جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

دهن کجی کیم جونگ اون به بایدن با برگزاری رژه نظامی شبانه

پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 775475
برخی منابع خبری از برگزاری رژه نظامی شبانه در کره جنوبی خبر داده اند؛ رژه ای که برای نخستین بار پس از روی کار آمدن بایدن اجرا شده است.
دهن کجی رهبر کره شمالی به بایدن
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، براساس اخبار منتشر شده ارتش کره شمالی اقدام به برگزاری رژه نظامی کرده است.

احتمال دارد کره شمالی در این رژه نظامی بزرگ که به‌صورت شبانه اجرا شده است تجهیزات نظامی جدید خود را از جمله موشک‌های بالستیک به نمایش گذاشته شده باشد.

یونهاپ به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرده است که، نشانه‌هایی از برگزاری یک رژه نظامی در پیونگ‌یانگ وجود دارد و قطعا این رژه پس از نیمه شب در شمال برگزار شده است و ارتش کره جنوبی در حال بررسی این موضوع است.

این رژه در حالی برگزار می شود که دولت آمریکا به ریاست بایدن نیز همچنان بدنبال اعمال فشار بر روی کره شمالی است و از سوی دیگر ارتش کره شمالی یک بار دیگر در ماه ژانویه سال جاری و در روزهای پایانی دولت دونالد ترامپ نیز رژه نظامی شبانه برگزار کرده بود.

سفیر کره شمالی در چین نیز پیش از این اعلام کرده بودکه؛ تمرینات نظامی مشترک اخیر آمریکا و کره جنوبی نشانگر عملکرد سیاست خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است و آنها قطعاً بهای آن را می پردازند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از این گزارش‌ها اعلام کرده است که، به‌نظر می‌رسد رژه نظامی در پیونگ‌یانگ برگزار شده است.

براساس اعلام این خبرگزاری تصاویر ماهواره‌ای تجمع مردم کره شمالی را در اطراف میدان «کیم ایل سونگ» برای تماشای این رژه نشان می‌دهد و از سوی دیگر خودروهای نظامی غیرمعمولی در این رژه مشاهده نشده است.

گفته می شود در این رژه 2 بار مراسم آتش بازی اجرا شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز پیش از این، در گزارشی ضمن ابراز نگرانی از آغاز دوباره فعالیت‌ها در تأسیسات اتمی کره شمالی، اعلام کرده است که این اولین فعالیت اتمی پیونگ‌یانگ از اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *