کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تلویزیون در انحصار سریال‌های تیره و تار

17 شهريور 1400 ساعت 13:45

یک منتقد سینما و تلویزیون گفت: این شب‌ها تلویزیون در انحصار سریال‌های تیره و تار است و آدم از دیدن این سریال‌های تلخ دلهره می‌گیرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، این شب ها، شبکه های یک، دو و سه سریال های جدیدی روانه آنتن کرده اند. شبکه یک سریال «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی را دارد. شبکه دو «در کنار پروانه ها» را پخش می کند و شبکه سه «هم سایه» را تازه شروع کرده است.

بنا بر این گزارش، درباره سریال های جدید تلویزیون، محمدتقی فهیم منتقد پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: تلویزیون در انحصار سریال های تیره و تار است و آدم از دیدن این سریال های تلخ، دلهره می گیرد.

وی ادامه داد: حالا بیشتر قدر گاندو را می فهمیم. هیجانی داشت، حرف و حدیثی، انتظاری، کار تیمی و تعقیب و مراقبتی، جاسوس و سازمان های جاسوسی و ... امشب، سریال شبکه های یک، دو و سه را دیدم، حالا چجوری بخوابم؟ وای که خون به جگر شدم.

وی اظهارداشت: در یکی، مردی عربده کشان در حال خرد کردن شیشه خودرو، سریال بعدی در بیمارستان همه دارند زار می زنند و غش می کنند و در دیگری مردی به برادر زاده اش سیلی می زند و ... موسیقی ها، حال آدم را می گیرد.

فهیم تاکید کرد: نکته جالب اینکه در این سریال ها، مردان کارگر، کشاورز و شکارچی هستند ولی زنانشان ترگل ورگل و با هفت قلم آرایش از این قاب به آن قاب می روند. اینقدر گریم ها بد و رو به ابتذال هستند که بازیگران می ترسند گریه کنند تا مبادا چهره شان تغییر کند. خلاصه همه اش بیمارستان و مردن و عمل و آه و ناله و زنجموره با دیالوگ های نچسب و گفتار الکن مثلا بومی.

وی ادامه داد: زنی می خواند جوانی ... بازیگر در قاب تمام قد و عکس جوان مرده زیر بغلش، هی دوربین روی همه مکث می کند و زنان فریاد زنان در نماهای از بالا و ...آدم کلافه می شود توی این کرونا بازار و این همه بد سلیقگی در انتخاب سریال برای پخش.

فهیم در پایان گفت: حالا در نظر بگیرید، خانواده هایی که اصلی ترین گزینه وقت گذرانی شبانه شان همین جعبه جادویی است، فردا با چه حال و حوصله ای باید در سطح جامعه حرکت کنند؟ جواب ارباب رجوع بدهند، موانع تولید برطرف کنند، با مشتری خوش خلق باشند و در کارگاه انگیزه مند حاضر باشند.


کد مطلب: 775422

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/775422/تلویزیون-انحصار-سریال-های-تیره-تار

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com