیارت اربعین را پیدا کنند.
دولت عراق تعداد ویزای زائران اربعین حسینی را دو برابر کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق روز پنجنشهب دستور افزایش روادید زائران اربعین از کشورهای خارجی را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق اعلام کرد که الکاظمی روز پنجشنبه دستور داد تا روادیدزادتران از کشورهای اسلامی که برای زیارت اربعین قصد سفر به عراق را دارد از تعداد قبلی که به دلیل شرایط شیوع کرونا اعلام شده بود از 40 هزار نفر زائر به 80 هزار نفر افزایش می‌یابد».

در این بیانیه اضافه شده است: «این افزایش همزمان با نزدیک شدن به زیارت امام حسین بن علی (علیهما السلام) و با توجه به شرایط دینی و روحانی خاص آن اتخاذ می‌شود که البته تمامی زائران خارجی باید شرایط واکسیناسیون، تست PCR و دیگر شرایط بهداشتی را داشته باشند».

پیشتر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق خواستار افزایش تعداد مجوز برای زوار اربعین شد و همتای عراقی هم گفته بود که موضوع را بررسی کرده و متعاقبا پاسخ خواهد داد.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق  ۱۴ شهریور ماه در نشست کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق با ورود ۳۰ هزار زائر ایرانی و ۱۰ هزار نفر از زائران کشورهای عربی و سایر کشورها برای شرکت در مراسم اربعین موافقت شد. همچنین مقرر شد که زائران باید از طریق فرودگاه‌های بین‌المللی عراق وارد شوند و واکسن کرونا را زده و دارای تست (PCR) منفی باشند که ۷۲ ساعت پیش از ورود به عراق، گرفته شده باشد.
برچسب ها: اربعین کربلا عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در این وانفسای کرونا حضور در عراق، که به لحاظ شیوع، وضعش از ما بدتره، عوارض بدی برای زائران و خانواده شون وقتی برگردند داره.
ما در وضعیت عادی هم اونجا مریض میشدیم.
خدا بخیر کنه
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که از اوضاع بهداشتی فعلی و کرونای عراق خبر دارند، رفتن به این مراسم را تایید نمی کنند. وگرنه من عاشق رفتن هستم اونقدر که شاید بی خیال همه چیز بشم و راه بیفتم😢😢
Iran, Islamic Republic of
شگفت آوره میلیونها زائر در حرمین هستند و هیچ خبری از کرونا نیست ! کاش مردم ایمان می آوردند .
Iran, Islamic Republic of
طرح سهمیه بندی زوار! و تعیین 30 هزار سهمیه برای چند میلیون زائر ایرانی ! نقشه کسانیست که با اتحاد دو ملت ایران و عراق مخالفند کسانی که حب الحسین یجمعنا حسابی حرصشان را درآورده کسانی که مخالف امام زمانند بقیه چیزها بهانه است .
Iran, Islamic Republic of
میخواهند در مقابل رواج فرهنگ اربعین که یک کارخانه تمام و کمال انسان سازی است بایستند .