کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحریم‌های آمریکایی علیه فضای مجازی ایران

18 شهريور 1400 ساعت 4:00

چندی پیش خبری در حوزه تکنولوژی، تعجب کاربران ایرانی را برانگیخت و به‌سرعت در محافل رسانه‌ای و مخصوصا رسانه‌های بیگانه با خط و ربط‌های مشخص سیاسی پیچید.


به گزارش جهان نیوز، خبری که نشان از حذف سوپر اپلیکیشن «روبیکا» از فروشگاه رسمی برنامه‌های اندرویدی گوگل یا همان گوگل‌پلی داشت؛ اما این تمام ماجرا نبود و به فاصله زمانی کمتر از یک‌روز این ماجرا برای یک اپلیکیشن موتور جستجوی بومی نیز اتفاق افتاد و «ذره‌بین» نیز از گوگل‌پلی حذف شد.

با وجود اینکه اتفاقات مذکور زمانی رخ داد که یکی از معاونان سازمان حاکمیتی ساترا در اظهاراتی غیرحرفه‌ای در شبکه فیلتر شده توییتر مبنی بر اینکه مجوز سرویس صوت و تصویر سوپر اپلیکیشن روبیکا توسط ساترا باطل شده است، زمینه را برای دشمنان فراهم کرد تا نسبت به اپلیکیشن‌های ایرانی گارد بگیرند، اما امروز رسانه‌ها از حذف «آپارات» و «فیلیمو» خبر دادند.

بنابراین هرچند اظهارات نابجای مسئولان ساترا، منجر به شماره افتادن نفس دو کسب‌وکار ایرانی شد و عملا سازمان حاکمیتی ساترا را در موقعیت پاسخگویی نسبت به این اقدام نسنجیده قرار داد، اما اتفاقات امروز هم نشان می‌دهد که کینه خصمانه دشمن زبانه گرفته و به دنبال اقدام علیه سایر بیزینس‌های ایرانی است!

در شرایطی که به نظر می‌رسد این اپلیکیش‌ها تحت مقررات تحریمی ایالات متحده از گوگل‌پلی حذف شده‌اند، اما این نشانه و هشداری برای مسئولان داخلی است تا نسبت به چاره‌اندیشی در این فضا باشند.

دور نیست زمانی که این رفتار مشابه در ارتباط با سایر سکوهای ایرانی که توانمندی خود را به اثبات رسانده‌اند نیز تکرار شود و باید به فکر راه چاره پیش از وقوع فاجعه بود.


کد مطلب: 775468

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/775468/تحریم-های-آمریکایی-علیه-فضای-مجازی-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com